הכלכלנית הראשית הפורשת: "צריך להסיר את האיום על הכלכלה מצד הרפורמה המשפטית"

שירה גרינברג התייחסה להשלכות החקיקה המשפטית של הממשלה על הכלכלה הישראלית בכנס מכון אהרון שבאוניברסיטת רייכמן • הכלכלנית הראשית היוצאת אמרה כי "בתקופות של אי-ודאות עולמית, לא נכון להוסיף לה עוד אי-ודאות מקומית"

שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית הפורשת / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית הפורשת / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

הכלכלנית הראשית היוצאת במשרד האוצר, שירה גרינברג, התייחסה היום (ד') להשלכות החקיקה המשפטית של הממשלה על הכלכלה הישראלית, בכנס מכון אהרון שבאוניברסיטת רייכמן.

"רמת הסיכון שאנחנו רואים במשק המקומי לפי האינדיקטורים היא מעבר למה לרמה שצפינו בהתחלה, והיא תולדה של הרפורמה המשפטית, שכבר רואים את אותותיה", אמרה גרינברג. 

פורום העסקים לנתניהו: פעל להשארת נציג אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים
מטה מחאת ההייטק לנתניהו: אל תיתן יד לרוב לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים

לדבריה, "מעבר לאי-הוודאות המקומית ישנה כיום אי-ודאות גלובלית, שמשפיעה על ההייטק העולמי. הירידות יכולות להיות פתאומיות, ולכן אנחנו צריכים להיות מוכנים וערוכים עם ריסון פיסקאלי. אבל מה שהכי חשוב זה שצריך להסיר את האיום על הכלכלה בהיבט הרפורמה המשפטית. בתקופות של אי-ודאות עולמית, לא נכון להוסיף לה עוד אי-ודאות מקומית".

גרינברג סבורה כי למרות השהיית החקיקה, נזקי הרפורמה המשפטית עלולים עוד להיות לפנינו: "ברור שעוד לא שמנו את הרפורמה לגמרי מאחורינו, ויש לזה השלכות כלכליות", אמרה בנאומה. "זה בעייתי, וכרגע רואים רק את הניצנים של זה. ההשפעה עלולה להיות כבדה מאוד על הכלכלה, וצריך לקחת את זה בחשבון".

מה צריכה הממשלה לעשות אל מול הפגיעה במשק ובהייטק בפרט? "אם הנתונים ימשיכו להיות נמוכים, הממשלה תצטרך להיכנס לפתרונות מימון עבור המשק. אבל הפתרון האמיתי הוא להסיר את אי-הוודאות שיוצרת הרפורמה ובכך לחזק את ענף ההייטק", אמרה גרינברג.

גרינברג פרשה מתפקידה בתחילת החודש בתום כהונה בת ארבע וחצי שנים. היא התייחסה בדבריה לעובדה ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ', טרם מינה מחליף, או אפילו ממלא-מקום, לתפקיד הכלכלי הבכיר. "אני מקווה שבקרוב ימונה ראש או ראשת אגף במקומי. חשוב שיהיה ראש או ראשת אגף שיוכלו להביע את דעותיהם ללא מורא", סיכמה גרינברג.