האחיות שעשו אקזיט והיזם שפרץ לארה״ב: בוגרי פרויקט 40 הצעירים של גלובס מסכמים שנה לקראת חשיפת הנבחרת החדשה מחר

אלונה ודניאלה צור עשו אקזיט כשמכרו את השליטה במותג סיסטארז שהקימו לענקית טרמינל איקס, דינה שובל מונתה למנכ"לית חטיבת האוכל של שטראוס, אביב וולף קיבל את אישור ה־FDA ליצוא תחליף החלב שפיתח, ואלעד מלכא בדרך לצמרת משרד התקשורת • לקראת פרסום רשימת הצעירים המבטיחים של גלובס ל־2023 מחר, חזרנו לכמה מנבחרי 2022 שהשנה האחרונה עשתה להם ממש טוב

קפיצות הקריירה הגדולות של נבחרי 40 עד 40 בשנה החולפת / צילום: איל יצהר
קפיצות הקריירה הגדולות של נבחרי 40 עד 40 בשנה החולפת / צילום: איל יצהר

"המהירות שבה זה קרה לא סבירה ולא נתפסת", אומרות אלונה ודניאלה צור, האחיות שהקימו את מותג האופנה המצליח סיסטארז Seestarz, ש־51% ממנו נמכרו בנובמבר האחרון לטרמינל איקס. "רק שנתיים קודם לכן גיהצנו בגדים וארזנו את החבילות למשלוחים לבד בבית. אנחנו נשים צעירות שהקימו לבד עסק שצמח מטאורית בתוך זמן קצר מאוד, בלי שום הלוואה או מימון חיצוני - והתפוצצנו. גלובס זיהה את זה ובחר בנו לפרויקט 40 עד 40, וכמה חודשים אחרי הפרסום התחיל המשא ומתן עם טרמינל איקס. אנחנו בטוחות שמכל המשתתפים בפרויקט אנחנו היחידות שעשו אקזיט בשנה החולפת".

זה כבר קורה: אלה המקצועות שנפגעים מבינה מלאכותית
העבודה המלחיצה בעולם: מה אפשר ללמוד מבועטי הפנדלים במונדיאל
מלך הסופרים של המגזר הערבי מגיע לגוש דן | ראיון

רגע לפני שמתפרסמת רשימת הצעירים המבטיחים של גלובס לשנת 2023 הצצנו אל רשימת 40 עד 40 הקודמת, וגילינו שכמה מהנבחרים עשו קפיצות מדרגה גדולות במיוחד.

האקזיט: אלונה ודניאלה צור

את סיסטארז הקימו האחיות דניאלה (36) ואלונה (30) צור לפני שלוש שנים. המותג החל כבלוג אופנה משותף באינסטגרם, אך לאחר שהקהל דחף אותן להקים וליצור מותג משלהן, הן הפכו את העמוד לעסק רווחי - בית אופנה אונליין.

מבחינתן, הבחירה בהן לרשימת 40 עד 40 הייתה קרש קפיצה אמיתי. "לא רק שהשגנו את החלום האישי שלנו להופיע ברשימה הזאת, זה באמת מונף בצורה האידיאלית עבורנו. חוץ מהעובדה שפנו אלינו אנשים ברחוב לומר שהסיפור שלנו הוא השראה, ברמה העסקית זה הביא איתו הרבה מאוד. נחשפים לרשימת 40 עד 40 הרבה מאוד אנשי עסקים, וכמנהלות היה חשוב לנו להיחשף לאנשים שזה העולם שלהם, וזה לגמרי קרה. קיבלנו הצעות להשקעות ולשותפות. בחשיבה העסקית חיפשנו שותף אסטרטגי שנוכל לצמוח איתו ולא שיזרקו עלינו כסף".

בראיון לגלובס הן אמנם אמרו שהן לא שוללות אקזיט, אבל לטענתן הן לא חלמו שזה יקרה כל כך מהר. "זה היה סוריאליסטי. לא האמנו שאנחנו יושבות סביב השולחן עם שותפנו לעתיד, ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס, מאנשי העסקים הבכירים במשק ובעולם האופנה", מספרת אלונה. "בסוף לא משנה כמה אתה מצליח, זה הרגיש שזה לא שלנו. לא משנה כמה קשה עבדנו כדי להגיע לחדר הישיבות הזה, התחושה שלנו כשישבנו בחדר והסתכלנו זו על זו הייתה של - איך הגענו לסיטואציה הזאת?".

