תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

קידום ברשתות חברתיות - איך לעשות זאת ביעילות?


לכל רשת חברתית מאפיינים משלה וקהלי יעד משלה • לפני שפועלים מסחרית בכל אחת מהן – כדאי להכיר את אופני הפרסום בהן

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

כתבה מטעם YouHoo 

כולם מדברים על רשתות חברתיות, ולרוב בעצם מתכוונים לפייסבוק ולאינסטגרם. למעשה, כיום ניתן למנות כ-9 רשתות חברתיות מרכזיות ומטבע הדברים בכל אחת מהן הקידום קצת שונה. הסיבה לכך היא האפיון המיוחד של כל רשת ורשת. כך למשל, באינסטגרם מושם, כידוע, דגש על הפן הוויזואלי יותר מאשר בפייסבוק למרות ששתיהן נמצאות בבעלות אותה חברה (מטא).

אז כיצד ניתן לקדם בחוכמה ברשתות חברתיות - באופן שגם מותאם לכל רשת ובעיקר- כזה שמבטיח תוצאות. ב-YouHoo, המספקת שירותי קידום ופרסום ברשתות החברתיות, ממליצים לפני הכול להכיר את הרשתות החברתיות המרכזיות הפועלות כיום ואת המאפיינים העיקריים שלהן:

אינסטגרם

רשת לשיתוף סרטוני וידאו קצרים (רילס) ותמונות. ברשת, שהוקמה ב-2010, יש נכון ל-2022 כ-50 מיליארד תמונות, כאשר יותר מ-1,000 תמונות חדשות מועלות אליה בכל שנייה. למעוניינים בפרסום ברשת יש כמה אפשרויות:
- פרסום של מוצרים
- פרסום המסר של המותג
- פרסום באמצעות משתמשים פרטיים (לרוב ידוענים - משפיענים) שמצלמים או מצטלמים עם תמונות של המותג ומשתפים אותן ברשת

יוטיוב

רשת חברתית לאחסון ולשיתוף של סרטוני וידאו. הרשת הוקמה ב-2005 ונכון להיום יש בה יותר ממיליארד משתמשים.

חשוב לדעת שאמנם ניתן לפרסם ביוטיוב בהתאמה לתוכן הסרטון וסוג קהל היעד, אבל שירות פרימיום של הרשת מאפשר להוריד פרסומות. בנוסף יש ברשת אפשרויות פרסום נוספות, למשל:
- מודעות ברשת המדיה - מודעות שמופיעות מימין לסרטון
- מודעות שכבת על - מודעות שמופיעות בחלקם התחתון של הסרטונים
- מודעות וידאו שמחולקות ל-2 סוגים: כאלו שניתן לדלג עליהן ומודעות שלא ניתן לדלג עליהן
- מודעות באמפר - מודעות שהמשתמש חייב לצפות בהן טרם הצפייה בסרטון
פייסבוק

טוב כולם מכירים, הרשת החברתית המקוונת שמאפשרת שיתוף טקסטים וסרטונים באמצעות סטטוסים, דפים, קבוצות, אירועים ועוד. הרשת הוקמה ב-2004 ונכון ל-2022 יש בה כ-3 מיליארד משתמשים.

הרשת מפעילה מערכת לניהול פרסום שמאפשרת טרגוט וכלים לפילוח משתמשים ע"פ פרמטרים שונים (גיל, מגדר, תחומי עניין, מקום מגורים, מצב משפחתי וכו').

ספוטיפיי

שירות דיגיטלי שהוקם ב-2008 להזרמה (סטרימינג) של מוזיקה, שירים והסכתים (פודקאסטים). נכון ל-2022 יש בשירות 80 מיליון קבצי שמע ומעל 180 מיליון משתמשים ברמת פרימיום (לקוחות משלמים שנהנים מהאזנה ללא פרסומות, וכן משמע באיכות גבוהה ואפשרות להורדה של תכנים).

