הסופר מאיר שלו נפטר בגיל 74 לאחר מאבק במחלת הסרטן

מאיר שלו היה מהסופרים הישראלים המפורסמים והנקראים ביותר, ספריו תורגמו לכ-20 שפות שונות ובין השאר פרסם גם טור עיתונאי שבועי בידיעות אחרונות • הוא הגיש תוכניות בערוץ הראשון, הוציא ספרי ילדים שזכו להצלחה גדולה כמו "הכינה נחמה" ורומן הביכורים שלו "רומן רוסי" הוא אחד מרבי המכר הגדולים בעברית

מאיר שלו / צילום: Heike Huslage-Koch
מאיר שלו / צילום: Heike Huslage-Koch

הסופר מאיר שלו נפטר היום (ג') בגיל 74 לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן. שלו היה גם עיתונאי, כתב ספרי ילדים ופרסם טור שבועי בידיעות אחרונות, ספריו תורגמו לכ-20 שפות שונות.

מאיר שלו נולד בנהלל בשנת 1948, משם עברה משפחתו לקיבוץ גינוסר על שפת הכנרת ולאחר מכן ב-1952 השתקעו בשכונת קריית משה בירושלים. הוא התגורר בירושלים עד לשנת 2012, אז עבר למושב השיתופי אלוני אבא. על גינת הבר שלו במושב כתב שלו בספר "גינת בר" שיצא ב-2017.

את דרכו החל שלו כעיתונאי והגיש בטלוויזיה ביקורות ופינות סאטיריות, בין השאר בתוכניתו של ירון לונדון "עלי כותרת". בשנת 1983 החל להנחות את התוכנית "שעה טובה" בערוץ הראשון. את הטור העיתונאי השבועי שלו כותב שלו החל משנות השמונים, בהתחלה פרסם אותו בעיתון הארץ ולאחר מכן עבר לידיעות אחרונות.

לפני שפרסם את הרומן הראשון שלו "רומן רוסי" בשנת 1988, הוציא לאור שני ספרים, אחד מהם אסופת מאמרים פרי עטו בנושא פרשנות התנ"ך והשני לקט חרוזים. מלבד רומן רוסי, פרסם שלו עוד 8 רומנים ביניהם: "עשו", "כימים אחדים" ו"יונה ונער". שלו הוציא לאור גם ספרי ילדים רבים שזכו להצלחה גדולה כמו "הכינה נחמה" ו"אבא עושה בושות".