סטטיק, הומור וצבעוניות סוריאליסטית עזרו לאורבניקה לנצח את המתחרות הוותיקות

חברות האופנה עלו בקמפיינים לקראת האביב והפסח, אך רק אחת תפסה את תשומת-לב הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של בנק לאומי היא הזכורה ביותר והמושקעת ביותר, בעוד הבנק הבינלאומי ועידו רוזנבלום נותרים מחוץ לתודעה

קמפיין אורבניקה / צילום: צילום מסך
קמפיין אורבניקה / צילום: צילום מסך

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.

כמדי שנה לקראת האביב וחג הפסח, רשתות האופנה עלו לאוויר בקמפיינים ייעודיים. אלא שהפעם הפרסומות של קסטרו ורנואר נראות בדיוק אותו דבר, ולצופה אין דרך להבחין מי זו מי, ומה הצעת הערך הייחודית, אם בכלל יש אחת כזו.

לעומת זאת, באורבניקה - חברה-בת של קבוצת קסטרו - בחרו לשתף פעולה עם סטטיק ואגם בוחבוט, באמצעות שפה פרסומית המשלבת אופנה, הומור וצבעוניות סוריאליסטית. בשלב ראשון נוצר הקליפ לשיר טרנטולה (שבו הם לובשים את בגדי המותג), ובמקביל עלו בפרסומת שיצרו איש הקריאייטיב מיקי תורג'מן והבמאי רומן בוצ'אצקי - אשר צולמה באותו לוקיישן עם אותו שיר, כמובן בשינוי קל של המילים.

 

וכך, בעוד המתחרות הוותיקות לא הצליחו לייצר נוכחות על המסך, דווקא השחקנית השלישית, הקטנה והחדשה יותר מתברגת במקום החמישי בזכירות, והשישי באהדה. עבור הפרזנטור סטטיק מדובר בחלק מכניסה כפולה לדירוג - הפרסומת לפרטנר בכיכובו (יחד עם אילן פלד) נמצאת במקום הרביעי מבחינת זכירות. כשלוקחים בחשבון שהזמר גם מקדם את המופע שלו בהפסקת הפרסומות, כבר ניתן לדבר על מתקפת שיווק עצמי יעילה.

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לבנק לאומי, גל תורן ובעיקר מרגול, שהליהוק שלה מתגלה כהברקה. השיר של אילן פלד (שמככב כאמור אצל פרטנר) יושב עליה בול, והשילוב עם קמפיין הרדיו מוכיח את עצמו. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם 1.2 מיליון שקל.

לעומת זאת, הבנק הבינלאומי, שעלה עוד בשבוע שעבר בקמפיין עם הפרזנטור החדש עידו רוזנבלום, לא הצליח להתברג בדירוג. מדובר בפרסומת שמנסה לפנות לשכל ולרגש בו זמנית, מבוססת על סיטואציות שמוכרות לרבים מחיי היומיום, ומובלת על ידי פרזנטור מוכר שמדבר למצלמה - בקיצור, אין דיסרפשן ואין בידול. כשחוזרים להפסקת הפרסומות אחרי היעדרות ארוכה, צריך יותר מזה כדי למשוך את תשומת-הלב.

קמפיין הבינלאומי / צילום: צילום מסך
 קמפיין הבינלאומי / צילום: צילום מסך

רוצים דוגמה? בסופר-פארם בחרו באושיית הרשת עדן דניאל גבאי (195 אלף עוקבים באינסטגרם) לקדם את מותג הבית Life. בתקופות מסוימות הבחירה בדמות הגברית-הנשית הייתה נחשבת נועזת למותג מיינסטרים, היום היא טריוויאלית ועובדת - מקום 8 בזכירות ו-9 באהדה - ויש לקוות שתישאר כזו.

קמפיין סופר פארם / צילום: צילום מסך
 קמפיין סופר פארם / צילום: צילום מסך

משקיעים לקראת פסח

ההשקעה בפרסום עולה: מ-31.7 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-37 מיליון שקל השבוע.

המשרדים האהובים

שלוש הפרסומות האהובות ביותר שייכות לגליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח 9), גיתם BBDO (שופרסל) ומקאן תל אביב (בנק לאומי).