בעסקה מול טרמינל איקס היא רכשה 51% מסיסטארז תמורת 4.8 מיליון שקל. ביום החתימה הגיעו דניאלה ואלונה עם מתנות: "לא הבאנו יין, כמו שנהוג. הבאנו להם חולצות של המותג שלנו". על החולצה שיועדה למנכ"ל היה הכיתוב Seestarz Husband. "מבחינתנו זו חתונה לכל דבר, כי המותג הוא הילד שלנו והכנסנו את טרמינל איקס למשפחה. בערב של החתימה הוא יצא לחגוג במסעדה כשהוא לובש את החולצה".

את ההתלהבות הן לא מצניעות אפילו לרגע. "ההישג כרוך בעבודה מאוד מאוד קשה, והעבודה הזאת השתלמה. חשוב לנו לזעוק את הדבר הזה, שאפשר לעשות את זה לבד".

אחרי האקזיט העבירו השתיים את המותג מרחוב מטלון בדרום תל אביב למשרדים בקומה 21 בבניין מקס בבני ברק, גייסו עוד עובדים, ומערך המשלוחים שלהן שודרג. למרות זאת, הן שומרות את הרגליים על הקרקע. "העסק התחיל בבית, בלי משרדים, כשאמא שלנו ובני הזוג שלנו משמשים כשליחים ועוזרים בכל מה שצריך. יש לו דנ"א ברור שנשמר".

הדנ"א הזה משתקף באופן מובהק בסרטונים של המותג, שאותם הן יוצרות בעצמן בעבודה קשה ועבורם הן גם מצטלמות בעצמן. גם רגע אחרי העסקה הגדולה הן מצאו את עצמן ממשיכות כרגיל. "בשלוש לפנות בוקר התקבלו כל האישורים והושלמו הפרטים הקטנים, ובשש בבוקר כבר הייתי בדרכי ללונדון", מספרת אלונה. "כשהגעתי נדרשתי לצלם את הטיזרים לאתר Seestarz ולהעלות את הדגמים החדשים כשאני מדגמנת אותם בקור הלונדוני, כמו שאנחנו עושות בכל שבוע. היה קפוא שם. לקחתי איתי את המראה ואת כל המזוודות עם הבגדים וחיפשתי מקום להצטלם בו. שלוש שעות לפני זה עשינו אקזיט וזמן קצר לאחר מכן אני מבינה שהכול ממשיך אותו דבר. ואז זה היכה בי, כשאני בקור שם, עם הנזלת וכל הציוד, שלמרות שיש לנו שותפים מדהימים, בסוף זה שלנו ואנחנו נמשיך לעבוד קשה עבור זה. הכול קרה כל כך מהר, אבל זה הדבר הכי טוב שיכולנו לייחל לו".

מנכ"לית בתוך שנה: דינה שובל

כשדינה שובל נבחרה לרשימת 40 עד 40 של גלובס לשנת 2022 היא כיהנה כמנהלת השיווק בחטיבת האוכל של שטראוס, ובראיון נשאלה איפה היא תהיה בעוד חמש שנים. "אני רוצה למנכ"ל. יכול להיות שזה יהיה בשטראוס, שמאפשרת לי להתפתח ולנוע בין תפקידים". החודש היא נכנסה לתפקיד מנכ"לית חטיבת האוכל בחברה. "זה ממש במלאות שנה לראיון. לשמחתי זה קרה אפילו מהר יותר מהצפוי".

את היום שבו נחשפה הרשימה היא לא שוכחת. "הייתי בפגישה ושמעתי פינג, פינג, פינג, מלא התראות ומלא טלפונים. כשיצאתי מהישיבה הוצפתי. אנשים פרסמו עליי ופרסמו לי ברכות על הקירות ברשתות החברתיות, היו לי מאות ווטסאפים. הוצפתי בתגובות מכל עבר, גם של הרבה נשים. היה משהו בגיליון של גלובס, ששם ביתר שאת את הפוקוס על נשים, וזה גרם להן להגיד: הנה, רואים אותנו. בהרבה רשימות כאלה אין תמהיל מספיק מאוזן מגדרית. כמישהי שמדברת פמיניזם, שוויון ואיזון מגדרי היה כיף לשמוע את זה.

