"טיפש, דרעק, סמרטוט רצפה": כך נשמעו בכירי המשק בקבוצה הפרטית שהוקמה כדי להילחם ברפורמה המשפטית

התכתבויות פנימיות של פורום אנשי העסקים שהוקם כדי להילחם ברפורמה המשפטית נחשפו הערב ע"י נגה ניר-נאמן בחדשות 13 • ההתכתבויות הבוטות עשויות להביך כמה מאנשי העסקים הבכירים ביותר כמו הראל ויזל, ליאורה עופר וגיל אגמון

הראל ויזל / צילום: ההסתדרות
הראל ויזל / צילום: ההסתדרות

כתבת חדשות 13 נגה ניר-נאמן חשפה הערב (א') התכתבויות פנימיות שעשויות להביך כמה מבכירי המשק שהיו שותפים לשביתת המחאה בשבוע שעבר נגד הרפורמה המשפטית.

פורום העסקים, שכולל אנשי עסקים בכירים כגון הראל ויזל, דנה עזריאלי, דוד פתאל ועוד, פועל זה זמן מה במטרה לעצור את הליך החקיקה ולקרוא להידברות. באופן פומבי חברי הפורום שמרו על ממלכתיות והקפידו על כל צעד ואמירה. אלא שמאחורי הקלעים הדברים נראו קצת אחרת.

היום שאחרי הקפאת החקיקה: בבנקים מורידים הילוך, ההייטקיסטים לא מוותרים
ישיבת ממשלה סוערת הסתיימה בקיצוץ רוחבי והחלטה על הקמת המשמר הלאומי
מעמדו מתערער בליכוד, בישראל ובעולם: האם אנחנו חוזים בנפילתו של המותג בנימין נתניהו?

הראל ויזל, בעלי קבוצת פוקס, כתב בקבוצה הפרטית של חברי הפורום הכלכלי: "בחודש אחד הם הרסו את המדינה, המדינה בפשיטת רגל".

גיל אגמון, בעל השליטה בקבוצת דלק רכב, כתב: "אין קו עליבות שחברי הקואליציה לא חצו, מעולם לא התביישתי כך בממשלת ישראל".

דוד פתאל, בעלי רשת מלונות פתאל, כתב: "אסור לעצור את המחאה, זה לא רק בג"ץ, זה 140 חוקים של שחיתות וגניבה".

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, כתב: "אנחנו פורום כלכלי, אבל אנחנו גם מנהיגים במדינה שדוהרת לתהום ללא מנהיג שיעצור אותה. תפקידנו ההיסטורי הוא לעשות כל שביכולתינו כדי לעצור את הנפילה לתהום... הערב צריך לנקוט פעולות משמעותיות שיבהירו את עמדתנו ושימנפו את כל הכוח שלנו, ויש לנו, לעצירת החקיקה".

איתן בר-זאב, יו"ר ביג מרכזי קניות, כתב: "זה לא ייגמר בהסכמות. צריך להמשיך בהתשה מבפנים".

יזם הנדל"ן נתן חץ, מנכ"ל חברת אלוני חץ, כתב: "אולי הם מתחילים להפנים ששום חוק 'טרהלה-לה-לה' לא יעבור, ולכן עדיף לסגת ולהרגיע". 

"ביבי כל היום יושב וחושב כמה שופטים יש בבג"ץ" 

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה, כתב: "הקסם של ביבי... המשכנתה, המחירים בסופר, מחירי הדיור, איראן. שכח הכול וכל היום יושב וחושב כמה שופטים יש בבג"ץ".

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, כתבה: "אני מבינה שאולי אני במיעוט, אני מבינה שכולכם חושבים שאתם מבינים את המפה הישראלית הכי טוב. אני רק אומרת שאני חושבת שרוב העם לא מבין על מה מדובר. מדברים גבוה מדי".

עמרי פדן, זכיין מקדונלד'ס בישראל, הגיב לה: "דנה, את צודקת שחצי, אולי קצת פחות, אני מקווה, באמת מאמין לשקרים של ביבי! השאלה אם אנחנו מסוגלים אפקטיבית להגיע אליהם".

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, כתב: "הבטחתי גיבוי לארנון בר-דוד. יריב לוין - עד כאן".

שחר תורג'מן, מנכ"ל קבוצת בריל, כתב: "אגב, מי ששכח, אם ביבי יוצא לנבצרות, מחריב לוין מחליף אותו… רק אומר".

על כך השיב ויזל: "הוא (יריב לוין) פשוט מוכן לשרוף את המדינה על אגו".

ליאורה עופר, יו"ר מליסרון, כתבה על השר ניר ברקת: "לא אכזבה בכלל, הוא כל-כך צפוי הטיפש הזה". גיל אגמון הגיב וכתב: "דרעק אמיתי".

חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, כתב: "סמרטוט רצפה, מנסה להיות בכוח ביבי, ואין לו אפילו 2% ממה שיש לביבי. הדבר היחידי שיש לו זה כסף לבזבז".

"הפורום מייחל להשגת ההסכמות"

בשבועות האחרונים נפגשו חברי הפורום עם שורת בכירים ושרים בממשלה. בין היתר הם נפגשו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר המשפטים יריב לוין וראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ.

מפורום העסקים נמסר בתגובה: "הפורום מורכב מראשי החברות הגדולות במשק ומורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית, גאה בהתלכדותו לעצירת החקיקה לשם קיום הידברות שתוביל להסכמה רחבה בעם בטרם ביצוע שינויים כה משמעותיים.

"צר לנו כי קטעים שהוצאו מהקשרם וכללו בדיחות המקובלות בפורומים פנימיים הודלפו וקיבלו משמעות רצינית. הפורום ימשיך בעשייה החשובה שלו ומייחל להשגת ההסכמות, ממש כפי שקורה בתוך הפורום, על-מנת להבטיח את בטחונה של מדינת ישראל והמשך שגשוגה הכלכלי".