בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מדד הנאסד"ק צלל ב-1.2%

מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.5% • ירידות בתשואות האג"ח הארוכות בארה"ב • מחירי הנפט עלו בכ-0.5% • בשוק הקריפטו נרשמו ירידות שערים לאחר עליות חדות בשבוע שעבר

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:02

נעילה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק ירד ב-1.2% ומדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות.

בלטו לשלילה מניות טסלה , אנבידיה , אפל  אמזון   ונטפליקס 

מנגד, נייקי , טרגט , אינטל , ופדקס  נסחרו במגמה חיובית.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נחלש מול האירו ב-0.2%. הליט"ש נסחר ביציבות מול הדולר. מול הין, הדולר נחלש ב-0.2%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה ב-9 נקודות בסיס ונסחרה סביב 3.71%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה ב-2 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.72%.

21:41

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים בירידות שערים. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.6% והדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

בקרב המניות הישראליות שנסחרות בוול סטריט, בולטות לחיוב אופקו הלת' , סולאראדג' , קמהדע , וננו דיימנשן .

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רושמים עליות שערים של כ-0.5%, כאשר מוקדם יותר אף זינקו במעל ל-1%. בהמשך לכך, מניות האנרגיה רושמות עליות שערים של כ-2%. 

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מתייחס בסקירתו השבועית למגמה בשוק הנפט: "בטווח הזמן הבינוני, מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהגורמים הבאים: החלטות קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב; ההתפתחויות בנושא ההתקוממות הצבאית ברוסיה; ומאינדיקטורים בנוגע להתפתחויות מאקרו-כלכליות, בדגש על החששות מפני התפתחות משבר ריאלי או האטה בפעילות הכלכלית הגלובלית".

עוד מוסיף בפמן כי "הפחתת תפוקת הנפט של ערב הסעודית עלולה להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, זאת על אף הצפי לגידול מסוים בתפוקת הנפט של ארה"ב. במידה וכלכלת ארה"ב לא תיכנס למיתון במחצית השנייה של 2023, והתאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית תסתמן בהמשך, בפרט בסין, הדבר יתמוך בביקושים לנפט. מעבר לכך, רכישות הנפט על ידי ממשלת ארה"ב, במטרה להגדיל חזרה את המלאי האסטרטגי, יתמכו גם כן בביקושים. במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של סביב כ-74-84 דולר לחבית".

בשוק הקריפטו, מחיר הביטקוין יורד ב-0.7% בעוד מחיר האת'ריום יורד בשיעור חד יותר של כ-2%, לאחר שבשבוע שעבר רשמו עליות שערים חדות.

לא רק בלקרוק: הסיבות שהביאו לזינוק של הביטקוין 

20:23

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.8% והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

בולטת לשלילה מניות אנבידיה , אפל  אמזון   ומטא  שנסחרות בירידות שערים. 

מניית טסלה יורדת בחדות לאחר שהאנליסטים של גולדמן זאקס הורידו את המלצתם על המנייה מ"קנייה" ל-"החזק". במקביל, בגודלמן זאקס העלו את מחיר היעד של המנייה מ-185 דולרים ל-248 דולרים.

גם מניית פייזר  נסחרת בירידות לאחר שהחברה הודיעה כי תפסיק את הפיתוח של תרופת ההשמנה והסוכרת הניסיונית שלה, לוטיגליפרון, לאחר שנמצא כי השימוש בתרופה גורם לעלייה עלייה באנזימי כבד שעלולים לגרום לנזק עתידי. פייזר דיווחה כי אף אחד מהמשתתפים לא דיווחו על תסמינים או תופעות לוואי כלשהן. 

בשוק האג"ח התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-9 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.71%. התשואה לשנתיים עולה ב-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.73%.

18:51

נעילה מעורבת באירופה. מדד הדאקס הגרמני ירד ב-0.1% יחד עם מדד פוטסי 100 הבריטי שירד בשיעור דומה. בורסת פריז ננעלה בעליות שערים של 0.3%.  

בגזרת המאקרו, הבוקר פורסם סקר ה-IFO למצב העסקים בגרמניה, שירד ל-88.5 נקודות בחודש יוני, נמוך מציפיות האנליסטים שציפו לירידה מתונה יותר ל-90.7 נק'.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות. מחיר חבית נפט מסוג WTI עולה ב-0.5% ונסחר סביב 69 דולרים לחבית. מחירה של חבית מסוג ברנט עולה בשיעור דומה ונסחר סביב 74 דולרים.

18:18

המדדים המרכזיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות. הנאסד"ק יורד ב-0.1% והדאו ג'ונס משיל מערכו כ-0.2%. 

מניית קרניבל  יורדת בחדות לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי. החברה דיווחה על הפסד קטן מהצפוי בהשוואה לתחזיות המוקדמות והציגה תחזיות אופטימיות להיקף התפוסה באוניות הקרוז. 

חברת מטא  זוכה להעלאת מחיר יעד למניית החברה על ידי בנק UBS. בבנק מסבירים כי הם מעלים את מחיר היעד של המניה מ-330 דולרים ל-335 בעקבות השילוב העתידי של כלי AI באפליקציות השונות של החברה.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר ב-0.2%. הליט"ש מתחזק מול הדולר ב-0.1% והין מתחזק מול הדולר בשיעור דומה.