המשמעות היא שקידום ברשת זו מתאפשר לבצע אך ורק על לקוחות חינמיים, כלומר כאלו שמסתפקים בתכונות הבסיסיות של השירות, ולכן חשופים לפרסומת וכן לאיכות האזנה יחסית נמוכה.

טוויטר

רשת חברתית מקוונת שמאפשרת פרסום (ציוץ) של מסרים קצרים (עד 280 תווים). הרשת הוקמה ב-2016 ונכון ל-2018 יש בה 321 מיליון משתמשים פעילים.

חשוב לזכור שבניגוד לרשתות חברתיות אחרות, בטוויטר אין פרסומות ולכן בפני חברות שרוצות לפרסם את עצמן בה עומדות 3 אפשרויות:
- ציוצים מקודמים - ציוצים שנרכשים ע"י מפרסמים שמעוניינים להגיע לקהלי יעד רחבים יותר
- תשלום עבור טרנדים מקודמים שמופיעים ברשימת הנושאים החמים בעמוד הראשי של טוויטר
- תשלום עבור קידום החשבון העסקי וחשיפתו בפני עוקבים חדשים, כאשר התשלום נעשה פר קפיטה. כלומר, לכל עוקב.

טלגרם

מערכת חינמית להעברת מסרים מיידיים כולל תמונות, סרטונים וקבצים קטנים (עד 4 ג'יגה בייט) שמאוחסנים בענן ולרוב נשלחים כשהם דחוסים.

חשוב לזכור שיש מגבלת חברים על קבוצות בטלגרם (200,000 איש), אבל אין מגבלה על מספר המנויים בערוץ כלשהו.

הרשת הוקמה ב-2013 ונכון להיום אין מידע על מספר המשתמשים בה (זאת הודות לאנונימיות שלהם) אבל דבר אחד בטוח - היא נחשבת למתחרה העיקרית של וואטאספ.

אמנם ניתן להשתמש בטלגרם ללא תשלום, אבל היא עוברת באופן מדורג למודל של מתן שירותי פרימיום ללקוחות משלמים (למשל חסימת פרסומות). נכון להיום, הרשת מבוססת על פרסומות, אבל הן מתווספות אוטומטית רק בערוצים ציבוריים שיש בהם מעל 1000 משתמשים רשומים.

המפרסמים אמנם יכולים לבחור את הערוצים שבהם יופיעו הפרסומים שלהם, אבל אין התאמה (טירגוט) למשתמש ע"פ ניטור וניתוח של הרגלי השימוש שלו.

"לא לוותר בגלל חוסר התמצאות"

אם הסתבכתם מכל המידע הזה - אתם לא לבד. אנשים רבים מוותרים על קידום ברשתות חברתיות רק בגלל חוסר התמצאות וחבל... ברשתות החברתיות השונות פעילים כיום מיליארדים של אנשים ברחבי העולם, כך שוויתור על שימוש בהן משמעו התעלמות מקהלי יעד וחשיפה שיכולה להיות מתורגמת כסף.

ב-YouHoo סבורים כי הדרך הטובה ביותר לקידום ברשתות חברתיות היא להשאיר את העבודה לאנשי המקצוע בתחום: "באופן הזה תוכלו להתאים את הפרסום לרשת החברתית הרלוונטית, אבל לא תצטרכו להשקיע זמן ואנרגיה בלימוד הרשת המסוימת כולל חסרונות, יתרונות ואופן שימוש", אומרים שם. בחברה מציעים קידום במגוון רשתות חברתיות במחירים סבירים, להגדלת החשיפה של הפרסומים שלכם, באמצעות פרסום עם אחריות, וכן שמירה על אנונימיות תוך כדי רכישה מאובטחת. ומדגישים לסיום כי הצעת הערך של החברה כוללת שירותים נוספים בהתאמה אישית וכן קידום אמנים ברשתות החברתיות.

ליצירת קשר - יוהו.