בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירידות קלות; עליבאבא קפצה ב-14%, אלביט ירדה אחרי הדוחות

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלו • נעילה יציבה בבורסות אירופה • בשוק הקריפטו נרשמות עליות לאחר ירידות חדות אתמול; גם מחירי הנפט מטפסים • עליבאבא זינקה אחרי שהודיעה כי תפצל את פעילותה ל-6 חברות נפרדות, וולגרינס בוטס פרסמה דוחות חזקים וטיפסה בראש הדאו ג'ונס

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות: מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, ה-S&P 500 השיל כ-0.2%, והנאסד"ק נסוג ב-0.45%.

ברשימת המניות היורדות בלטו לאורך הערב מגזר הבנקאות האמריקאי ומניות הטכנולוגיה האמריקאיות הגדולות, בעוד שחברות הטק הסיניות לעומתן רשמו עליות - בהובלת עליבאבא  עם זינוק של כ-14%. ענקית המסחר המקוון הודיעה שתפצל את פעילותה ל-6 חברות נפרדות. "המהלך מבוצע כדי לשחרר ערף מוסף לבעלי המניות ולשפר את תחרותיות הקבוצה", ציינה בהודעה.

בקרב הישראליות נרשמו עליות חדות לבריינסטורם , אייסקיור , לייבפרסון , סימילרווב  וגמידה סל  - שאתמול נחתכה בכ-50%. לעומת זאת אלביט מערכות  איבדה גובה אחרי הדוחות. החברה דיווחה שההכנסות בשנת 2022 הסתכמו בכ-5.5 מיליארד דולר, לעומת כ-5.3 מיליארד דולר ב-2021. בשורה התחתונה דיווחה אלביט כי הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-268.9 מיליון דולר (4.9% מההכנסות), בהשוואה ל-367.6 מיליון דולר ב-2021.

בשוק הקריפטו, הביטקוין מטפס בקרוב ל-2% ומגיע ל-27.4 אלף דולר בעוד שהאת'ריום מזנק ביותר מ-5% ונסחר ברמה של 1,786 דולר. מטבע הריפל רושם עלייה חדה יותר של כמעט 12%, ושערו 52 סנט.

21:45

הירידות של מדדי המניות בניו יורק נמשכות, בשיעורים של 0.3% עד 0.9%, לצד עליות מתונות בתשואות האג"ח הממשלתיות. תשואת האג"ח לעשור עולה ב-2 נקודות ל-3.55% ותשואת האג"ח לשנתיים מתקדמת ב-8 נקודות ל-4.05%.

בסקירתם השבועית מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק התייחסו לעליית הריבית בעולם ומשמעויות עבור משקיעים: "השווקים מיהרו לתמחר הורדות ריבית כתוצאה מהסערה במגזר הבנקאות והפד שאותת על הפסקה קרובה בהעלאות הריבית, עם זאת, אנו לא צופים הפחתות ריבית השנה. חשוב לשים לב כי הבנקים המרכזיים כבר לא ממהרים להציל את הכלכלה בזמן המיתון, כעת הם מובילים למיתון כדי להילחם באינפלציה דביקה. אנו חושבים שהפד יוכל לספק את הורדות הריבית המתומחרות על ידי השווקים רק אם נראה מחנק אשראי רציני שיגרום למיתון עמוק אף יותר מהמצופה. אנחנו נשארים בתת משקל במניות השווקים המפותחים מפני שהן לא משקפות לדעתנו את הנזק הכלכלי העתידי", כותבים כלכלני המכון.

"האינפלציה צפויה להתגלות כעקשנית אפילו יותר ממה שהפד צופה. נתוני מדד המחירים לצרכן של פברואר אישרו את השקפתנו כי האינפלציה עדיין לא בדרך להתייצב ביעד הפד. תמחור השוק הנוכחי של אינפלציה בארה"ב וגוש האירו הגבוה במעט מ-2% בטווח 10 שנים ירד לאחרונה - אך אנו חושבים שרמות האינפלציה צפויות להישאר גבוהות ממנו בהרבה. זו הסיבה שאנו רואים ערך באגרות חוב צמודות לאינפלציה ומעדיפים אג"ח ממשלתיות לטווח קצר אשר מאוד אטרקטיביות לאור פוטנציאל השוק לתמחר הורדות ריבית מהירות. אנו במשקל חסר באג"ח ממשלתיות ארוכות טווח כיוון שאנו רואים את התשואות עולות כשמשקיעים דורשים פיצוי נוסף על החזקתן, או פרמיה לטווח ארוך, בהתחשב באינפלציה מתמשכת ותנודתית".

