הריבית, האינפלציה, המשכנתאות וחוסר היציבות במשק מחלחלים להפסקת הפרסומות

מחצית מהפרסומות הבולטות השבוע מגיעות מהמגזר הפיננסי, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של דיסקונט היא גם הזכורה וגם המושקעת ביותר • בצעד מעניין, משרד הבריאות חוזר לאוויר עם הפרסומת שמזהירה מפני משקאות ממותקים

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

ביטול המס על משקאות ממותקים, שנכנס לתוקף בימי ממשלה הקודמת, היה אחד הדגלים שבהם נופף שר האוצר הנוכחי, בצלאל סמוטריץ', עם כניסתו לתפקיד. בינואר פורסם צו הביטול, בפברואר נערכה ישיבה של ראשי הקואליציה שבה הוחלט לתמוך במהלך, ומאז לא קרה הרבה.

בלי להתפזר, בלי למכור ובלי לבנות על המנכ"ל: כך עובדים משפיעני ההייטק 
האם יש דבר כזה שיווק נשי? מנהלות בכירות מנסות לענות על השאלה 

על הרקע הזה החליטו במשרד הבריאות לנקוט יוזמה מעניינת, ולהחזיר לאוויר את הקמפיין שמסביר עד כמה השתייה הזו אינה בריאה. השנה היא 2035, וקבוצת ילדים עם מדריכה מסתובבים במוזיאון שבו הם נחשפים לאופן המשונה שבו התנהגו בני אדם בעבר. בניגוד לסבב הקודם, לפני כחצי שנה, הפרסומת אינה מתברגת בדירוג, אך המסר ברור.

קמפיין משרד הבריאות / צילום: צילום מסך
 קמפיין משרד הבריאות / צילום: צילום מסך

הטעם המתוק כן נכנס לדירוג באמצעות הפרסומת של שטראוס־עלית - שחזרה גם היא לאוויר בסבב שני. נזכיר כי הפרסומת מציגה את שמחת הלקוחות המחכים להיכנס לחנות של ממתקי החברה, אחרי שאלה חזרו למדפים בתום היעדרות ממושכת - בעקבות פרשת הריקול שאירעה בשנה שעברה. הפרסומת מתברגת במקום השישי הן בזכירות והן באהדה.

הריבית, האינפלציה, המשכנתאות וחוסר היציבות במשק מחלחלים להפסקת הפרסומות, כאשר מחצית מהדירוג שייכת למגזר הפיננסי. הפרסומת של ביטוח 9 ואודי כגן היא האהובה ביותר השבוע ("אני עושה ביטוח של צעירים", "צ'ומוצ'ורו כזה"), והפרסומת של דיסקונט היא הזכורה ביותר. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, היא גם המושקעת ביותר השבוע, עם 1.2 מיליון שקל.

 

קמעונאיות המזון נוהגות לעלות בקמפיינים לקראת חג הפסח, אך אחת מהן הקדימה השנה. מדובר בשופרסל, שבשלושת החודשים האחרונים נמצאת באוויר באופן כמעט קבוע עם סדרת פרסומות שבנויות על הזדהות הצופים שעדיין עורכים קניות בסניפים פיזיים (מהלך מעניין לשחקנית האונליין החזקה ביותר בענף). תחושת ההזדהות, לצד הנוכחות המתמשכת, מסייעות לחיזוק הקשר עם הצופים, והפרסומת החדשה מתברגת במקום השביעי בזכירות, והשלישי באהדה.

אבי דנגור בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
 אבי דנגור בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

לצד כל אלה בולטת הפרסומת של ORA, מותג רכב שלא היה מוכר עד כה לקהל הישראלי. בזכות פרסומת מושקעת וצבעונית בעלת זוויות צילום רבות, ובעיקר בזכות החיבור המקומי - הפרזנטור, השיר, הסיטואציות - היא מתברגת במקום השמיני בזכירות והחמישי באהדה.

המשרדים האהובים

גליקמן שמיר סמסונוב, מקאן ת"א וגיתם BBDO אחראים לפרסומות האהובות ביותר השבוע: ביטוח 9, אל על ושופרסל.

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום יורדת, מ־36.1 מיליון שקל בשבוע שעבר, ל־31.8 מיליון שקל השבוע.