פורטפוליו | ראיון

המנכ"לית שדוברת חמש שפות ומכרה את הסטארט-אפ הראשון שלה עוד לפני גיל 30

"אני מוציאה שיר חדש בסוף החודש, מעלה לספוטיפיי ושולחת לרדיו. זה מאפשר לי להתנתק לכמה שעות ולעשות משהו עם אנשים שאפילו לא יודעים מה זה סטארט-אפ" • שיחה קצרה עם אפרת רפופורט, מנכ"לית מרכז הפיתוח של סיילספורס ישראל

אפרת רפופורט, מנכ''לית מרכז הפיתוח של סיילספורס ישראל / צילום: נתנאל טוביאס
אפרת רפופורט, מנכ''לית מרכז הפיתוח של סיילספורס ישראל / צילום: נתנאל טוביאס

אפרת רפופורט
אישי: בת 33, נשואה לרון + 2, גרים בתל אביב
מקצועי: מנכ"לית מרכז הפיתוח של סיילספורס ישראל

• משפחה: נולדתי בתל אביב לאבא אדריכל ואמא במאית סרטים דוקומנטריים. יש לי אחות אחת, צעירה ממני ב-7.5 שנים. סבתא בת ה-98 מספרת שכבר בגן טרום חובה, בגיל ארבע וחצי, ניסיתי למכור צמידים לילדים.

• בית הספר: מאוד אהבתי ללמוד. הייתי מהתלמידים שתמיד יש להם המון חוגים משונים אחרי הלימודים. בגיל 12 כבר למדתי יפנית פעמיים בשבוע, למדתי גם על צמחי מרפא.

• שפות: אני מדברת עברית, אנגלית ויפנית באופן שוטף, ומסוגלת לנהל שיחות בסינית וביוונית. אני מתכננת ללמוד קוריאנית וטורקית וכמובן ערבית.

• צבא: שירתי ב-8200. נפצעתי בשירות הצבאי ואני נכת צה"ל, עברתי שני ניתוחים ברגל ימין.

• פציעה: אחרי הצבא נסעתי לטיול לסין. אחרי טרק של חמש שעות הגעתי למעבר בנהר שבו הייתי צריכה להחליט אם לקפוץ או לחזור את כל הדרך בחזרה. קפצתי, אבל כשנחתי הברך, באותה רגל, יצאה מהמקום ונפלתי לנהר. זה קרה במקום מאוד מרוחק והיו צריכים להטיס אותי לישראל. כך שבמקום לטייל עברתי שיקום ארוך, שבמהלכו התחלתי לעבוד כאנליסטית בסטארט־אפ.

• הצטיינות: אחרי כשנת עבודה התחלתי ללמוד בתוכנית הבין־תחומית למצטיינים ע"ש עדי לאוטמן באוניברסיטת תל אביב. זו תוכנית מדהימה שבה נותנים ל-15 סטודנטים ללמוד ישירות לתואר שני, עם חופש כמעט מוחלט לבנות את מערכת השעות. עשיתי תואר שני בנוירוביולוגיה חישובית.

• יזמות: בזמן הלימודים הקמתי עסק לייצור בגדים ללא ניצול: מצאתי מפעל בסין ושלחתי לשם פקח שבדק מתי העובדים לוקחים ימי חופש, כמה משלמים להם, מתי הם נוסעים לראות את המשפחות, מה אוכלים בקפיטריה ומה קורה אם יש שריפה. התחלתי לייצר שם בגדים ומכרתי אונליין. השקעתי את כל החסכונות במיזם, אבל זה לא היה למטרות רווח. רוב ההכנסות הלכו לאנשים בכפר שייצרו את הבגדים. היה לי יועץ, ידיד של אמא מבית הספר, שהנחה אותי איך להיכנס לעסקים בסין. בן זוגי אז ובעלי כיום רון נסע איתי והתחזה ליועץ שלי. עשינו שם שואו והצלחנו. בהמשך גם הקמתי מאגר בסינית של יותר מאלף סטארט־אפים ישראליים שרצו להגיע לשוק הסיני.

• בונובו: ב-2016 סיימתי את הלימודים ואחרי כמה חודשים הקמתי עם עוד שלושה מייסדים את בונובו, סטארט־אפ שניתח שיחות עם לקוחות והעניק לחברות תובנות. החברה פעלה כשנתיים וחצי, היו לנו עשרות עובדים, לקוחות פעילים, הכנסות ומשרדים בתל אביב ובניו יורק. כיהנתי כמנכ"לית והייתי בדרכי למשרדים בניו יורק כשסיילספורס פנו אלינו בהצעת רכישה. לא חשבנו בכלל על האפשרות שירצו לקנות אותנו בשלב כה מוקדם.

• הזדמנות: כשיזם מוכר סטארט־אפ הוא צריך לדעת שזה בא יד ביד עם להיות כמה שנים בחברה הרוכשת. דווקא ראיתי בזה הזדמנות גדולה כי הייתי מנכ"לית מאוד צעירה וידעתי שיש תחומים שבהם אני צריכה עדיין ללמוד ולצבור ניסיון.

• סיילספורס: החברה הבינלאומית נחשבת מובילה עולמית בתחומי הענן וה-CRM. בישראל יש לנו שלושה מרכזים - בתל אביב, בפתח תקוה ובנצרת. אנחנו מעסיקים כ-750 עובדים במשרה מלאה ויותר מ-800 בכלל. מרכזי הפיתוח כאן מתמקדים בבינה מלאכותית ולמידת מכונה. לאחרונה השקנו מוצר בשם איינשטיין GPT, שחוסך לאנשי מכירות ושירות את הצורך לכתוב מיילים או רשימות מטלות אחרי שיחות עם לקוחות.

• היריון: נכנסתי לתפקיד מנכ"לית מרכז הפיתוח של סיילפורס בישראל בסוף ינואר 2022. הייתי בהיריון מתקדם, אבל בסיילספורס זה באמת היה נורא פשוט, אולי כי בחברה הזו גם גברים יוצאים לחופשת לידה. התחלתי שם כמנהלת מוצר, לא חשבתי שימנו אותי למנכ"לית הפעילות בישראל, אבל אחרי שנתיים וסדרה של שיחות זה קרה.

• מוזיקה: אני מוציאה שיר חדש בסוף החודש, מעלה אותו לספוטיפיי ושולחת לתחנות הרדיו. התחלתי עם התחביב הזה בתקופת בונובו, חיפשתי משהו שיאפשר לי להתנתק כמה שעות ולעשות משהו אחר לגמרי עם אנשים שאפילו לא יודעים מה זה סטארט־אפים. הוצאתי אלבום ראשון תחת שם הבמה מיזו (מים ביפנית), אבל עכשיו אני מוציאה את השיר תחת שמי. בחופשת הלידה האחרונה התחלתי גם לכתוב ועכשיו התפרסם לי סיפור קצר ראשון. העיסוק בהרבה תחומים במקביל שומר אותי על הקצה, לא באזורי הנוחות.

• מבט לעתיד: אני לא יודעת איפה אהיה עוד חמש שנים, אבל בטוחה שזה יהיה בתוך יצירה.