20:30

מגמה שלילית בוול סטריט לאחר שגם הדאו ג'ונס חזר לירידה של כ-0.1%. הנאסד"ק מאבד 0.8% ו-S&P 500 נחלש ב-0.3%.

את הירידות בנאסד"ק ממשיכות להוביל מניות הטק הגדולות. טסלה  מאבדת 2.5%, AMD יורדת ב-3% ואלפאבית משילה 1.8%. 

גם הבנקים האמריקאים נסוגים: בנק אוף אמריקה ה מאבד 1.3%, צ'ארלס שוואב יורד ב-3%, ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ יורדים ב-0.3%, וולס פארגו  מאבד 1.5% ופירסט ריפבליק  נחתך בקרוב ל-7%.

בצד החיובי, מלבד עליבאבא בולטות גם יתר מניות הטכנולוגיה הסיניות, בהן באידו , ג'יי.די.קום  ופינדואודו.

18:55

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות מאוד בסופו של יום תנודתי. מדד דאקס הגרמני עלה ב-0.1%, קאק הצרפתי טיפס בשיעור דומה ופוטסי הבריטי עלה ב-0.2%. באמסטרדם לעומת זאת ירדה הבורסה בכ-0.3%.

בתוך כך נשמרת המגמה המעורבת בוול סטריט, כאשר הנאסד"ק יורד בכ-0.6%, S&P 500 צמצם את הירידה ל-0.1% והדאו ג'ונס עבר לעלייה של 0.3% - שאותה מובילה וולגרינס בוטס  שקופצת 4% אחרי הדוחות המפתיעים לטובה (ראו בעדכונים קודמים).

בזירת המסחר באג"ח הממשלתיות בארה"ב, תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ב-2 נק' ל-3.55% ותשואת האג"ח לשנתיים מטפסת ב-6 נק' ל-4.03%. במט"ח, הדולר יורד ב-0.4% מול אינדקס המטבעות המרכזיים (בעוד שמול השקל עולה עולה ב-0.4%, ל-3.54 שקלים).

בשוק הסחורות נרשמות עליות של כ-1.5% במחירי הנפט הגולמי. הברנט עולה ל-79.2 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-73.8 דולר לחבית. הזהב מתחזק ב-0.6% ונסחר סביב 1,968 דולר לאונקיה.

17:45

מגמה מעורבת בוול סטריט. דאו ג'ונס התייצב ואף נסחר לעתים בעלייה קלה, ואילו הירידה של נאסד"ק החריפה לכ-0.9% בהובלת ענקיות הטכנולוגיה, בהן טסלה , מיקרוסופט, AMD , אנבידיה ואלפאבית (גוגל) . מדד S&P 500 גם נסחר באדום ויורד ב-0.4%.

בקרב המניות הישראליות גמידה סל  בולטת לרעה גם היום, לאחר שנחתכה ב-50% אתמול, ויורדת בעוד 5%. החברה הודיעה שהיא מתכננת השקה איטית יותר של תרופת אומדוביסל, אם תאושר, כדי "לנהל את משאביה הכספיים". בנוסף באופנהיימר הורידו את מחיר היעד שלה מ-10 דולר ל-8 דולר. בצד החיובי נרשמות עליות חדות ללייבפרסון, אייסקיור, אופקו ובריינסוויי.

חברת Beamr Imaging (סימול BMR) הישראלית, שהחלה להיסחר בנאסד"ק לפני חודש, עולה ב-4% אחרי שהודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית השבבים אנבידיה , שבמסגרתו טכנולוגיית אופטימיזציית הוידאו שלה תשולב במעבדים הגראפיים של אנבידיה. 

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות. הדאו ג'ונס יורד ב-0.1% בעוד שנאסד"ק ו-S&P 500 נסוגים בכ-0.2%. בשוק האג"ח של ממשלת ארה"ב התשואות מטפסות: תשואת האיגרת ל-10 שנים מטפסת ב-3 נקודות בסיס ל-3.56% ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-6 נקודות ל-4.03%.

מלבד עליבאבא  שבולטת לטובה וקופצת מעל ל-10% לאחר ההחלטה להתפצל לשש חברות נפרדות (ראו בעדכונים קודמים), גם ליפט , חברת שיתוף הנסיעות, מזנקת. המייסדים השותפים, המנכ"ל לוגן גרין והנשיא ג'ון זימר, יעזבו את תפקידיהם ומנכ"ל אמזון לשעבר, דיוויד רישר, יתפוס את ההגה ב-17 באפריל.

גם חברת ההלבשה PVH , שמחזיקה במותגים טומי הילפיגר וקלווין קליין בין היתר, מזנקת אחרי הדוחות ביותר מ-12%. דיווחה על רווח מתואם של 2.38 דולר למניה על הכנסות של 2.49 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, מעל הציפיות, וגם פרסמה תחזית הכנסות חזקה לרבעון הנוכחי. 

