שוק הרכב | בלעדי

יבואני הרכב מסמנים מטרה חדשה: משאיות קלות חשמליות

קבוצת "שלמה מוטורס" החלה לייבא משאית חשמלית של BYD • חברת UTI תתחיל לשווק ברבעון הראשון של 2023 משאיות חשמליות של GEELY • במקביל, מתרחב יבוא הרכב החשמלי באמצעות מכולות

משאית חשמלית של BYD / צילום: יח''צ
משאית חשמלית של BYD / צילום: יח''צ

התחרות על שוק הרכב החשמלי בישראל ממשיכה להתרחב, והזירה החדשה היא שוק המשאיות העירוניות הקלות במשקל עד 8 טון. בימים האחרונים נחת בישראל משלוח ראשון של המשאית החשמלית החדשה של חברת BYD, המיובאת על ידי קבוצת "שלמה מוטורס", שהיא שותפות בין קבוצת שלמה לקבוצת צ'מפיון מוטורס.

מהו הגיל הממוצע של כלי רכב בישראל ואיך זה קשור למדיניות מיסוי שגויה 
כמעט 2 מיליון שקל, לפני תוספות: קבלו את ספינת הדגל של האלפיון העליון 
החל מהחודש הבא: תקרת הפטור ממס על השכרת דירה עולה 

החברה שיווקה עד כה רק את כלי הרכב הפרטיים החשמליים של BYD, ועבורה זו כניסה ראשונה לשוק המשאיות. המשאית מדגם ETM6 מגיעה עם תקינה אירופית מלאה ועם קבינה דיגיטלית מתקדמת. היא מסוגלת לשאת מטען במשקל של עד 3.99 טון, מצוידת במנוע בהספק 200 כ"ס, בסוללה של 120 קילוואט ומשיגה טווח של עד 200 ק"מ תחת עומס מלא. כמו כן, היא תומכת בטעינה מהירה.

במקביל נחתו בישראל משאיות מתוצרת חטיבת המשאיות של קונצרן GEELY הסיני, שישווקו החל מהרבעון הראשון של 2023 על ידי UTI, יבואנית משאיות איסוזו. המשאית, E200, עברה גם היא תקינה אירופית מלאה ועל פי הודעת היצרן בסין, ישראל היא השוק הראשון בעולם שיקבל את הגרסה האירופית שלה. הגרסה שהגיעה ארצה תציע משקל כולל של 8 טון, קבינה דיגיטלית מודרנית ומארז סוללות גדול, שיספק טווח אפקטיבי של עד כ-250 ק"מ. היא תשווק בחבילה, שכוללת מטען מהיר.

בתחילת השנה הבאה צפויה גם לנחות בישראל משאית קלה חדשה של FOTON הסינית, שגם היא עברה לאחרונה תקינה אירופית. היא תשווק על ידי חברה משותפת של יוניון מוטורס ותעבורה.

פוטנציאל צמיחה משמעותי

יצוין כי פלח המשאיות העירוניות החשמליות נחשב לבעל פוטנציאל צמיחה משמעותי בשנים הקרובות, הן בשל חיסכון משמעותי בהוצאות התפעול השוטפות והן בשל הרגולציה העתידית, שתגביל את הכניסה למרכזי הערים לרכב נטול פליטות בלבד.

בתוך כך מתרחב היבוא של כלי רכב חשמליים מסין באמצעות מכולות כתחליף להובלה בספינות ייעודיות להובלת רכב, שמחירי ההובלה שלהן זינקו בחודשים האחרונים במאות אחוזים. בשבוע הבא ינחת בנמל המפרץ החדש בחיפה משלוח של מאות כלי רכב מדגם "גיאומטרי C" של GEELY, המיובא על ידי יוניון מוטורס, ובמקביל גם משלוח גדול של כלי רכב חשמליים של המותג ORA של גרייט-וול הסינית, שמשווק על ידי כלמוביל. זוהי הפעם הראשונה, ששתי היבואניות מייבאות כלי רכב במכולות וגם הפעם הראשונה ששתיהן פורקות מטענים בנמל המפרץ החדש בחיפה.