כ-100 בכירי תעשייה מהארץ ומחו"ל הגיעו לכנס האנרגיה של גלובס

אתמול התקיים כנס "תעשיית האנרגיה העולמית בסימן חדשנות ישראלית" של גלובס. הנושא שעמד במרכזו - ענף האנרגיה כקטליזטור לפיתוח כלכלי ואזורי • וגם: החברה הישראלית Simplex תספק לארגנטינה מידול תלת-ממדי של ערים במדינה, במטרה לסייע לכוחות השיטור והביטחון המקומיים • אירועים ומינויים

ENERGY 2023, כנס האנרגיה של גלובס / צילום: יוסי כהן
ENERGY 2023, כנס האנרגיה של גלובס / צילום: יוסי כהן

ענף האנרגיה כקטליזטור לפיתוח כלכלי ואזורי - זה הנושא שעמד במרכז כנס "תעשיית האנרגיה העולמית בסימן חדשנות ישראלית" של גלובס. למרות הפקקים הרבים, כ-100 מבכירי התעשייה, יזמים ומנהלי סטארט-אפים מהארץ ומהעולם הגיעו למתחם הכנסים בקומה ה-29 של עזריאלי שרונה, ושמעו בין היתר את מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן, יזהר שי שר המדע לשעבר, הילה גבעון, מנכ"לית ISROG וד"ר גדעון פרידמן, המדען הראשי במשרד האנרגיה.

* גילוי מלא: כנס ENERGY 2023 נערך בשיתוף החברות אנרג'יאן והליברטון

הישראלים שיסייעו לביטחון בארגנטינה

חברת סימפלקס (Simplex), שמפתחת מערכות ואלגוריתמים לתכנון עירוני בתלת-ממד, תספק מידול תלת-ממדי של ערים בארגנטינה - ביניהן גם בואנוס איירס - במטרה לסייע לכוחות השיטור והביטחון המקומיים. העסקה היא חלק משיתוף-פעולה עם Cytic Solutions הארגנטינאית, והיא מוערכת במאות אלפי דולרים.

הצורך במידול נובע, בין היתר, מהיקף הפשיעה הגבוה במדינה, שבשנים האחרונות נמצאת בסיטואציה כלכלית קשה - עד כדי כך שהאינפלציה בה הגיעה ליותר מ-100%. "המיזם יאפשר לספק כלים ומערכות מידול מתקדמות לכוחות השיטור והביטחון בארגנטינה ולשפר את הרמה המבצעית ואת הכשירות השוטפת שלהם", מסביר אבי אפללו, מנכ"ל ומייסד משותף בסימפלקס.

"בשנים האחרונות אנחנו מקיימים שיתופי-פעולה עם מדינות, רשויות, חברות, עסקים וארגונים מכל העולם, במטרה לספק להם כלים משופרים לשליטה ולתכנון פעולות בשטח העירוני, שהולך ונהיה צפוף ומורכב יותר ויותר".

במסגרת המהלך, סימפלקס גם תספק למשרד לביטחון פנים ולמשטרה הפדרלית בארגנטינה כלים ומערכות שיאפשרו לדמות סימולציות ותרחישים שונים על גבי מודל עירוני פוטוראליסטי ייחודי שפיתחה. זאת על מנת להפוך את התרגול לקרוב למציאות ככל הניתן, ולהעלות את הכשירות המבצעית של הכוחות בשטח.

סימפלקס הוקמה ב-2013 על ידי זיו שרגאי ושחר ברנע, שניהם בעלי דוקטורט בגיאואינפורמציה מהטכניון, ואבי אפללו, מומחה לכלכלה ואסטרטגיה עסקית. החברה מעסיקה 50 עובדים.

ההצעה של טייוואן ליזמים

משלחת של המועצה הלאומית למדע וטכנולוגיה מטייוואן הגיעה לישראל במטרה לשתף פעולה עם חברות ישראליות ולקדם יוזמות של חדשנות טכנולוגית. הביקור נפתח במפגש עם חברת Chain Reaction, שהקימה מטה אזורי בפארק המדע והטכנולוגיה שינג'ו לפני כשנה.

צ'יין ריאקשן, המפתחת טכנולוגיות חומרה בתחומי הפרטיות, הוקמה ב-2019 על ידי המנכ"ל אלון ובמן וסמנכ"ל הטכנולוגיה אורן יוקב. "תהליך הקבלה לפארק המדע בטייוואן ארוך, ומצריך הרבה מאוד שלבים של ביקורת והמלצות מספקים מקומיים לפני קבלה", מספר ובמן. "לאורך כל הדרך עבדנו בשיתוף-פעולה צמוד עם הנהלת פארק המדע. כיום טייוואן מציעה את התשתית המתקדמת ביותר בתחום פיתוח השבבים, והם גם מובילים הרבה יוזמות מהפכניות בתחום הסייבר".

אלון ובמן, מנכל ומייסד שותף בחברת Chain Reaction, עם וואנג יונג-ג'ואנג, מנכל פארק המדע שִׂינְג'וּ בטיוואן / צילום: באדיבות חברת Chain Reaction
 אלון ובמן, מנכל ומייסד שותף בחברת Chain Reaction, עם וואנג יונג-ג'ואנג, מנכל פארק המדע שִׂינְג'וּ בטיוואן / צילום: באדיבות חברת Chain Reaction

הביקור של המשלחת נועד לחזק עוד יותר את מערכת היחסים עם חברות הייטק ישראליות. הגענו כדי לבחון הזדמנויות חדשות לשיתופי-פעולה, ללמוד מסיפורי הצלחה ישראליים ולהעמיק את הידע אודות תפקידם של פארקי המדע בקידום אקוסיסטם של חדשנות טכנולוגית", מסביר וואנג יונג-ג'ואנג, מנכ"ל פארק המדע שינג'ו.

חדשות טובות

סודהסטרים ועמותת דלפיס למען היונקים הימיים בישראל משיקות בקבוקי שתייה רב-פעמיים, שכל ההכנסות מהם יועברו לקמפיין "מקימים בית ליוליה", להחזרת כלבי הים לישראל.

סודהסטרים בשיתוף פעולה עם עמותת 'דלפיס' משיקים מהדורה מיוחדת של בקבוקים עם דמותה של יוליה כלבת הים / צילום: באדיבות סודהסטרים
 סודהסטרים בשיתוף פעולה עם עמותת 'דלפיס' משיקים מהדורה מיוחדת של בקבוקים עם דמותה של יוליה כלבת הים / צילום: באדיבות סודהסטרים