דיאטה עם ניתוח גנטי, גרסת אסף הרופא

מומחי המרכז הרפואי שמיר יבצעו עבור לקוחות MyGenes ריצוף הגנטי של הדנ"א, והחברה תפענח את הממצאים באמצעות אלגוריתם מבוסס AI המאפשר לתת המלצות תזונה ואורח חיים, במטרה למנוע השמנה, בעיות סוכר גבוה ומחלות מטבוליות • המחסור באנשי רפואה איכותיים בפריפריה עמד במרכז כנס MEDEX השנתי שערך ארגון "נפש בנפש" בניו ג'רזי • אירועים ומינויים

יצחק חזות / צילום: MyGenes
יצחק חזות / צילום: MyGenes

השאלה מה נכון לנו לאכול ולעשות כדי לחיות יותר שנים ובאיכות חיים טובה מעסיקה רבים, מייצרת לא מעט שרלטנות אך גם שולחת את עולם המחקר להביא תשובות מדעיות. חברת הביוטק MyGenes, העוסקת בפיתוח בדיקות גנטיות לתזונה ואורח חיים מותאמים אישית בהובלת המדענית הראשית פרופ' רות בירק, חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי עם המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא).

במסגרת ההסכם, שנחתם לחמש שנים, מומחי המרכז הרפואי יבצעו עבור לקוחות MyGenes את החלק הטכני בריצוף הגנטי של הדנ"א, והחברה תפענח את הממצאים באמצעות אלגוריתם מבוסס AI המאפשר לתת המלצות תזונה ואורח חיים, במטרה למנוע השמנה, בעיות סוכר גבוה ומחלות מטבוליות.

ההמלצות הן לא רק מה כדאי לאכול, אלא קשורות גם לפרמטרים כמו שעות האכילה המומלצות לפי השעון הביולוגי, פעילות גופנית מומלצת, ויטמינים ומינרלים, ניבוי הסיכון והמלצות כיצד להימנע ממצבים כמו כבד שומני, יתר לחץ דם, שומנים גבוהים בדם ועוד.

בניגוד לבדיקה של חברת DayTwo, למשל, שמבוססת על בדיקת מיקרוביום וצברה פופולריות בשנים האחרונות, הבדיקה של MyGenes מבוססת על בדיקה רוק שממנה מפיקים את הדנ"א - כך שהתוצאות לא נוגעות רק למצבו הרפואי הקיים של האדם אלא גם לפוטנציאל הגנטי שלו, מה שמסייע במניעת אירועים בריאותיים עתידיים.

החברה הוקמה ב־2015 על ידי יצחק חזות ולינוי בכור, המכהנים כמנכ"לים משותפים. היא מעסיקה 65 עובדים, הפעילות המסחרית החלה לפני כשנתיים וחצי ומאז גויסו כ-12 מיליון דולר. בתחילת הדרך עבדה החברה בשיתוף עם בית החולים הדסה, שסיפק מעבדת שירות חיצונית. הבחירה לעבוד עם אסף הרופא נובעת מהעובדה שהמעבדה הגנטית שם מתקדמת יותר, ומסגולת להכיל כמויות משמעותיות עם חמישה מכשירים רלוונטיים. עד כה כ-14 אלף ישראלים ביצעו את הבדיקה, שעלותה עומדת על 4,200 שקל. בהמשך צפויה הרחבה של הפעילות גם לבריטניה.

לדברי חזות, "בשנים האחרונות ניכרת עלייה בעולם במספר האנשים הסובלים מהשמנה וסוכרת יחד עם התופעות הנלוות לאלו, הפוגעות באיכות החיים ומעלות באופן ניכר את הסיכון למחלות קשות. אנחנו לוקחים את הדיאטה של ימי הביניים, ומביאה אותה לשנת 2023, בלי תפריטי רעב, לחם קל ופריכיות אורז, ובדרך המתקדמת ביותר שהמדע יודע להציע לעת זו".

מחפשים חיזוק למרכז השיקום בצפון

המחסור באנשי רפואה איכותיים בפריפריה עמד במרכז כנס MEDEX השנתי שערך ארגון "נפש בנפש" בניו ג'רזי, במטרה לעודד אנשי רפואה אמריקאים הזכאים לעלות לישראל במסגרת חוק השבות, ובמיוחד לנגב והגליל.

רשימת המקצועות המבוקשים כוללת רופאים, אחיות, רופאי שיניים, פודיאטרים, פסיכולוגים, רוקחים, פיזיותרפיסטים, רופאי שיניים וצוותי מעבדות רפואיות. לאירוע הגיעו כ-400 מתעניינים, שלהם מציע הארגון עזרה בהסרת חסמים ביורוקרטים וסיוע בקשרים ובמציאת עבודה, כולל רישיון עיסוק ברפואה בישראל.

בכנס נכחו נציגי משרד הבריאות, ההסתדרות הרפואית בישראל, וכמובן קופות החולים ובתי החולים - המשוועים לכוח אדם איכותי וחיוני. בין אלה נמנים גם סגן מנהל מרכז רפואי צפון (פוריה) ד"ר נעם יהודאי, ומנכ"לית עמותת הידידים ד"ר דינה קגן, העוסקים בגיוס צוותים למרכז שיקום הלמסלי שאמור להיות מרכז השיקום הראשון בצפון (!), וצפוי להיפתח בעוד מעט יותר משנה עם 160 מיטות אשפוז.

מצנח הזהב

הילה לוי, 38, מונתה למנכ"לית רציו מימון, ותוביל את זרוע הפעילות שאחראית על מימון חלקה של שותפות רציו בהוצאות הקשורות באחזקתה בלוויתן.

הילה לוי / צילום: יח''צ
 הילה לוי / צילום: יח''צ

תמיר מלמוד מונה למנכ"ל חברת הבשר המתורבת מיטאפורה.

תמיר מלמוד / צילום: סיון פרג'
 תמיר מלמוד / צילום: סיון פרג'

צאלה רוזנבלום-עמור, 57, מונתה למנכ"לית חברת הנדל"ן אביב בנייה.

גילעד חסיד מונה לסמנכ"ל כספים ומנהל הסיכונים הראשי בחברת החשמל.

ערן כהן מונה לדירקטור פיתוח עסקי בחממת המכשור הרפואי מדקס.

ניר דקל, בן 56, ינהל את יחידת ההובלה וההיסעים בכלמוביל.

חגית ינון מונתה לסמנכ"לית הכספים ב-WalkMe, שפיתחה טכנולוגיה חכמה להדרכת וניווט משתמשים על גבי מערכות ארגוניות.

חדשות טובות

מעל 170 אתרי מורשת, מוזיאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות קטנים מהדרום ייפתחו בחינם במהלך חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים.