70% מהלהט"ב הצעירים בהייטק נשארים בארון

בפאנל שנערך במסגרת אירוע המיטאפ לחברי קהילת LGBTech, סיפרה סיון קניאל, מנכ"לית הארגון: "למרות שלתעשיית ההייטק יש דימוי ליברלי, עדיין 70% מהלהט"ב הצעירים (עד גיל 25) נשארים בארון במקום העבודה, כשהסיבה העיקרית לכך היא פחד מההשפעה על המשך הקריירה ותגובות הסביבה" • אירועים ומינויים

אירוע המיטאפ לחברי קהילת LGBTech / צילום: ניר אנטמן
אירוע המיטאפ לחברי קהילת LGBTech / צילום: ניר אנטמן

נושא הגיוון וההכלה הפך לחלק בלתי נפרד מסדר יומם של סמנכ"לי האנשים בחברות רבות, גלובליות ומקומיות כאחד. עם זאת, עדיין יש דרך לעבור, כפי שעלה באירוע המיטאפ לחברי קהילת LGBTech (הקהילה הגאה בהייטק), שערכה חברת הסייבר אימפרבה (imperva).

בפאנל שנערך במסגרת האירוע לקחו חלק אורי דר, חוקר UX באימפרבה, לישי נועם, מעצבת מוצר ב-Snappy, יעל דוד, מעצבת UX/UI ב-AT&T וסיון קניאל, מנכ"לית ארגון LGBTech. "אנחנו עורכים אירועים וכנסים לעובדות ולעובדים מקהילת הלהט"ב סביב נושאים טכנולוגיים, כיוון שישנם אתגרים, חסמים ושאלות שיכולות לעלות ולצוף רק בין קבוצות שוות, כשאנשים מרגישים בנוח ובסביבה נטולת שיפוטיות", מספרת קניאל.

"גילינו בסקרים השנתיים שלנו, כי למרות שלתעשיית ההייטק יש דימוי ליברלי, עדיין 70% מהלהט"ב הצעירים (עד גיל 25) נשארים בארון במקום העבודה, כשהסיבה העיקרית לכך היא פחד מההשפעה על המשך הקריירה ותגובות הסביבה. חשוב לנו לייצר מפגשים בלתי אמצעיים, שבהם הקהילה תרגיש נוח ונעים ולהביא לקדמת הבמה מנהלות, דוברים ומנחות מכל קשת הלהט"ב".

נועם, שהנחתה את האירוע, מעידה על עצמה: "המעבר שלי להייטק היה לא פשוט. מין תחושה כזו של חוסר שייכות. באופן מפתיע, תחושה דומה ליוותה אותי גם כשניסיתי להשתלב בקהילה הלהט"בית. מתוך הצורך להרגיש שייכת, גיליתי את הקהילות. כך גם התחיל הקשר שלי עם LGBTech. ככל שהגעתי ליותר מיטאפים של קהילות שונות למדתי יותר, ותחושת השייכות גדלה. גם להייטק".

אורי דר, חוקר UX באימפרבה סיפר על תהליך למחקר משתמשים שהטמיע בחברה, ועל החוויה האישית שלו. "כלהט"בים, אנחנו יוצאות ויוצאים מהארון כל יום. בראיונות עבודה, מול חברי צוות חדשים, ואפילו בתור בסופר או ברחוב. לדבר במיטאפ שחוגג את המגוון האנושי במקום העבודה שלי, שדואג לייצר סביבה מכילה, משמעותי מאוד עבורי".

אזור התעשייה: זאפ מתחזקת בשיווק הדיגיטלי

אחרי רכישת השליטה (51%) בחברת Marcomit, המתמחה במיתוג ופרסום, קבוצת זאפ עושה צעד נוסף לחיזוק מעמדה כשחקנית בתחום - והופכת לבעלת השליטה בחברת ספרא, המתמחה בשיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות. היקף העסקה לא נמסר.

ספרא נוסדה ב-2014 על ידי ניר דוד (המשמש כמנכ"ל) ונועם צוברי, וכיום מונה כ-80 עובדים. החברה מספקת שירותי יצירת תוכן ושיווק ברשתות חברתיות (השנה הוקמה מחלקת שיווק בטיקטוק), קידום בגוגל ומיתוג מעסיק. בין לקוחותיה נמנים פלאפון, בילבונג, טויז אר אס, יאנגו דלי, yes, הפניקס, רשות שדות התעופה, בית הנשיא ועוד. לאחר הרכישה תמשיך ספרא לפעול במתכונתה הנוכחית תחת דוד.

