הקטל נמשך: שני פועלים נהרגו מקריסת קיר בטון באתר עבודה באשדוד

התאונה קרתה במסגרת עבודות תשתית של חברת החשמל מול העירייה • שר העבודה יואב בן צור מסר: "במשמרת שלי לא אתן שיזלזלו בחיי אדם, ולכן אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים לקחת אחריות"

זירת התאונה באשדוד / צילום: כב''ה
זירת התאונה באשדוד / צילום: כב''ה

שני פועלים כבני 50, נהרגו היום (ד') לאחר שקיר בטון קרס עליהם באתר עבודה ברחוב ז'בוטינסקי באשדוד, במסגרת עבודות תשתית של חברת החשמל מול העירייה.  

דירות רק לאזרחים: המדינות שלא רוצות משקיעי נדל"ן זרים 
מחקר: 40 אלף דירות בישראל בסכנה גבוהה לקריסה בעת רעידת אדמה 

הרשות הארצית לכבאות והוצלה מחוז דרום דיווחה על חילוץ שני הרוגים במקום, ובהודעה שנמסרה לתקשורת דווח כי "התקבלו הודעות על מספר לכודיםבמוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום. צוותי כבאות והצלה מתחנת אשדוד שהגיעו למקום זיהו חומה שקרסה על מספר לכודים. לוחמי האש החלו בחילוץ הלכודים מתחת לחומה והעברתם לכוחות הרפואה במקום ולאחר בדיקה ללא רוח חיים. לוחמי האש מבצעים בדיקות וסריקות נוספות לוודא שאכן אין לכודים נוספים או נפגעים ועד לזיכוי הזירה". 

ממגן דוד אדום נמסר כי "בשעה 13:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על שני פועלים שנפגעו מחפץ כבד במהלך עבודתם באתר בנייה ברחוב לוחמי אש באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לשני פועלים מחוסרי הכרה במצב קשה". בהמשך מד"א עדכן כי "לאחר פעולות החייאה, חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותם של שני פועלים כבני 50". 

חובש בכיר של מד"א שנכח בזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את שני הפועלים שוכבים כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מחבלת ראש קשה. סיפרו לנו שהם נלכדו תחת קיר בטון שקרס וחולצו על-ידי פועלים אחרים שהיו באתר. מיד ביצענו בהם פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות, אבל הפציעות שלהם היו קריטיות, ונאלצנו לקבוע את מותם"

גם ניידת איחוד והצלה שהגיעה למקום דיווחה כי לדברי העובדים, במקום קרסה עליהם חומה תוך כדי עבודתם באתר הבנייה. "כוחות כיבוי פעלו לחילוץ גופותיהם, ולמרבה הצער נקבע מותם בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו".

ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לתאונת עבודה קטלנית ברחוב בן גוריון בעיר אשדוד, לאחר שככל הנראה קיר מבנה קרס ופגע בשני  עובדים, שמותם נקבע על-ידי גורמי הרפואה. חוקרי המשטרה נמצאים בזירה ופתחו כאמור בחקירת הנסיבות תוך איסוף ממצאים.

מזרוע הבטיחות במשרד העבודה נמסר כי הם בודקים את נסיבות האירוע. 

"רעה חולה"

מינהל הבטיחות במשרד העבודה מסר כי "היום, שני עובדים של קבלן משנה של חברת החשמל נהרגו בשדרות בן גוריון באשדוד במהלך עבודת תשתית.

"על-פי הממצאים בשטח, התאונה הקטלנית אירעה כתוצאה מקריסת קיר של הגדר במהלך עבודות חפירה להטמנת כבלי חשמל בשטח. מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה נמצאים כרגע בזירת התאונה יחד עם המשטרה שחוקרת את נסיבות האירוע".

שר העבודה יואב בן צור מסר: "תאונות העבודה בישראל נהפכו בשנים האחרונות לרעה חולה אשר גובה מאיתנו קורבנות רבים. על-פי הנתונים, חלק לא מבוטל מהתאונות נגרמות מרשלנות וזלזול בהוראות החוק.

"במשמרת שלי לא אתן שיזלזלו בחיי אדם, ולכן אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים לקחת אחריות ולהירתם במאבק הנחוש במיגור תאונות העבודה ובהסדרת ההפקרות.

"משרד העבודה יקדם מדיניות ברורה בלתי מתפשרת בכלל ענפי המשק. מפקחי הבטיחות של משרד העבודה קיבלו הנחיה ממני לתגבר את הפיקוח כדי לגלות ליקויים ולהציל חיי אדם".

במענה לשר יואב בן צור, ד"ר הדס תגרי, מי שמנהלת את הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, מסרה: "אנחנו פונים לשר העבודה החדש יואב בן צור לקדם ללא דיחוי שורת צעדים דחופים לשיפור מצב בטיחות העובדים, שבכללם: התקנת תקנות להרחבת האחריות לבטיחות באתרי בנייה, קביעת תקן קבוע ומחייב למספר מפקחי בטיחות תעסוקתית בהתאם למספר העובדים במשק, פרסום מדיניות פיקוח ואכיפה, ביצוע הכשרות בטיחות לעובדים פלסטינים ושלילת היתרים ממעסיקים רשלנים והנהגת שקיפות ואמינות בנתוני תאונות העבודה המתפרסמים על-ידי מנהל הבטיחות התעסוקתית".