סבב פיטורים שני ב-Walkme הישראלית: 10% מהעובדים יעזבו

החברה דיווחה על פיטורים של 112 עובדים, לאחר שבתחילת השנה פיטרה כבר 43 עובדים • מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, דן עדיקא: "הדרך לרווחיות ולצמיחה ארוכת-טווח כוללת גם החלטות קשות שעלינו לקבל במטרה להבטיח את הצלחתנו"

חברת ווקמי WalkMe / צילום: שלומי יוסף
חברת ווקמי WalkMe / צילום: שלומי יוסף

סבב שני של פיטורי עובדים בחברת הטכנולוגיה הישראלית Walkme: החברה דיווחה על פיטורי 112 עובדים, שמהווים כ-10% ממצבת כוח-האדם שלה. מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, דן עדיקא, פרסם מסר ללקוחות ולשותפים וכתב כי ווקמי  נחושה לבנות עסק חזק ובר-קיימא על אף האתגרים המאקרו-כלכליים.

"הדרך לרווחיות ולצמיחה ארוכת-טווח כוללת גם החלטות קשות שעלינו לקבל במטרה להבטיח את הצלחתנו", כתב עדיקא. "נקטנו השבוע בפעולות ליצור ארגון יעיל יותר, שמשקף טוב יותר את הציפיות שלנו לצמיחה בטווח הקצר. קיבלנו החלטה כואבת להפחית 112 עובדים ממצבת כוח-האדם שלנו". 

● קרנות הגידור ברבעון הראשון: ניצחו את הבורסה בתל אביב אך הפסידו למדדים בחו"ל 
לקראת דוחות חברות הטכנולוגיה בוול סטריט: "אנו מגיעים עם ציפיות נמוכות" | ניתוח

לדברי עדיקא, הוא מבין עד כמה המהלך קשה למי שמושפע ממנו ולמי שנשאר בחברה, אך החברה לא יכולה להתעלם מהסביבה המאקרו-כלכלית שהיא ולקוחותיה חווים כיום. "בנינו את הארגון על בסיס הנחות ששונות מאוד מהמציאות כיום. אני מקבל על עצמי אחריות מלאה להחלטות האלה", כתב עדיקא. "אני רוצה להבטיח לכם שהאסטרטגיה לטווח הארוך לא השתנתה. אני מאמין שנהפוך לסטנדרט עבור ארגונים".

ווקמי העסיקה בסוף 2022 כ-1,200 עובדים, ובתחילת השנה היא פיטרה 43 עובדים, רובם מחוץ לישראל. החברה פועלת בתחום התוכנות הארגוניות המורכבות - היא פיתחה תוכנה שמפשטת את השימוש בתוכנות כאלה. ווקמי הונפקה לראשונה בנאסד"ק בגל הנפקות הטכנולוגיה הגדול של 2021, לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, אך כמו רוב החברות מאותו גל, היא איבדה חלק ניכר משוויה ונסחרת כיום לפי שווי של 984 מיליון דולר.

ב-2022 הסתכמו הכנסות החברה ב-245 מיליון דולר, צמיחה של 27% לעומת 2021, אך ההפסד הנקי גדל גם הוא מ-80.3 מיליון דולר ל-108 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים שבראשם התגמול ההוני לעובדים, ווקמי סיימה את 2022 עם הפסד נקי של 56 מיליון דולר, עלייה לעומת 51.5 מיליון דולר ב-2021.
לאחרונה נבחר עדיקא לרשימת 40 עד 40 של גלובס ובראיון אמר כי "הניהול היום הוא שונה, והדגש הוא על רווחיות יותר מאשר על גדילה, בניגוד ל-2020. בסוף, חברות טובות עם מוצר טוב ולקוחות, יישארו".