בטקס חגיגי בנמל חיפה שנערך בשבוע שעבר, סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו כיצד לפני מלחמת העולם השנייה, חיילים הודים סייעו לשחרר את העיר חיפה. וכעת, אמר, משקיעים הודים עוזרים לשחרר את נמל חיפה.
מי שעזר "לשחרר את נמל חיפה"; או ליתר דיוק, מי שזכה באחרונה במכרז להפרטת הנמל ונכח גם כן בטקס החגיגי, הוא גוטאם אדאני. אדאני הוא אחד האנשים העשירים ביותר בעולם. אך באחרונה, המעמד הזה הולך ומוטל בספק.
את הספק הזה עוררה חברת משקיעים אמריקאית קטנטנה בשם "הינדנבורג". ב־24 בינואר היא פירסמה דין־וחשבון ("106 עמודים, 32 אלף מילה", כפי שהיא חזרה והדגישה), שהטיל דופי בכל התנהלותה של קבוצת אדאני במרוצת השנים, וקבע שהיא עסקה במניפולציה מסיבית, ממילא פלילית, של שערי המניות שלה. היא "שדדה את הודו", קבעה הינדנבורג.
היום בפודקאסט "הצוללת של גלובס" נשאל שאלות רבות אודות גוטאם אדאני, פעילותו העסקית והקשר הישראלי: מאילו חברות מורכבת האימפריה שלו ואיך הצמיח אותה לגבהים כה מרשימים; עד כמה סיפור הנסיקה של אדאני קשור בקשרים שיצר עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי; ומה יעלה בגורל רכישת נמל חיפה?
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.