"אבל התגובה שהכי ריגשה אותי הייתה של אמא שלי, שהיא המודל שלי ותמיד הראתה לנו שהכול אפשרי. היא אמרה לי שהיא גאה בי מאוד ושהיא שמחה שאני מהווה מודל לחיקוי עבור מאיה, הבת שלי, שתדע שגם היא יכולה ומסוגלת לעשות הכול ולהצליח. מבחינתי ההעברה של התודעה הזאת מדור לדור, העובדה שאני חלק מהצינור שמעביר את זה הלאה - מרגשת אותי בצורה מיוחדת. הבת שלי סיפרה על זה גם לחברות שלה בגאווה, והכי משעשע שבעקבות הפרסום היא גיגלה לראשונה את השם שלי ואמרה לי שאני צריכה להיזהר כי יש תמונות שלי ברשת".

במקביל להתפתחות בשטראוס לקחה שובל חלק השנה בתוכנית העמיתים של מעוז, המכשירה ומרשתת מנהיגות ומנהיגים בעלי תפקידים בכירים. "זה תרם מאוד לפרספקטיבה שלי על האופן שבו מייצרים השפעה כדי לחזק את החוסן החברתי כלכלי".

החודש היא משלימה את התוכנית ונוסעת לבוסטון, להרווארד ביזנס סקול, לקורס מנהלים. "זה הגיע בטיימינג מושלם וסוגר את ההכנה שלי לכניסה לתפקיד המנכ"לית. אחד הדברים שמובילים ומנחים אותי הוא האחריות שיש לי כאישה במודלינג לנשים אחרות. לקראת הטיסה שלי מאיה אמרה שהייתה מעדיפה שלא אסע ואשאר איתה. הסברתי לה שכשאישה הופכת לאימא היא ממשיכה להתפתח גם ברמה האישית והמקצועית לצד היותה הורה, ואחזור משם עם עוד כלים שלא היו לי לפני. היא כתבה לי מכתב עם המילים: "תודה שאת מראה לי שלא משנה מי את, את יכולה להיות מה שאת רוצה, וזה מבחינתי - שווה הכול".

הפריצה לארה"ב: אביב וולף

בשנת 2019 הקים אביב וולף (30), עם ד"ר אורי כוכבי, את סטארט־אפ הפודטק רימילק (Remilk), שמטרתה לפתח חלב מתורבת. לפני כשנה, כשהחברה חגגה גיוס של 120 מיליון דולר לפי שווי של 325 מיליון דולר (לפני הכסף), ונחשבה לאחת החברות המבטיחות בזירה עם השקעות מתנובה ומקרנות כמו OurCrowd Hanaco Ventures ו־fresh.fund -נבחר וולף לאחד הצעירים המבטיחים ברשימת 40 עד 40 של גלובס.

בראיון הוא אמר שהחלום הוא להחליף את תעשיית החלב המסורתית. "ב־2030 רימילק כבר תהיה במליוני בתים ברחבי העולם", אמר אז. "השאלה לא תהיה איפה רימילק, אלא לאן נעלמה תעשיית החלב".

החברה תכננה אז להשיק מוצר ראשון בארה"ב בתוך שנה. זמן קצר לאחר הפרסום עשו וולף והחברה קפיצת דרך משמעותית בדרך לשם, כשקיבלו אישור Self-affirmed GRAS בהתאם לדרישות ה־FDA ליצוא חלבון החלב שלה - מה שמאפשר לחברה לשווק את חלבוני החלב שלה בארה"ב.

במסלול הישיר למנכ"לות: אלעד מלכא

אלעד מלכא נבחר לנבחרת הצעירים המבטיחים של גלובס כמייסד ומנכ"ל הלובי הציבורי "האינטרס שלנו", העוסק בפתיחת שווקים לתחרות. הוא היה בין מובילי חקיקת חוק התקשורת ב־2017, שאפשרה לערוץ 20 לשדר חדשות ולפעול בצורה סדירה. נוסף על כך עזר לקדם בתפקידו כלוביסט את רפורמת היבוא, הרפורמה בחקלאות, שבירת מונופול אגד בירושלים ועוד.

בימים אלה נמצא מלכא בכותרות סביב הודעת שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) כי הוא רוצה למנותו למנכ"ל המשרד. אלא שהיה חסר לו קריטריון בתנאי הסף, שדורש ניסיון כמשנה למנכ"ל. על כן קרעי החליט למנותו למשנה למנכ"ל ולמ"מ מנכ"ל משרד התקשורת עד שיצבור את הניסיון המתאים. בינתיים משמש מלכא יועץ במשרד וממתין לאישור המינוי.