עוד בדוחות: מניית בתי המרקחת וולגרינס בוטס  מתחזקת לאחר דוחות טובים מהצפוי לרבעון השני הפיסקלי. הרווח המתואם למניה הגיע ל-1.16 דולר, מעל ל-1.10 דולר שציפו האנליסטים, וההכנסות הסתכמו ב-34.86 מיליארד דולר, כשבשוק העריכו שיגיעו ל-33.53 מיליארד דולר.

14:25

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת. באירופה יציבות במדדי המניות.

חברת וולגרין בוטס אליאנס  דיווחה היום על רווח של 1.16 דולר למניה ברבעון האחרון, ב-6 סנט מעל הצפי. הכנסות החברה עמדו על 34.86 מיליארד דולר, בכ-1.3 מיליארד דולר מעל צפי האנליסטים. 

מניית ליפט  קופצת ב-4% במסחר המוקדם לאחר שהחברה הודיע על מינוי מנכ"ל חדש.

מניית PVH  מזנקת ב-12% לאחר שפרסמה דוחות טובים.

13:05

במסחר בבורסות אירופה ובחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

מניית עליבאבא  מזנקת בכ-6% במסחר המוקדם בניו יורק לאחר שענקית המסחר המקוון הסינית הודיעה כי תפצל את פעילותה ל-6 חברות נפרדות. בהודעת החברה נאמר כי "המהלך מבוצע על מנת לשחרר ערף מוסף לבעלי המניות ולשפר את תחרותיות הקבוצה". 

12:14

עליות קלות במדדי המניות המרכזיים באירופה כעת. סקטור הכרייה עולה ב-1.1% ומניות הנפט והגז עולות ב-1.6%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

בשוק הקריפטו נרשמת היום התייצבות לאחר ירידות חדות אתמול: הביטקוין נסחר סביב 27,000 דולר, והאת'ריום סביב 1,730 דולר.

10:25

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות של עד 0.8% במדדי המניות המרכזיים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

באסיה רשם מדד הנג סנג בהונג קונג עלייה של כ-1.1%, בטוקיו טיפס הניקיי ב-0.15%, ובסיאול עלה הקוספי בכ-1.1%. בורסת שנחאי רשמה ירידה קלה. 

בשוק הפורקס העולמי הדולר נחלש ב-0.2%-0.4% מול האירו, הליש"ט והין היפני.

08:05

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת: מדד הנג סנג בהונג קונג רושם עלייה של כ-0.7%, בטוקיו יורד הניקיי ב-0.3%, ובסיאול מטפס הקוספי ב-0.5%. בורסת שנחאי נסחרת ביציבות. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. אמש בוול סטריט נרשמה נעילה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.6%, ומנגד מדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.5%. מדד ה-S&P 500 רשם עלייה של כ-0.2%. 

● מוותרים על הטבת המס ובורחים: משיכות ענק מקרנות ההשתלמות

בוול סטריט התשואות על אג"ח הממשל האמריקאי עלו אמש: התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-16 נקודות בסיס ל-3.54%, והתשואה על האג"ח לשנתיים עלתה ב-24 נקודות בסיס לרמה של כ-4.02%. כעת הן נסחרות ביציבות. 

בשוק הסחורות נרשמות כעת ירידות קלות במחירי החוזים על הנפט הגולמי לאחר עליות חדות של יותר מ-4% אמש. מחירו של הזהב רושם עלייה קלה לכ-1,960 דולר לאונקיה.

בשוק הפורקס העולמי הדולר נחלש בכ-0.1%-0.2% מול האירו והליש"ט ובכ-0.7% מול הין היפני.

בשוק הקריפטו נרשמת היום התייצבות לאחר ירידות חדות אתמול: הביטקוין נסחר סביב 27,000 דולר, והאת'ריום סביב 1,710 דולר.

בתחום המאקרו לא יתפרסמו היום נתונים משמעותיים. ביום חמישי יפורסם בארה"ב נתון הצמיחה העדכני לרבעון האחרון של 2022, כשההערכות הן שהתמ"ג עלה ב-2.7% בסיכום שנתי, וששיעור האינפלציה הרבעוני שנגזר מהתמ"ג הסתכם ב-3.9%. ביום שישי יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הצרכנית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב, והתחזיות הן לעלייה חודשית של 0.4% בפברואר ולקצב שנתי של 4.7%, ללא שינוי מינואר.

בגוש האירו יתפרסם ביום שישי נתון ראשוני של מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ. על-פי התחזיות, האינפלציה תתמתן מהותית ל-7.2% בחישוב שנתי, לאחר מדידה של 8.5% בפברואר.