רכז התחבורה והגנת הסביבה באגף התקציבים עוזב את תפקידו. הסיבה? העבודה מול משרדה של רגב

דניאל מלצר, רכז תחבורה והגנת סביבה באגף תקציבים במשרד האוצר, הודיע כי יעזוב את התפקיד לאחר 8 שנים במשרד • עזיבתו מיוחסת לקושי בעבודה מול משרד התחבורה תחת השרה מירי רגב

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"

דניאל מלצר, רכז תחבורה והגנת סביבה באגף תקציבים במשרד האוצר, הודיע על עזיבה לאחר 8 שנים במשרד. העזיבה מיוחסת לקושי בעבודה מול משרד התחבורה בעידן מירי רגב.

צעקות בדיונים, מינויים פוליטיים ומידור הדרג המקצועי: משרד התחבורה בעידן מירי רגב 
"סמוטריץ' ובן גביר האויבים שלי": השופט בדימוס בהשתלחות חריפה 
תוכנית הרחבת שדה התעופה בחיפה עלולה לעצור בנייה של אלפי דירות

מלצר הוא האחראי באגף תקציבים בכ-3 השנים האחרונות על רכבת ישראל, פיתוח הכבישים, ניהול ביקושים בתחבורה ועד לאחרונה גם על התחבורה הציבורית באוטובוסים. תחת אחריותו רפורמות שונות כמו תוכנית החומש לשיפור התחבורה הציבורית ואגרות הגודש, הרפורמה במחירי החניה ותוכנית הפיתוח וההפעלה של הרכבת והתוכנית האסטרטגית לכבישים.

דניאל מלצר, רכז תחבורה והגנת סביבה באגף תקציבים במשרד האוצר
 דניאל מלצר, רכז תחבורה והגנת סביבה באגף תקציבים במשרד האוצר

בתקופה האחרונה עזיבתם של רבים במשרדי הממשלה מיוחסת לעבודה במשרד התחבורה בעידן מירי רגב, כשהעדר אנשי מקצוע, ומידורם של אלו שישנם, גורם לחוסר בקבלת החלטות מקצועיות. בשבוע שעבר הועזב שי קדם ראש אגף תשתיות, אחת הדמויות הבכירות והמוערכות במשרד. לפניו התפטר ראש הרשות לתחבורה ציבורית רן שדמי שאחראי על 12 מיליארד שקל, וראש אגף רכבות אליאס מטר. עזיבות אלו הגיעו לאחר התפטרותו של ראש רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי שטען למניעים פוליטיים בהתנהלות המשרד ומועצת הרשות והיועצת המשפטית של רשות המטרו יערה למברגר.

בשונה מאלו, מלצר לא עבד בכפיפות לשרת התחבורה, אך לפי גורמים בענף העבודה מול המשרד נהפכה ל"בלתי אפשרית".

בכתבה נרחבת על הנעשה במשרד התחבורה בעידן רגב, שפורסמה בגלובס בשבוע שעבר, אמר גורם הבקיא בפרטים כי "אנשי מקצוע ראויים לא יכולים לשרוד, האווירה בישיבות קשה. אם זה היה יחסי עובד־מעביד רגילים ולא דרג נבחר מול פקידות, הייתי אומר שזו התעמרות במובן הכי מילולי של המילה". גורם אחר סיפר כי "כולם מיואשים בגלל האופן הבלתי מקצועי שדברים מתנהלים. יש כוורת סגורה סביב השרה והצוות שלה לא מחובר למה שקורה במשרד ואין דרך להגיע אליהם, כל דבר לוקח זמן והתחושה שהם לא פנויים לעשייה".