המינוי של דובי פרנסס: חוזר לאוניברסיטת בן גוריון

מה גרם למנכ"ל קרן ההון סיכון Group 11 להצטרף לחבר הנאמנים של אוניברסיטת בן גוריון? • וגם: באבקום סנטרס מבית מטריקס חונכת סניף חדש בירושלים בהשקעה של 3 מיליון שקל • אירועים ומינויים

דובי פרנסס / צילום: ארכיון group 11
דובי פרנסס / צילום: ארכיון group 11

היזם דובי פרנסס, מייסד ומנכ"ל קרן ההון סיכון Group 11, חוזר לאוניברסיטת בן גוריון שבה למד - ומצטרף לחבר הנאמנים שלה. בין המצטרפים הנוספים נמנים דורון כהן יו"ר סלקום לשעבר, אליעזר שקדי, מרים פרץ ואלה ירניצקי.

העיתוי להצטרפותו של פרנסס נוגע לתקופה המאתגרת, לדבריו, שבה נמצאת לא רק ישראל אלא העולם כולו. "כמעט שני עשורים של צמיחה בלתי פוסקת הנתמכת בריביות נמוכות שיא נעצרו", ציין באירוע שנערך למצטרפים החדשים. "העולם שבו חיינו הוא כעת מקום כאוטי - האוכלוסיה ברוב המדינות יורדת במהירות, הצמיחה הכלכלית מתעכבת, הגלובליזציה נעצרה, אקלים לא יציב גורם להלם סביב שרשראות אספקה גלובליות המשפיעות על כל הארגונים העולמיים, ועל חיינו על הפלנטה הזו.

"אך אל לנו לפחד. היכן שיש מחלה - יש גם תרופה: המצאות מהפכניות כמו CRISPR, מחשוב קוונטי, בינה מלאכותית ולמידת מכונה מאפשרות לפתור רבים מהאתגרים. זמנים אלו מחייבים אותנו להתאחד סביב קידום נוסף של היתרון התחרותי החדשני והטכנולוגי שלנו".

מעורב ירושלמי גרסת באבקום

באבקום סנטרס מבית מטריקס, המעניקה שירות לניהול ותפעול מוקדי שירות, חונכת סניף חדש בירושלים בהשקעה של 3 מיליון שקל, במטרה לשלב אוכלוסיות ממגוון מגזרים בעיר - ערבים ממזרח ירושלים, חרדים וחילונים. בשלב הראשון יועסקו בסניף כ-50 נציגי שירות שיבצעו שירותי תיאום תורים ומענה לפניות הקהל עבור המרכז הרפואי הדסה.

באבקום נוסדה על ידי עימאד תלחמי, שמשמש גם כיו"ר, והיא עוסקת בהקמת והפעלת מוקדי שירות ופרויקטי תפעול בשיטת BPOזה 15 שנה. הרשת מפעילה כ-20 סניפים, מרביתם באזורי פריפריה ואזורי עדיפות לאומית כמו תפן, משגב, מגדל העמק, נוף הגליל, עפולה, דלית אל כרמל, חדרה, קריית גת ונתיבות.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון עם יו''ר באבקום, עימאד תלחמי ומנהל הדסה עין כרם, פרופ' יניב שרר / צילום: אלישר
 ראש עיריית ירושלים, משה ליאון עם יו''ר באבקום, עימאד תלחמי ומנהל הדסה עין כרם, פרופ' יניב שרר / צילום: אלישר

"המגוון התעסוקתי במוקד החדש מסמל יותר מכל את הזהות הירושלמית הייחודית ופסיפס התרבויות והזהויות החיות זו לצד זו, ונפגשות מדי יום ברחוב, ברכבת הקלה ובעבודה", אומר משה ליאון, ראש עיריית ירושלים. "נמשיך לקדם ולסייע לפתיחת מוקדי תעסוקה דומים".

לדברי תלחמי, "באבקום מחזיקה בחזון לסייע ביצירת חברה טובה יותר ושוויונית יותר. החברה נוסדה על בסיס החזון של פתיחת דלת לתעסוקה בפריפריה והכלת האחר, ומתן שוויון הזדמנויות לכולם. אנו חברה שמעסיקה 74% נשים, אנשים בכל מיני קהילות ודתות, וכ-4% מהעובדים בעלי מוגבלויות. זו חברה רב תרבותית, שמנהליה, ערבים ויהודים, מביאים איתם ניסיון ניהולי עשיר בהקמה וניהול פרויקטים מרובי משאבים והיכרות מעמיקה עם עולמות השירות ותמיכת לקוחות".

חדשות טובות

בערב הגאלה השנתי של עמותת "גדולים מהחיים", שנערך באודיטוריום ע"ש סמולרש באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות כאלף אורחים, נאספו תרומות בסך של כ-1.5 מיליון שקל עבור קרן הבריאות של העמותה המיועדת למימון תרופות, ציוד רפואי וטיפולים שמחוץ לסל הבריאות עבור ילדים חולי סרטן. את הערב הנחה צביקה הדר, ועל המופע המרכזי הופקד חנן בן ארי.