בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה קפצה בכ-5%, צים צנחה ב-16%

מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה קלה, ומנגד הנאסד"ק טיפס בכ-0.5% • צים הציגה הכנסות של 1.37 מיליארד דולר ובשורה התחתונה רשמה הפסד של 58 מיליון דולר ברבעון הראשון • תשואות האג"ח בארה"ב ממשיכות לעלות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה קלה, ומנגד הנאסד"ק טיפס בכ-0.5%. מדד S&P 500 סגר ללא שינוי.

מניות יצרניות הרכבים החשמליים טסלה , ריביאן , ניאו  ולוסיד בלטו בעליות חדות.

פייזר  קפצה ביותר מ-5% על רקע מחקר שהראה תוצאות חיוביות בתרופה של החברה להורדת משקל.

20:35

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה, ומנגד הנאסד"ק מטפס בכ-0.5%. מדד S&P 500 רושם עלייה מזערית.

מניות הבנקים האזוריים זיונס בנקורפוריישן  ו-פאק-ווסט בנקורפ  מזנקות על רקע המלצות חיוביות של אנליסטים.

פייזר  עולה על רקע מחקר שהראה תוצאות חיוביות בתרופה של החברה להורדת משקל.

מנגד, נייקי  יורדת על רקע המלצה שלילית של כלכלני סיטי.

18:53

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה, ומנגד הנאסד"ק מטפס בכ-0.4%. מדד S&P 500 רושם ירידה מזערית.

באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת.

בקרב המניות הישראליות רושמות עליות חדות בין השאר פייבר , סנטינל וואן , למונייד , פריון, טאבולה ופאגאיה.

תשואות האג"ח הממשלתיות ממשיכות לעלות לאחר שרשמו ירידות בבוקר, לאחר שישה ימים רצופים של עליות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה לכ-3.71% ומשלימה עלייה של 33 נקודות בסיס ב-7 ימי מסחר, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה בכ-3 נקודות בסיס ל-4.31% ומשלימה עלייה של כ-50 נקודות בתקופה זז.

17:11

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס עבר לירידה קלה, ומנגד הנאסד"ק מטפס בכ-0.4%. מדד S&P 500 רושם ירידה מזערית.

עליות בולטות רושמות בין השאר ניאו, שופיפיי, מטא ועליבאבא, ובקרב המניות הישראליות פריון נטוורק , וויקס  ואורמד.

מנגד, מניית צים  צוללת ב-16% לאחר הדוחות. 

16:32

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה מזערית, והנאסד"ק מטפס בכ-0.1%.

מניית צים צוללת ב-10% לאחר הדוחות שהחברה פרסמה היום. גם ווקמי וריסקיפייד  בולטות בירידות חדות. אורמד , מנגד, ממשיכה במומנטום החיובי ורושמת עלייה חדה.

עליות רושמות גם טסלה , מטא , אלפאבית  ואלי לילי.

14:55

חברת התובלה הימית צים , שנהנתה בעבר מהכנסות ורווחים גבוהים במיוחד על רקע המחירים הגואים והפכה לחברה הישראלית הרווחית ביותר אי-פעם, פרסמה את דוחות הרבעון הראשון לשנת 2023. החברה הציגה הכנסות של 1.37 מיליארד דולר ובשורה התחתונה רשמה הפסד של 58 מיליון דולר, שהם 50 סנט למניה. מדובר בפעם הראשונה שצים עוברת להפסד מאז ההנפקה שלה בבורסת ניו יורק ב-2021.

לשם השוואה, תחזית האנליסטים לרבעון הייתה להכנסות של 1.57 מיליארד דולר ואיזון בשורה התחתונה (0 סנט למניה). המניה יורדת בכ-2% במסחר המקדים בוול סטריט.

13:45

בשוק הסחורות, החוזים של הנפט הגולמי נסחרים ביציבות כעת, כאשר מחיר הנפט האמריקאי נע סביב 71.7 דולר לחבית, והנפט מסוג ברנט סביב 75.6 דולר לחבית. בתוך חודש ירדו מחירי החוזים של הנפט בקרוב ל-9%.

בבנק לאומי מעריכים שכל עוד משבר החוב של ארה"ב מהווה איום של ממש על תזרים המזומנים של הממשל הפדרלי, מחיר הנפט צפוי להיות סביב 75-80 דולר לחבית. הכלכלן הראשי של הבנק, ד"ר גיל בפמן, מסביר כי "קיימת אפשרות שהממשל ימשיך וימכור נפט מהמלאי האסטרטגי, תוך צמצום הפוטנציאל לעליית מחירים ויצירת כוחות לירידת מחירים".

12:15

ענקית הטכנולוגיה מטא , לשעבר פייסבוק, צפויה לקבל קנס בהיקף של 1.2 מיליארד אירו (1.3 מיליארד דולר) מהוועדה להגנת מידע באירלנד, שהיא רגולטור הפרטיות של האיחוד האירופי, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. זה הקנס הגבוה ביותר שניתן באיחוד בענייני פרטיות, לאחר שהרגולטור בלוקסמבורג קנס את אמזון ב-800 מיליון דולר.