16:37

עליות קלות בפתיחה בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד הדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-8 נקודות בסיס לרמה של 3.73%. מנגד, התשואה לשנתיים עולה ב-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.74%.

IBM  מרכזת עניין לאחר שדווח כי החברה עתידה לרכוש את חברת APPTIO,  המספקת פתרונות עסקיים מבוססי ענן, תמורת 4.6 מיליארד דולר, במטרה לשדרג את תחומי הענן והאוטומציה של החברה. עוד נמסר מ-IBM כי אופן תשלום העסקה צפוי להיות במזומן, וכי הרכישה תבוצע לקראת סוף שנת 2023.

15:00

מניית לוסיד  מזנקת לאחר שהחברה הכריזה על שיתוף פעולה עם אסטון מרטין במסגרתו היא תספק לחברה הבריטית סוללות ותקבל בתמורה 232 מיליון דולר במזומן ו-3.7% ממניות אסטון מרטין.

מנגד, טסלה  יורדת בין השאר על רקע המלצה שלילית של כלכלני גולדמן זאקס.

14:20

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. מדד הקאק עבר לעלייה של כ-0.1% ואילו מדדי הפוטסי והדאקס יורדים קלות. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

חברת קולפלנט  המפתחת טכנולוגיות ומוצרים המבוססים על קולגן אנושי לבניית רקמות וייצור איברים, הודיעה היום על השגת אבן דרך משמעותית בפיתוח מוצר רגנרטיבי למילוי קמטים ורקמות רכות הנמצא בשלב הקליני, במסגרת השת"פ שלה עם AbbVie . על פי ההסכם, עם השגת אבן דרך זו, קולפלנט זכאית לקבלת תשלום מיידי בסך של 10 מיליון דולר מחברת AbbVie. 

במסחר המוקדם בניו יורק נרשמות עליות בולטות במניות לוסיד , ניאו  ו-וירג'ין גלקטיק הולדינגס .

מנגד, ירידות בולטות רושמות בין השאר טסלה , אלפאבית  וקוינבייס.

12:02

שינוי מגמה באירופה - מדדי המניות עברו לירידות של כ-0.7%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי יורדות. תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת בכ-4 נקודות בסיס ל-3.70% ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת ב-3 נקודות ל-4.71%.

חברת הפינטק פיוניר  יוצאת למהלך של פיטורי עובדים. בשלב זה עוד לא ידוע כמה מהעובדים יפוטרו, אך ההערכה היא שמדובר לפחות על שיעור חד-ספרתי מהעובדים, כלומר לפחות עשרות עובדים. בסוף 2022 פיוניר העסיקה בסך-הכול 2,336 עובדים ב-36 מדינות, מרביתם (כ-1,200) בישראל. מדובר על גידול של כ-25% ביחס למספר העובדים שהעסיקה החברה שנה קודם לכן. 

10:14

יום המסחר באירופה נפתח בעליות קלות במדדי המניות המובילים. גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות.

באסיה ננעל המסחר בטוקיו בירידה של כ-0.2% במדד הניקיי. מדד הקוספי בסיאול עולה בכ-0.5%.

החוזים על הנפט רושמים עליות של כ-1%. בארגון OPEC מעריכים שהביקוש העולמי לנפט יעלה בכ-23% עד 2045 ויגיע לכ-110 מיליון חביות ביום. בסוכנות האנרגיה הבינלאומית העריכו לאחרונה שהביקוש העולמי יגדל בכ-6% עד שנת 2028.

07:54

בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה קלה, בהונג קונג נסוג ההנג סנג בכ-0.2% ואילו מדד הקוספי בסיאול עולה בכ-0.4%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. 

● האנליסטים ציפו והכלכלנים נערכו, אבל איפה המיתון שהבטיחו לנו?

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט פותחים את שבוע המסחר בעליות קלות. מחיר חבית מסוג ברנט (חוזה לאוגוסט) מטפס לכ-74 דולרים ומחיר החבית מסוג WTI נסחר סביב 69.3 דולר.

הזהב רושם עלייה קלה לרמה של 1,935 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נמשכת ההתייצבות לאחר עליות חדות בשבוע שעבר. הביטקוין נסחר ברמה של 30.2 אלף דולר והאת'ריום סביב 1,880 דולר. 

● S&P 500: השבוע החולף היה תיקון עדין כלפי מטה, מה צפוי כעת?

בשוק הפורקס העולמי נפתח שבוע המסחר כשהדולר נחלש ב-0.1%-0.2% מול האירו, הליש"ט והין היפני. מול היואן הסיני הדולר מתחזק בכ-0.5%. 

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב רושמות ירידות קלות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת על כ-3.72% ותשואת האג"ח לשנתיים סביב 4.73%. 

בוול סטריט יתפרסמו השבוע מספר דוחות כספיים של חברות שהשנה הפיסקאלית שלהן שונה מהשנה הקלנדרית/ כך לדוגמה ידווחו הקמעונאית Walgreens, חברת הפיננסים ג'פריס, יצרנית השבבים מיקרון וכן יצרנית נעלי ובגדי הספורט נייקי.