עזריאלי תקים מרכז מידע ל-TikTok בנורבגיה ב-750 מיליון אירו

זרוע הדאטה סנטרס שלה, גרין מאונטיין, תקים קמפוס בנורבגיה שיספק חשמל בקיבולת של 90 מגוואט • בחברה צופים הכנסה תפעולית שנתית של כ-79 מיליון דולר בהפעלה מלאה

טיקטוק / צילום: Shutterstock
טיקטוק / צילום: Shutterstock

קבוצת הנדל"ן עזריאלי מדווחת על עסקה משמעותית לפעילות הדאטה סנטרס (מרכזי מידע) שלה, שבמסגרתה תקים החברה הבת גרין מאונטיין (Green Mountain) עבור הרשת החברתית TikTok נורבגיה קמפוס דאטה סנטרס. הקמפוס יכלול מספר מבנים שבהם תסופק ללקוח קיבולת הספק (חשמל) בהיקף כולל של 90 מגוואט.

מניית הנדל"ן "הסודית" שהניבה תשואה של מעל 300% 
מאסק פיטר בכיר בטוויטר. ואז הוא גילה שהוא חייב לו 100 מיליון דולר 
שיעור מפולין: מה עשתה רפורמה משפטית שנויה במחלוקת להייטק 

הקמפוס יוקם במספר שלבים והתוכנית היא שכבר במהלך הרבעון הרביעי של 2023, יסופקו 30 מגוואט ראשונים בחוזה ל־11 שנים. יתרת הקיבולת, בהיקף 60 מגוואט, תסופק בשני שלבים נוספים במהלך 2024, בחוזים ל־10 שנים. ללקוח הוצעו מספר אופציות להגדלת הקיבולת בעשרות מגוואט נוספים.

הדאטה סנטר בנורבגיה מוקם במסגרת פרויקט עליו הכריזה השבוע הרשת החברתית, לחיזוק האבטחה וההגנה על מידע של משתמשי טיקטוק באירופה, שכחלק ממנו מתחייבת הרשת לאחסן את נתוני המשתמשים האירופיים באופן מקומי. המרכז בנורבגיה מצטרף לשניים בדבלין, אירלנד, שהשיקה טיק טוק.

העסקה צפויה לייצר לעזריאלי NOI (הכנסה תפעולית נקייה) שנתית ממוצעת של כ־79 מיליון דולר בהפעלתו המלאה של הקמפוס. ההשקעה הכוללת של גרין מאונטיין צפויה להסתכם בכ־750 מיליון אירו, ובכוונת החברה לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים או באמצעות מימון שטרם הוחלט על היקפו ומתכונתו.

תחום הדאטה סנטרס מהווה את הפעילות השלישית בגודלה בקבוצת עזריאלי ואחראי ל־15% מכלל הנכסים של הקבוצה, בשווי כולל של כ־7.4 מיליארד שקל. נכון לדוחות הרבעון השלישי של 2022, פעילות הדאטה סנטרס הניבה לעזריאלי NOI של 35 מיליון שקל לעומת 7 מיליון ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מסר כי "פרויקט זה מצטרף לתנופת הפיתוח שבה אנו נמצאים בפעילות הדאטה סנטרס, שצפויה לגדול בקצב משמעותי בשנים הקרובות עם השלמת הפרויקטים הרבים שבפיתוח. גרין מאונטיין מבססת את עצמה כשחקן מרכזי בשוק האירופי, ועסקה זו צפויה להוות נדבך נוסף בהתפתחות תחום זה בפורטפוליו של קבוצת עזריאלי".

פעילות דאטה סנטרס באירופה וצפון אמריקה

קבוצת עזריאלי היא חברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, הפועלת בעיקר בתחומי המרכזים המסחריים והמשרדים. בשנים האחרונות נכנסה הקבוצה גם לפעילות בתחום הדאטה סנטרס וחוות שרתים, ושנת 2021 רכשה את חברת גרין מאונטיין הנורבגית תמורת 2.8 מיליארד שקל.

לגרין מאונטיין שלוש פעילויות עיקריות: תכנון ובניית חוות שרתים בעלות אבטחת מידע גבוהה, אספקת שירותי חוות שרתים מתקדמים לארגונים ולקוחות סיטונאיים, וכן הפעלת חוות שרתים יעילות תוך שימוש באנרגיות מתחדשות בלבד.