ההייטקיסטים מעלים שלב במחאה: הפיצו מסמך - כך תפתחו חשבון בנק בארה"ב

מטה מחאת ההייטק הקים עמוד מקוון ובו מדריך מקוצר לפתיחת חשבון בנק זר • הדבר מגיע לאחר שבכירים בתעשייה איימו להוציא כספים מישראל

תהליך פתיחה של חשבון בנק במדינה זרה נחשב למסובך / צילום: Shutterstock
תהליך פתיחה של חשבון בנק במדינה זרה נחשב למסובך / צילום: Shutterstock

מחאת ההייטקיסטים נגד הרפורמה המשפטית עולה שלב: אחרי שחלק מהדמויות הבכירות בענף הודיעו על הוצאת כספים מישראל, כעת מפרסם מטה המאבק שלהם מסמך מפורט ובו המלצה לישראלים כיצד לפתוח חשבון בבנק זר.

שי וינינגר, מנכ"ל ואחד ממייסדי למונייד, שיתף אחר-הצהריים קישור לעמוד מקוון שהקים מטה המחאה ובו מדריך מקוצר לפתיחת חשבון בנק זר. המדריך הוקם כמענה לדרישת עובדי הייטק רבים ואנשים מהשורה המתעניינים בפתיחת חשבון מט"ח בארה"ב.

תהליך פתיחה של חשבון בנק במדינה זרה נחשב למסובך - הוא דורש הון עצמי של מאות אלפי דולרים ונוכחות פיזית בסניף הבנק, או לכל הפחות אישור חתום מעורך דין. אלא שבשנים האחרונות צצו מספר אלטרנטיבות המאפשרות גם לזרים לפתוח חשבונות בנק ללא צורך בדיווח מס עד תקרה נמוכה יחסית, אפילו בארה"ב.

לקראת צניחה במחירי הדירות? "הרבה סיכות ננעצו בנדל"ן - אם הייתה בועה, היא הייתה מתפוצצת"
הריבית הממוצעת על ההלוואות הגיעה ל-9%, ומי מציע הכי הרבה על הפיקדונות?

בעוד ישראלים רבים פותחים חשבונות מסחר בבנק אינטראקטיב ברוקרס (IB) - תהליך שעשוי לארוך מספר ימים ומשמש בעיקר למסחר בשוק ההון - במטה המחאה המליצו על בנק צ'ארלס שוואב (Charles Schwab), המשמש בדרך-כלל תושבים שאינם אזרחי ארה"ב ומאפשר להם לפתוח גם חשבונות השקעה. שוואב מאפשר לפתוח חשבון בתהליך קצר, תוך הפקדה מינימלית של של אלפי דולרים, מנפיק כרטיסי חיוב (דביט) וגובה על כל אלה עמלות נוחות.

מלבד גידור סיכונים, במטה ממליצים לעשות שימוש מינימלי בחשבון ולהשתמש בו בעיקר עבור חסכונות, או לכל היותר תשלום דולרי בחנויות או משיכת דולרים מכספומטים בזמן שהייה בחו"ל, ולא לשימוש יומיומי בישראל. ההמלצה היא לפתוח חשבון בהיקף של 10,000 דולר לפחות, אך סכום ההפקדה המומלץ על ידי המומחים עומד על 25,000 דולר.

הבנקים הישראלים רשאים לדרוש ניכוי מס

אישור החשבון לוקח מספר ימים, ובנוסף, קיימת מגבלה של 70 אלף דולר שמתחתיה פטור מחזיק החשבון מתשלום מס לרשויות המס בארה"ב, מלבד מס רווחי הון, אם הכסף הושקע, ומס עיזבון, אם בעל החשבון נפטר (בסכומים של מעל ל-60 אלף דולר).

לצורך פתיחת החשבון יש לדווח על פרטי המעסיק של מבקש הבקשה, לציין את גובה המשכורת החודשית ולייצר הערכה כללית של סך החסכונות וחשבונות העו"ש המשפחתיים בישראל; יש לספק את פרטי הדרכון וכן להעלות סריקה או צילום של חשבון חשמל או מים ישראלי.

בנקים ישראלים רשאים לשאול בעלי חשבונות עו"ש ישראלים לסיבת הוצאת הכספים ואף לדרוש ניכוי מס, אך בנק בארה"ב מאפשר קבלת כסף מחשבון זר - כל עוד הוא שייך לאותו בעל החשבון.