מייסד אולפני דרימוורקס: "ה־AI תשבש את תעשיית הקריאייטיב יותר מכל תחום"

הבינה המלאכותית היוצרת עשויה להיות כלי עבודה שישנה תעשיות רבות. מי מהן תושפע יותר? • עבור ג'פרי קצנברג, מייסד אולפני דרימוורקס, התשובה ברורה

ג'פרי קצנברג, השבוע / צילום: מנש כהן
ג'פרי קצנברג, השבוע / צילום: מנש כהן

הבינה המלאכותית היוצרת עשויה להיות כלי עבודה שישנה תעשיות רבות, ברמות משתנות. מי מהן תושפע יותר מהמהפכה הטכנולוגית הזו?

עבור ג'פרי קצנברג, מייסד אולפני דרימוורקס והאיש שאחראי בין היתר לסרטים "שרק", "קונג־פו פנדה", "מדגסקר" ו"מלך האריות" - התשובה ברורה. "אני לא חושב שיש תעשייה ש־Generative AI תשבש יותר מתעשיית הקריאייטיב", אמר בכנס Silicon Valley Comes to TLV, שהתקיים השבוע במוזיאון תל אביב. 

הישראלי הבכיר באיביי: "ה־AI מאפשרת למוכרים להפיק הרבה יותר בפחות זמן" 

"אי־אפשר לדעת איך זה יקרה בדיוק, אבל אני יודע שהשינוי יהיה עצום", אמר קצנברג. "בשונה מתעשיית ההייטק, כיום מדיה ובידור אינם שוק בצמיחה, בעיקר בשל העובדה שנקודת המבט הצרכנית לא ברורה. הצרכן עדיין לא החליט מה הוא רוצה, מתי הוא רוצה את זה, למשך כמה זמן, וכמה הוא מוכן לשלם. ממה שראינו בשנתיים האחרונות, תעשיית המדיה הייתה האחרונה לצאת ממשבר הקורונה, וזה אומר עליה הרבה בהקשר של התמודדות עם שינויים".

לדבריו, העובדה שהענף פתוח לכולם, אינה בהכרח יתרון. "היום כל אחד יכול להיות משורר, צייר או מפיק סרטים, אבל הכול יוצא ברמה נמוכה, בלי ייחודיות ונשמה. אני לא חושב שהמקצועות האלה ייעלמו, כי דרושה יצירתיות בעולם, אבל אני בטוח שהם יעברו שינויים חסרי תקדים" (בעקבות ה־AI).

קצנברג, שייסד את קרן WndrCo, סיפר גם על הכניסה לענף ההשקעות בהייטק. "אני יודע מעט מאוד על כל נושא בעולם, אבל תמיד הייתי ממש טוב בלדעת מה אני לא יודע, ולחפש את הפתרונות. הכניסה שלי לעולם הטכנולוגיה והסטארט־אפים הייתה מתוך הרצון למצוא פתרון. בעשור האחרון, שבו התעסקתי בהייטק, הבנתי עד כמה טכנולוגיות חשובות ומשפיעות על כל תחום בחיינו".

את הכנס הובילה קבוצת שרונה פרטנרס, ולקחו בו חלק כ־1,700 אורחים שהשתתפו בהרצאות, פאנלים וסדנאות מאסטר־קלאס. מטרת־העל הייתה ליצור חיבורים בין הטכנולוגיות הישראליות, קרנות השקעה ודמויות בכירות מסיליקון ואלי בארה"ב.