עבור זאפ, היתרון במהלך ברור: היא מנהלת עשרות אתרי צרכנות שבהם בעלי עסקים קטנים ובינוניים בישראל יכולים לפרסם את עצמם, וכעת היא תוכל להרחיב את סל השירותים שהיא מציעה להם. "מדובר במהלך נוסף בצמיחה הגדולה שלנו בשנה האחרונה", אומר רמי חזן, מנכ"ל זאפ. "בצענו השקעות אדירות בטכנולוגיות ובתשתיות, יחד עם שדרוג אתרי החברה, גיוס כוח אדם ופרויקטים גדולים בתחומי הפיתוח העסקי".

רמי חזן, מנכ''ל קבוצת זאפ / צילום: באדיבות זאפ
 רמי חזן, מנכ''ל קבוצת זאפ / צילום: באדיבות זאפ

מצנח הזהב

יריב חסר מונה למנכ"ל חברת הפינטק פאגאיה ישראל. קרן דנציגר מונתה למנכ"לית קרנות ההשקעה של פאגאיה בארץ.

תמיר פרדר מונה למנהל השקעות ראשי בהפניקס בית השקעות.

תמיר פרדר / צילום: ענבל מרמרי
 תמיר פרדר / צילום: ענבל מרמרי

גיורא מנדל, 49, מייסד אפליקציית חוליו, מצטרף לקבוצת גוליבר כחבר הנהלה בכיר.

גיא הדס מונה לסמנכ"ל קשרי ממשל בבזק, בנוסף לתפקידו כסמנכ"ל התקשורת וה-ESG.

עו"ד סיון רוזנברג מונתה ליועצת המשפטית ומנהלת תחום ההשבחה בקרן תימורה.

סיון רוזנברג / צילום: לילך אוזן
 סיון רוזנברג / צילום: לילך אוזן

קרן גונן, 45, מונתה למנכ"לית רדיו תל אביב.

קרן גונן / צילום: יח''צ
 קרן גונן / צילום: יח''צ

תרצה אוטולנגי פלורנטין תשמש כדירקטורית חיצונית בחברת האשראי החוץ בנקאי מלרן.

ג'סיקה מורלי מונתה לחשבונאית הראשית בחברת מימון הנדל"ן רובי קפיטל. קודם לכן כיהנה כחשבת של גלובל פקטורינג, חברה בת של ישראכרט.

ג'סיקה מורלי / צילום: איליה לוקושין
 ג'סיקה מורלי / צילום: איליה לוקושין

איתמר שרוני יכהן כמנכ"ל הנהלה פעילה בהסתדרות הלאומית.

רפי גבאי, 59, מונה למוביל תחום המכס בחטיבת המס של פירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט ישראל.

עידית כהן ברגר מונתה לסמנכ"לית השיווק והדיגיטל במסלול האקדמי המכללה למינהל.

אורה קריב מונתה למנהלת השיווק והמכירות של רשת דיור היוקרה החדשה Club 65, מבית אורנים.

אלי כהן יכהן קדנציה נוספת כיו"ר איגוד תעשיות מוצרי צריכה ובנייה בהתאחדות התעשיינים.

אלי כהן / צילום: יוסי מסה
 אלי כהן / צילום: יוסי מסה

אל"מ (במיל.) אורית אילון פרידמן, מונתה למנכ"לית עמותת איל"ן.

חדשות טובות

חברת אלדן תתמוך ב-6 ספורטאים עד לאולימפיאדת פריז 2024, בהיקף כולל של מיליון שקל: תמנע נלסון לוי - ג'ודו, עד משקל 57 ק"ג; מאור בן הרוש - שייט דגם לייזר סטנדרט; מארק מליאר - שחייה, מקצים מגוונים; יואב עומר - גולש רוח, דגם IQ foil; קטי ספיצ'קוב - גולשת רוח, דגם IQ foil; ומיה אשכנזי - גולשת קייט פויל.