פורסם הצו על הבלו: מחיר הדלק ירד ב-10 אגורות

הירידה, שתיכנס לתוקף בשבוע הבא, משקפת 13 אגורות לליטר בנזין, שעומד כיום על 6.94 שקל • לפי טיוטת הצו על הבלו, ההנחה תישאר בתוקף עד סוף 2023 • הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהמהלך צפוי לעמוד על 450 מיליון שקל בשנה הקרובה

תחנת דלק / צילום: Shutterstock
תחנת דלק / צילום: Shutterstock

משרד האוצר פירסם הערב (א') את טיוטת צו הבלו על הדלק, ליישום ההכרזה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הפחתת מחיר הדלק. הירידה משקפת 13 אגורות לליטר בנזין, שעומד כיום על 6.94 שקל. המחיר צפוי לרדת בכעשר אגורות, כיוון שכיום כבר קיימת הפחתה זמנית של 3 אגורות מהמס על הדלק.

האינפלציה השנתית בשיא של 20 שנה; העלייה במחירי הדירות מתמתנת 

לפי טיוטת הצו שפורסמה להערות הציבור, ההנחה תישאר בתוקף עד סוף 2023. הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהמהלך צפוי לעמוד על 450 מיליון שקל לאורך השנה הקרובה.

ההפחתה צפויה להיכנס לתוקף בשבוע הבא, לאחר החתימה על הצו. צעד זה אומנם מבטל את ההתייקרות האחרונה שנכנסה בתחילת ינואר, והעלתה את מחיר הדלק ב-9 אגורות לליטר - אלא שמדובר בסך-הכול בהוזלה של קצת יותר מאחוז אחד במחיר.

הצעד בו נקטה הממשלה הנכנסת בטיפול בהתייקרות מחיר הדלק הוא צנוע משמעותית מזה של קודמתה. מאפריל האחרון ועד סוף 2022 החיל שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן הפחתות שונות של המס על הדלק, שהגיעו עד ל-85 אגורות לליטר בנזין. זאת, לעומת הארכת ההפחתה שנקבעה כעת, ברמה של 10 אגורות בלבד.