אלו הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות לשנת 2023

בין הזוכים פרס בפרס סוקולוב לעיתונות הכתובה ולתקשורת האלקטרונית: עיתונאית "דה מרקר" ועיתונאי חדשות 12 • כל זוכה יקבל 18 אלף שקל

גיא פלג / צילום: איל יצהר
גיא פלג / צילום: איל יצהר

עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (ב') על הזוכות והזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות הכתובה ולתקשורת האלקטרונית לשנת 2023: עיתונאית "דה מרקר" מירב ארלוזורוב, "העין השביעית", עיתונאי חדשות 12 גיא פלג והיוצרת והבמאית שני חזיזה. כלל הזוכים יקבלו 18 אלף שקל על זכייתם.

זום אאוט: איך לפטר עובדים בעידן של עבודה מרחוק? | מגזין הניהול של הרווארד 
הכירו את המותג הסיני שאמנון שעשוע השקיע בו ומגיע לישראל | ניתוח

חברי הוועדה לעיתונות כתובה נימקו את הבחירה בארלוזורוב בכך שהיא הייתה "מראשוני המעלים על סדר היום הציבורי את מה שמכונה 'החיים עצמם', והיא מרבה לעסוק בבעיות הקשורות בדמוגרפיה, תעסוקה, כלכלת חינוך, כלכלת בריאות ותחרות בתחום הבנקאות".

לגבי "העין השביעית" נימקה הוועדה את הבחירה בתרומת עבודת המערכת לדיון הביקורתי והבלתי תלוי בתקשורת הישראלית. חברי מערכת "העין השביעית" הם: עורך ראשי - שוקי טאוסיג, כתבים - איתמר ב"ז ואורן פרסיקו.

את זכייתו של גיא פלג בפרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית, נימקו חברי הוועדה ב"אומץ-לב ובמקצוענות, ללא רתיעה, מתעמת עם אישי ציבור ועם פרקליטים בידיעות שהוא מפרסם מתוך מערכת המשפט ובשידורים חיים באולפן. להישגים שלו בעבודתו העיתונאית יש מחיר: הוא תויג כאויב ראש הממשלה ונאלץ לספוג איומים יומיומיים על חייו ועל חיי בני משפחתו וחרפות וגידופים ברשת החברתית".

את זכייתה של היוצרת והבמאית שני חזיזה, נימקה הוועדה בעבודתה על פרשת הרצח בת 30 שנה, בענייניו של הרב אליעזר ברלנד. בסרטה "רב הנסתר - סיפורה של קהילת שובו בנים", הצליחה לחזור לפרשה הסבוכה. בעקבות הסרט פתחה המשטרה את התיק מחדש, עצרה חשודים ואף הגישה כתבי אישום. לצד זאת, הוועדה ציינה אף את עבודתה "פולארד" והגדירה אותה כפרי תחקיר מעמיק, ש"הוכיח יכולת ראויה להערכה להגיע לחומרים ארכיונים נדירים, ולא פחות מכך, להביא מרואיינים, אנשי מפתח בפרשת פולארד, שהסתיימה עם תפיסתו והרשעתו של ג'ונתן פולארד, יהודי-אמריקאי, בריגול לטובת ישראל". שתי הסדרות הללו שודרו בתאגיד השידור הציבורי, "כאן 11".