אנלייט מגייסת 252 מיליון דולר ותתחיל להיסחר היום בנאסד"ק

החברה השלימה את תמחור ההנפקה במחיר של 18 דולר למניה, המשקף לה שווי של מעל 2 מיליארד דולר • זוהי ההנפקה הישראלית הראשונה ל-2023

גלעד יעבץ מנכ''ל אנלייט / צילום: אילן מור
גלעד יעבץ מנכ''ל אנלייט / צילום: אילן מור

ההנפקה הראשונה של חברה ישראלית בוול סטריט לשנת 2023: חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט אנרגיה  השלימה את התמחור של ההנפקה שלה בנאסד"ק ותגייס 252 מיליון דולר. ההנפקה בוצעה במחיר של 18 דולר למניה, דיסקאונט צנוע של כ-6.5% על מחיר המניה בתל אביב שננעל אתמול (ה') על 67.2 שקל - כ-19.25 דולר למניה. שווי החברה בהנפקה מגיע למעל 2 מיליארד דולר. בתשקיף שהגישה השבוע ציינה אנלייט כי קיבלה אינדיקציה מקרן Energy Transition Fund של הבנק הצרפתי BNP Paribas, המתכננת להשקיע באנלייט סכום של 25 מיליון דולר במסגרת ההנפקה.

אנלייט תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול ENLT, ותמשיך להיסחר גם בבורסה בתל אביב, שם היא נסחרת משנת 2010. בוול סטריט, היא חברת האנרגיה המתחדשת השנייה שהנפיקה השבוע, אחרי חברת Nextracker שעלתה ב-27% ביום המסחר הראשון שלה.

אנלייט תוכל להגדיל את היקף הגיוס ב-37.8 מיליון דולר אם החתמים בהנפקה יממשו אופציה שניתנה להם לרכוש עוד 2.1 מיליון מניות במחיר ההנפקה תוך 30 יום. החתמים בהנפקה היו ג'יי.פי מורגן, בנק אוף אמריקה וברקליס, עם חתמי המשנה קרדיט סוויס, Wolfe/Nomura Alliance, HSBC ו-Roth Capital. עורכי הדין שליוו את החברה היו Latham & Watkins והרצוג פוקס נאמן. את החתמים ייצגו משרד עמית, פולק מטלון.

אנלייט הוקמה ב-2008 והיא עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בישראל, אירופה ואמריקה.