פינוי־בינוי ביבנה: "שדרגתי את הבניין בעבר - אבל הבנתי שכעת יש כאן פוטנציאל גדול יותר"

הבניינים ברחוב השחף ביבנה נבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ונמצאים במצב ירוד, ללא מעלית, ממ"ד, חניות או מרפסת • במסגרת הפרויקט, ייבנו שלושה מגדלים הכוללים 273 יחידות דיור חדשות, ששטחן גדול ב-30% משטח הדירות כיום • אחד מנציגי הדיירים: "אני מופתע מהתוצאה הסופית"

פרויקט התחדשות עירונית ברחוב השחף ביבנה / הדמיה: kesem3d
פרויקט התחדשות עירונית ברחוב השחף ביבנה / הדמיה: kesem3d

סיפור הפרויקט:

ארבעה בניינים ברחוב השחף ביבנה, שנבנו בשנות ה־60 של המאה הקודמת, נמצאים במצב ירוד וללא מעלית, ממ"ד, חניות או מרפסת. בשנת 2014, פנו דיירים מאחד הבניינים לחברה היזמית W GROUP והחלו להתקדם מולה, תוך שהחברה מקדמת את הפרויקט מול ראש העיר דאז, צבי גוב אריה ז"ל. בנובמבר 2020 נכנסה לתמונה חברת אלמוגים והפכה שותפה בפרויקט, שיכלול 273 יחידות דיור חדשות בשלושה מגדלים בני 24 קומות כל אחד, במקום 64 הדירות בבניינים הישנים.

"עוד לפני שהפרויקט הזה יצא לדרך אני יזמתי בעצמי וביצעתי, עם דייר נוסף, תוספת של ארבע קומות לבניין שלנו", אומר דוד עמר, מנציגות הדיירים. "כשהגיעו אליי וביקשו שאסייע לקדם את פרויקט הפינוי־בינוי בגלל הניסיון שצברתי, לא ממש התלהבתי: כבר יש לי בית גדול, סיימתי את הבנייה, למה אני צריך יותר מזה? כשנכנסתי לעובי הקורה הבנתי שיש כאן פוטנציאל למשהו גדול יותר ממה שעשיתי בעצמי. בדקתי לעומק את החברה בכלים שעומדים לרשותי, והבנתי שמדובר בחברה יציבה וחזקה מאוד, עם גב כלכלי, והתחלתי לדחוף את העסק קדימה.

הבניין רחוב השחף ביבנה בעבר / צילום: יח''צ
 הבניין רחוב השחף ביבנה בעבר / צילום: יח''צ

"כשמתחילים הדיבורים על פינוי־בינוי, אנשים מתחילים לפנטז ולהפליג בחלומות לגבי התמורה שיקבלו, אבל אני מודה שאני מופתע מהתוצאה הסופית. לא חשבתי שנגיע לנפחי הבנייה האלה, והתמורה שאנחנו, הדיריים הקיימים, מקבלים מהחברה גדולה מאוד. ישנם עדיין כמה דיירים שלא מרוצים מהתוצאה הסופית ורוצים לקבל עוד - אבל הם כבר חתמו על החוזה והחברה נמצאת בשלב שכבר אין דרך חזרה. אני מקווה שהם לא יפנו ברגע האחרון לבית המשפט, אבל גם על זה נתגבר".

התמורה ליזם:

209 דירות למכירה בשוק החופשי. מחירי שיווק - מ־22,000 שקל למ"ר.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה גדולה ב־30% משטח הדירה הקיימת, כולל ממ"ד, 12 מ"ר מרפסת, חניה תת־קרקעית ומחסן פרטי בתת־הקרקע.

לו"ז:

התקבל היתר חפירה ודיפון, והחלטת ועדה להיתר מלא בתנאים. ההערכה היא כי עבודות הבנייה תחלנה ברבעון הרביעי של השנה.

סוג הפרויקט: פינוי־בינוי.

כתובת: השחף 1־7, יבנה.

המצב הקיים: ארבע בניינים ישנים עם 64 דירות בסך הכול.

היזם: חברת אלמוגים וקבוצת WGROUP.

החברה המבצעת: חברת אלמוגים.

אדריכלות: משרד מילוסלבסקי אדריכלים.

עו"ד הדיירים: עו"ד נריה כהן.

עו"ד היזם: משרד עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'.
התחדשות עירונית