"סמוטריץ' ובן גביר הם האויבים שלי": השופט בדימוס בהשתלחות חריפה

בימים אלו דן פורום השופטים בדימוס בשאלה אם לפרסם עצומה נגד הרפורמה המשפטית, והרוחות סוערות • אווירת הפילוג מורגשת גם בפורום המכובד

השופט בדימוס יהודה גרניט / צילום: דוברות הרשות השופטת
השופט בדימוס יהודה גרניט / צילום: דוברות הרשות השופטת

סערה בפורום השופטים בדימוס: לאחר שהשופט בדימוס יוסף אליעז קרא לאחדות בין חלקי העם, השיב לו השופט בדימוס יהודה גרניט כי השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר אינם בני עמו, אלא אויבים שלו.

תוכנית הרחבת שדה התעופה בחיפה עלולה לעצור בנייה של אלפי דירות
"רכבת הרים": משרדי עוה"ד בישראל מתמודדים עם קריסת הבנקים 
פורום קהלת משנים זווית: "יש חשיבות רבה להשגת הסכמה רחבה" 

הרקע לדברים הוא דיון המתחולל בימים אלו בפורום השופטים בדימוס בשאלה אם לפרסם עצומה המביעה התנגדות נחרצת ודאגה מפני הרפורמה המשפטית. השופט בדימוס יוסף אליעז הודיע כי הוא מצטרף ליוזמה ומבקש לחתום על העצומה.

בסיום דבריו הוסיף אליעז שיר קצר שחיבר אודות הצורך באחדות, על רקע הסערה בעם סביב הרפורמה: "הבה נשב יחדיו, כל אדם מוקף אחיו, כי אנחנו עם אחד, מיוסר יחיד ומיוחד...אך תמיד נזכור, כולנו נושאים אור, כולנו משפחה, בצער ובשמחה".

השיר, שהיה אמור לעורר אחדות, גרר את תגובתו של השופט בדימוס יהודה גרניט: "אני לא רואה את עצמי, לא רק כבן משפחה של סמוטריץ', בן גביר ועוזריהם, אף לא כבני עם אחד. הם אויביי".

מספר שופטים סירבו לחתום על העצומה

יש לציין כי מספר שופטים בדימוס סירבו להצטרף ולחתום על העצומה. סגן נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס השופט עודד מודריק כתב כי החתימה צריכה להיות שמית, עם השמות של השופטים בדימוס ולא תחת השם "נציגות השופטים בדימוס".

"אינני זוכר שאי פעם בחרתי את נציגות השופטים בדימוס", אמר מודריק. "וגם אם כן בוודאי שלא הסמכתי אותה לפעול במישור הציבורי בעניינים שאינם נוגעים לזכויות שופטים בדימוס". לדבריו, בהעדר הסכמה מלאה, הפרסום צריך לציין בפירוש שיש מי שמסתייג. לעמדתו אף הצטרפו כמה שופטים נוספים, אשר סירבו להשתתף בעצומה.

בנוסף, יוזמי העצומה הציעו לפרסם מודעה בעיתון, אולם אחד השופטים בדימוס אמר שאין בכך צורך, כי הרי גם ככה הדברים כנראה יודלפו על ידי אחד העיתונאים. ובכן, הרי המוצר לפניכם. כמו כן, השופטת בדימוס שושנה ברמן הציעה להדפיס מודעה גדולה בעיתון שתכלול תרגום של דרישות היסוד של האו"ם לשם הבטחתה של הרשות השופטת. היא אף הציעה להדפיס גם פליירים על הצורך באי תלות השופטים.