פינוי בינוי בכפר סבא: "קיבלנו מהמדינה קרקע נוספת לפרויקט בכדי שיהיה כלכלי ליזם"

פרויקט התחדשות עירונית ל-12 בנייני רכבת, בסמוך למרכז העיר כפר סבא ובמרחק הליכה מתחנת רכבת נורדאו • היזם יקבל 772 יחידות דיור, במחיר שמתחיל מ־2.5 מיליון שקל ועד 12 מיליון לדירת פנטהאוז • הדיירים יקבלו תוספת שטח לדירה, מרפסת בשטח 12 מ"ר, מחסן בשטח 6 מ"ר וחניה

המתחם בשכונת תקומה בכפר סבא / הדמיה: יח''צ
המתחם בשכונת תקומה בכפר סבא / הדמיה: יח''צ

סיפור הפרויקט:

המתחם בשכונת תקומה ממוקם בין הרחובות רופין, הראשונים, ויצמן ונורדאו, ונמצא בסמוך לדופן המזרחית של מרכז העיר ובמרחק הליכה מתחנת רכבת נורדאו. המתחם נמצא בקרבת הפארק המרכזי של כפר סבא, מתחם קניות ואזורי התעסוקה בעיר.

מכרז ענק באלעד והתוכנית הדרמטית בראשל"צ מגיעה לדיון: מה צפוי השבוע בנדל"ן?
שלוש דירות זהות מאותו בניין בתל אביב נמכרו בתוך שלוש שנים. בכמה עלה המחיר?
בעל קרן הנדל"ן שבטוח: "ב־90% מההשקעות בשוק ​​​​​​​אי אפשר להרוויח" | כסף בקיר

יורי ארוס, מנציגות הדיירים, מספר כי מדובר על שכונה ותיקה בעיר וכי הבתים ישנים ומוזנחים. לדבריו, "עיקר האוכלוסייה מבוגרת, ישנם גם הרבה שוכרים זוגות צעירים כי בעלי הדירות לא רוצים לגור שם בעצמם בגלל מצב הדירות". ארוס מספר שאת הדירה שלו קנה ב־1997, והיא עלתה לו אז כ־100 אלף דולר. "כיום סבתא שלי מתגוררת בדירה אבל הבניין ישן מאוד. רעידת אדמה אחת והבניין יקרוס", הוא אומר.

המתחם בשכונת תקומה בכפר סבא - לפני ואחרי
 המתחם בשכונת תקומה בכפר סבא - לפני ואחרי

איך התחלתם את התהליך?
"ב־2008, כמה שכנים ואני החלטנו לבדוק אם יש אפשרות לפינוי בינוי בשכונה. התחלנו להתקדם עם ראש העיר הקודם, אלא שהוא לא רצה להקים שכונה עם בתים גבוהים. מאוחר יותר התחלנו את התהליך מחדש ובהמשך קיבלנו מהמדינה קרקע נוספת לטובת הפרויקט בכדי שיהיה כלכלי ליזם.

"הנציגות כוללת שישה נציגים. היינו קרוב ל־12 ונשארנו שישה, כי העבודה קשה ולא פשוטה. היינו צריכים ללכת מדלת לדלת ולהחתים אנשים בזמן שהרוב לא האמינו בתהליך. חוסר האמון נבע מזה שיש לא מעט נוכלים שמחתימים דיירים ומעבירים את החתימות הלאה, וגם כי מדובר באוכלוסייה מבוגרת שהיה לה קשה להאמין במוצר. בשלב מאוחר יותר העירייה נרתמה".

התמורה ליזם:

772 יחידות דיור. המחיר נע החל מ־2.5 מיליון שקל ועד ל־12 מיליון שקל לדירת פנטהאוז מפוארת הכוללת בריכת שחייה בסטנדרט גבוה.

התמורה לבעלים:

294 יח"ד חדשות, הכוללות תוספת משמעותית לשטח הדירה הנוכחית ובנוסף, מרפסת בשטח 12 מ"ר, מחסן בשטח 6 מ"ר וחניה.

לו"ז:

החתמת הדיירים נמשכה מ־2013 ועד 2022. קבלת היתר בנייה בינואר 2023.

הפרויקט: פינוי בינוי,
התקומה כפר סבא

המצב הקיים: 12 בנייני רכבת בני 2־3 קומות כל אחד הכוללים 294 דירות

היזם: ענב

הקבלן המבצע: עץ השקד הנדסה

אדריכלים: קיקה ברא''ז

עו"ד הדיירים: משרד קרן כהן בלחרסקי

עו"ד היזם: סגל כהן