בהפסקת הפרסומות לאומי מנצח את מזרחי טפחות, אבל זה רק הסיבוב הראשון

במקביל לעליית הריבית ולאינפלציה, גם הקרבות הפרסומיים והשיווקיים בין הבנקים עלו השבוע שלב, כפי שמשתקף בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • קוקה-קולה מתברגת בדירוג בזכות שיתוף-הפעולה עם נועה קירל לקראת האירוויזיון

קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

במקביל לעליית הריבית ולאינפלציה, גם הקרבות הפרסומיים והשיווקיים בין הבנקים עלו השבוע שלב. זה התחיל אומנם בעיתונות המודפסת, אך גלש גם להפסקת הפרסומות הטלוויזיונית. במוקד: המשכנתאות שמטרידות ישראלים רבים ונושא השירות האנושי, לאחר שבמשך שנים רוב הבנקים הגדולים התהדרו בשירותים דיגיטליים מתקדמים.

מזרחי טפחות מקדם פרסומית את סוגיית השירות לאורך שנים, אך כעת נראה כי גם בבנק לאומי מבינים את הצורך להתמקד בנושא - וכך עלתה לאוויר השבוע פרסומת נוספת בסדרת הטירלולים של גל תורן ומרגול.

הפעם עוסקים השניים בהתחייבות לפתור ללקוחות בעיות תוך יום, ולמרות שהפרסומת "רזה" הפקתית, והקישור לקו הטירלול קלוש - היא מתברגת במקום הראשון מבחינת זכירות, והשני באהדה. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בנק לאומי הוא המפרסם השלישי בגודלו השבוע, עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקל.

באמצע השבוע עלה גם מזרחי טפחות בפרסומת חדשה, שעוסקת בנושא שכואב לישראלים רבים - הקושי לקנות היום דירה חדשה ונטל המשכנתה. בשל התזמון של העלייה לאוויר, הפרסומת אינה נכללת בדירוג השבוע, אך הפרסומת הקודמת - שבה לצד הפרזנטור הקבוע דביר בנדק מככב גם דורון מדלי, אפרופו האירוויזיון - מתמקמת במקום השני בזכירות והרביעי באהדה.

אחרי תקופה לא קצרה שבה עשה דיסקונט שימוש בפרסומות "ישנות", גם הוא עלה השבוע בפרסומת מוצרית חדשה העוסקת בהקפאה חלקית של תשלומי המשכנתה ללקוחות המתקשים בתשלום ההחזר החודשי. בבנק אומרים כי תזמון הפרסומת תוכנן מראש, ללא קשר למלחמה בין שני המתחרים (שאגב, לא ברור עד כמה הציבור מתעניין בה או מאמין להבטחות המפוזרות).

 

על כל פנים, היא עלתה באמצע השבוע, ולכן בדירוג מתברגת פרסומת קודמת של הבנק - מקום שלישי בזכירות, והחמישי באהדה. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, דיסקונט הוא המפרסם השני בגודלו השבוע, עם השקעה של כ-1.26 מיליון שקל.

קמפיין בנק מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

ומי הפרסומת המושקעת ביותר על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום? זו שייכת ליצרנית רכב החשמלי BYD עבור דגם ATTO 3, עם כ-1.3 מיליון שקל. הפרסומת, שמציגה חוויית נהיגה שנראית עתידית - אינה מתברגת בדירוג. ייתכן כי זאת בשל חוסר הבידול לעומת פרסומות רכב אחרות, והוויתור על פרזנטור מוכר.

נועה קירל, הנציגה הישראלית לאירוויזיון שיתקיים בשבת, היא פרזנטורית של כמה מותגים שהחליטו לנצל את הפופולריות שלה השבוע. ב-yes שלפו קטע מהפרסומת עם נציגים ישראלים אחרים שנשלחו לתחרות המוזיקה האירופית, ובקוקה-קולה הפיקו במיוחד פרסומת למהדורת הזירו המוגבלת בחתימתה - שהתברגה במקום התשיעי בזכירות, אך השלישי באהדה. לא פנומנלי, אבל מרשים.

קמפיין קוקה קולה / צילום: צילום מסך
 קמפיין קוקה קולה / צילום: צילום מסך