תוצאות טובות לחברת נובוקיור בניסוי מתקדם בסרטן ריאה

חברת הביומד הישראלית, שפיתחה טיפול באמצעות שדות חשמליים למגוון סוגי סרטן, הודיעה על תוצאות טובות בטיפול בסרטן ריאות • בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה במצטבר מיום חמישי כ-55%, ונסחרת לפי שווי דומה לשל חברת טבע

חברת נובוקיור בפתיחת טקס המסחר בנאסד''ק ב-2015 / צילום: Nasdaq OMX
חברת נובוקיור בפתיחת טקס המסחר בנאסד''ק ב-2015 / צילום: Nasdaq OMX

חברת נובוקיור  אשר פיתחה ומשווקת טיפול באמצעות שדות חשמליים למגוון סוגי סרטן, הודיעה על תוצאות טובות בטיפול בסרטן ריאות מסוג "תאים לא קטנים" (Non small cell lung cancer), בניסוי קליני שעשוי להיות האחרון לפני שיווק.

נובוקיור ממשיכה לצמוח ומחכה לכמה תוצאות ניסויים בשנה וחצי הקרובות
נובוקיור כבר הייתה החברה הגדולה בישראל, רק שאז המשקיעים אפסנו את החלום  

נובוקיור היא אחת מחברות הביומד המצליחות שיצאו מישראל. מוצריה כבר משווקים לטיפול בסרטן המוח מסוג גליובלסטומה וסרטן ריאות מסוג Mesothelioma. השוק אליו היא מכוונת בעקבות ההצלחה בניסוי הנוכחי שלה, הוא גדול משמעותית משני השווקים הללו.

בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה במצטבר מיום חמישי בכ-55%, ונובוקיור נסחרת לפי שווי של 11.7 מיליארד דולר, שווי דומה לזה של חברת טבע .

בניסוי, השווה הטיפול באמצעות הטכנולוגיה של נובוקיור בשילוב עם אימונותרפיה וכימותרפיה, לטיפול באמצעות אימונותרפיה וכימותרפיה בלבד. זאת, בחולים עם סרטן גרורתי בשלב 4, שמחלתם התקדמה למרות טיפולים קודמים. ההבדל בתוחלת החיים של המטופלים עם הטכנולוגיה של נובוקיור, נמצא מובהק סטטיסטית וגם, כך מסרה החברה, משמעותי קלינית, אם כי התוצאות המלאות טרם פורסמו, אלא נשמרות לפרסום בכנס רפואי בקרוב. החברה בטוחה מספיק בתוצאות שלה, שהיא מתכננת הגשה של המוצר לאישור שיווק במחצית השניה של 2023. במקביל היא תגיש את המוצר לאישור האיחוד האירופי.

כאמור, מדובר בשוק גדול יותר מזה אליו פנו המוצרים של נובוקיור עד כה. כ-193,000 חולים מאובחנים בארה"ב בסרטן ריאות מסוג NSCLC בכל שנה, כ-85% מכלל מקרי סרטן הריאות. 46,000 חולים בארה"ב מקבלים טיפול קו שני בשלב 4, וזה השלב אליו נכנסת נובוקיור כעת. התקווה היא כי בהמשך ניתן יהיה להראות את היעילות של הטיפול בסרטן הזה גם בשלבים פחות מתקדמים, ואולי הוא יהפוך גם לטיפול קו ראשון, ככל שהחברה תעבה את הנתונים המעידים על יעילותו.

טכנולוגיית השדות החשמליים המאפשרת מניעה ממוקדת של התחלקות תאים, אמורה להיות רלוונטית לסוגים רבים של סרטן, וכל הצלחה של נובוקיור בטיפול בסוג סרטן נוסף, מחזקת את התקווה כי אכן מדובר בטכנולוגיה בעלת רלוונטיות רחבת היקף, ומתאימה גם לסוגי סרטן אחרים שאין להם היום טיפול. היום נמצאת החברה בניסויים בסרטן שחלות, כבד, קיבה ולבלב.