חברת הסייבר וויז מגייסת 300 מיליון דולר: "הכסף לא ייכנס לישראל"

החברה שהקים אסף רפפורט גייסה את הכסף לפי שווי של 10 מיליארד דולר • את הגיוס הובילו קרנות ליידספיד וגרינאוקס יחד עם המשקיעים הקודמים בוויז • רפפורט הודיע כי "לאור ההפיכה המשטרית", הכסף לא ייכנס לארץ: "החברה הצליחה בזכות אקוסיסטם מדהים שקיים בישראל, והוא עומד כרגע בפני סכנה קיומית"

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן
אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

חברת הסייבר השיראלית וויז (Wiz) הודיעה היום (ב') על גיוס של 300 מיליון דולר, לפי שווי של 10 מיליארד דולר. במקביל להודעת הגיוס, פרסם מנכ"ל ומייסד החברה, אסף רפפורט, אחד מהגורמים הפעילים ביותר במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, הודעה בה הכריז: "לצערנו, לאור ההפיכה המשטרית, הכסף שגייסנו לא ייכנס לישראל". 

ההייטקיסטים מעלים שלב במחאה: הפיצו מסמך - כך תפתחו חשבון בנק בארה"ב 
חברת הסייבר של אסף רפפורט תוציא את רוב כספה מישראל 

על-פי הודעת וויז, המשקיעים העיקריים בסבב הנוכחי הם קרן ליידספיד וקרן גרינאוקס, שמובילים את הסיבוב לצד המשקיעים הקיימים בחברה. בגיוסים הקודמים ובזה הנוכחי השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס וסייברסטארטס של גילי רענן. בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמנים ברנרד ארנו, האיש העשיר בעולם; האוורד שולץ, המייסד של סטארבקס; ויזמים בולטים נוספים.

"החשש הגדול שלנו לגבי ההייטק הישראלי הוא לא רק בכספים שיוצאים מישראל, אלא גם בכספים הרבים שכבר לא ייכנסו לארץ", כתב רפפורט. "אני שומע מכל עבר קולות של משקיעים מודאגים, של יזמים שמוציאים בחשאי כסף מהארץ ושל עובדים המפחדים לעתידם בישראל".

חברת Wiz הצליחה עד היום בזכות אקוסיסטם מדהים שקיים בישראל, אבל הוא עומד כרגע בפני סכנה קיומית", הוסיף רפפורט. "אני מאמין ומקווה שקולות הכאב העולים מכל חלקי העם יביאו את הממשלה להתמקד באירועים הביטחוניים, לעצור את מהלכי החקיקה ולחתור לפשרה אמתית שמקובלת על כל הצדדים".

חברת Wiz מאפשרת לצוותי אבטחה ופיתוח לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן. הטכנולוגיה סורקת את סביבת הענן על-ידי התממשקות ב-API ,וכך מתבצע ניתוח עומק של המשאבים בענן, כולל מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים. בנוסף, הפלטפורמה סורקת גם את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות. Wiz משלבת את כל הממצאים לתמונה אחת ברורה של הסיכונים המהותיים ביותר בענן על-ידי חישוב של מאות סיכונים שונים וההקשרים ביניהם.