הסיבה לקנס היא שפייסבוק לא עומדת בסטנדרטי הפרטיות המחמירים שנקבעו באירופה על מנת להגן על נתוני המשתמשים מפני גופי ביטחון אמריקאיים.

11:40

מאקרו אסיה: מדד המחירים לצרכן בהונג קונג הפתיע לרעה, עם קצב שנתי של 2.1% באפריל - זאת כאשר התחזיות צפו עלייה של 1.8%. מדובר בעלייה משמעותית בהשוואה למדידה של 1.7% בחודש מרץ.

בתוך כך, מדד הנג סנג ההונג קונגי ננעל בעלייה של 1.4%.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. מדד דאקס הגרמני יורד בכ-0.2% וגם קאק הצרפתי רושם ירידה קלה, ואילו בלונדון מטפס הפוטסי ב-0.2%. 

באסיה, מדד ניקיי ננעל בעלייה של 0.9% ובשנגחאי רשם מדד הדגל עלייה של 0.4%. בהונג קונג, שם עדיין מתקיים מסחר, עולה מדד ההנג סנג ב-1.5% - כאשר את המגמה החיובית מובילות מניות הטכנולוגיה הסיניות, בהן עליבאבא,שיאומי ויצרנית הרכב החשמלי ג'ילי.

בוול סטריט עדיין לא נרשמות תנודות חדות במיוחד במסחר על החוזים. חוזי הנאסד"ק עולים בכ-0.1% ואילו החוזים על S&P500 ועל הדאו ג'ונס יורדים ב-0.1%-0.2%.

בשוק הסחורות החריפו ירידות המחירים של החוזים העתידיים של הנפט הגולמי לכ-1%.

08:10

באסיה המגמה בעיקר חיובית בשעה זו. מדד ניקיי היפני עולה ב-0.4%, מדד שנגחאי הסיני מטפס ב-0.1% ובהונג קונג עולה ההנג סנג ב-1.3%. לעומת זאת נרשמות ירידות קלות בבורסות סידני וטאיפיי.

בסין פורסם הבוקר כי ריבית הפריים על ההלוואות של בנק סין נותרת ללא שינוי, בהתאם לציפיות, בשיעור של 3.65%.

עוד העלאת ריבית בדרך: מתי יגיע הגבול של נוטלי המשכנתאות? | ניתוח גלובס
עד לאן תגיע הריבית ואיך קרה שהאינפלציה בישראל עקפה את ארה"ב?
משקיעי מגדלור יקבלו פירורים? חשופים ב-36 מיליון שקל לרשת מאפיות שקרסה 

בוול סטריט החוזים יציבים. בשבוע שעבר רשמו מדדי המניות האמריקאים עליות: דאו ג'ונס עלה בכ-0.4%, S&P 500 ב-1.65%, והנאסד"ק טיפס ביותר מ-3% בשבוע הטוב ביותר שלו מאז מרץ.

בגזרת האג"ח של ממשל ארה"ב נרשמות ירידות קלות בתשואות, לאחר שישה ימים רצופים של עליות. תשואת האיגרת ל-10 שנים (שעלתה בששת הימים הללו מ-3.38% עד ל-3.69%) יורדת כעת ל-3.66% ותשואת האג"ח לשנתיים (שניתרה באותה תקופה מ-3.89% ל-4.27%) נסוגה ל-4.23%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של עד 0.8% במחירי הנפט הגולמי. הנפט האמריקאי נסוג ל-71.1 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט יורד ל-74.9 דולר לחבית. בתוך חודש ירדו מחירי החוזים של הנפט ב-9.7% וב-9.3% בהתאמה. במבט שנתי צללו המחירים ביותר מ-30%, שכן במאי אשתקד עוד סערה זירת הסחורות בשל מלחמת רוסיה-אוקראינה.

הזהב נסחר ביציבות לאחר שקפץ ב-1% ביום שישי, ומחירה של אונקייה עומד על 1,977 דולר. בכל זאת מדובר בירידה של כ-2% בהשוואה לרמתו לפני שבוע.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות של עד כ-2%. הביטקוין נחלש ב-1.6% ויורד לרמה של 26.6 אלף דולר והאת'ריום נסוג לכ-1,800 דולר למטבע. הריפל נחלש ביותר מ-2% ועומד על 45 סנט - עדיין גבוה בכמעט 7% בהשוואה למחירו לפני שבוע.

בגזרת המאקרו, באנגליה יתפרסם ביום רביעי מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, כאשר התחזיות הן לעלייה שנתית של 8.3% (בהשוואה ל-10.1% במרץ). באותו יום יתפרסמו בארה"ב הפרוטוקולים מהישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (FOMC), שאולי ישפכו מעט אור על המדיניות המוניטרית הצפויה בהמשך.

עוד בארה"ב השבוע: ביום חמישי יתפרסמו נתוני הצמיחה לרבעון הראשון של השנה, כאשר התחזית היא עלייה של 1.1% בתמ"ג. ביום שישי יתפרסמו נתוני ההוצאה על צריכה פרטית (Core PCE), המדד המועדף על הפד לאומדן האינפלציה. הצפי הוא לעלייה של 0.3% באפריל, כך שקצב העלייה השנתי יסתכם ב-4.6% - ללא שינוי בהשוואה למרץ.