מנהלי השיווק מפרגנים לקמפיינים ישראלים

הסמנכ"לים שמאחורי מהלכי השיווק הגדולים במשק בוחרים את ההצלחות הבולטות של המתחרים • חלק ראשון בפרויקט מיוחד מתוך מדד המותגים של גלובס, שיופץ השבוע

ההצלחות הבולטות של המתחרים / צילומים: מתוך ערוץ היוטיוב, shutterstock, יח''צ, איל יצהר
ההצלחות הבולטות של המתחרים / צילומים: מתוך ערוץ היוטיוב, shutterstock, יח''צ, איל יצהר

צביקה שיינפלד, הוט: שטראוס נתנה את הבמה לשפת הסימנים ותפסה את תשומת-הלב  

שטראוס וסימפוניה הציגו מהלך שיווקי שמבטא את הערך בשיווק עם מסר חברתי: המשפחה המשתתפת בקמפיין מתקשרת בשפת הסימנים, והכתוביות מנגישות את הנאמר לציבור הרחב, בניגוד למה שקורה בדרך-כלל.

הקמפיין לא רק הבטיח נגישות לקהילת החירשים, אלא גם העצים את ההכלה בקרב הציבור הרחב. הגישה החדשנית הזו משכה את תשומת-הלב, והציגה את המחויבות של שטראוס וסימפוניה לגיוון, שוויון ואחריות חברתית. המהלך של טמבור עם סדרת צבע ידידותית לסביבה לא היה גדול, אבל חכם ובולט - ובגלל זה הצליח לייצר הפרעה, ולהפוך לזכיר מאוד.

צביקה שיינפלד / צילום: סיון פרג'
 צביקה שיינפלד / צילום: סיון פרג'

מאיה שלו שרוני, אלמ: כשיש רעיון חכם כמו של טמבור, מספיק שלט אחד ושתי מילים 

המהלך של טמבור עם סדרת צבע ידידותית לסביבה לא היה גדול, אבל חכם ובולט - ובגלל זה הצליח לייצר הפרעה, ולהפוך לזכיר מאוד.

כל שלט הציג צבע אחר, כשבכותרת כתוב בכל השלטים "זה ירוק". וכך, מצד אחד נוצרה חגיגת צבעים "טמבורית" קלאסית, ומצד שני נוצרה הפרעה - שגרמה לצופה להתעכב עוד רגע על השלט, ועל-ידי כך להפנים את המסר.

זו ההוכחה שלא תמיד חייבים הפקות ענק. כשיש רעיון חכם באמת, מספיק שלט אחד ושתי מילים.

מאיה שלו שרוני / צילום: אייל טואג
 מאיה שלו שרוני / צילום: אייל טואג

תמר גרזון, ארקיע: נספרסו הופכת את הלקוחות לשגרירי קיימות 

נושא הקיימות מככב כיום בסדר היום הציבורי, אבל יש חברות שמתמקדות בו כבר עשרות שנים - והבולטת שבהן היא נספרסו. כמי שמאמינה בשיווק יצירתי וחווייתי, מרשים אותי במיוחד האופן שבו החברה הופכת את לקוחותיה לשגרירי איכות הסביבה - משיתוף-פעולה עם חברת ZETA לייצור סניקרס ועד העברת שיירי קפה לדישון כרמים בגולן.

תמר גרזון / צילום: לם וליץ סטודיו
 תמר גרזון / צילום: לם וליץ סטודיו

יגאל ברקת, בנק הפועלים: החוויה של לגו מעוררת את כל החושים

השנה נפתחה לראשונה בישראל חנות לגו רשמית, וזו הזדמנות מצוינת להתפעל משימור הרלוונטיות של מותג בן יותר מ־90. הוא עושה זאת באמצעות חוויה פיזית יצירתית יוצאת דופן בחנויות שלו, שמעוררת את כל החושים ומותאמת לכל מין וגיל. שימוש חדשני בטכנולוגיה, שיתופי-פעולה שמאפשרים גיוון תמידי, ובניית קהילה פעילה ויוצרת - את כל אלו פגשנו בהשקת לגו בארץ, ונראה שככה נשמר הקסם.

יגאל ברקת
 יגאל ברקת

אסף אביב, פרטנר: הנחשקות, המגניבות והסקרנות של ORA

​להטמיע מוצר חדש בשוק זו משימה אמביציוזית ואמיצה, והיא הופכת מורכבת יותר כשמדובר בשוק מסורתי וותיק. את האתגר הזה לקחה על עצמה היבואנית כלמוביל, שהשיקה את מותג הרכב החשמלי ORA. בין כלל ההצעות ששוטפות את המסך, הקמפיין שליווה את הקומפקטית הסינית החדשה תפס את הקשב של הצרכנים בעזרת נחשקות, מגניבות, סקרנות ושפה צעירה ובועטת, שמתכתבת עם העיצוב הייחודי של המכונית.

אסף אביב / צילום: ינאי יחיאל
 אסף אביב / צילום: ינאי יחיאל

דרור בהט, פלאפון ו־yes: הבידול של דלתא - חדשנות מוצרית מתמשכת 

​הפעילות השיווקית של דלתא מבוססת על חדשנות מוצרית מתמשכת, בתחום שלא פשוט לייצר בו בידול. הפעילות מלווה בקו פרסומי רענן ובולט, לצד קריאייטיב שמשרת את המסר ומעצים את התועלת הצרכנית, וזאת לצד שילוב קבוע של אנשים עם צרכים מיוחדים.

ההשקות הגדולות, ובהן קו תחתונים מיוחד לגברים וסדרת פיג'מות מבדים רכים, קודמו בשנה האחרונה במהלכים שיווקיים משמעותיים, שמבססים את דלתא כשחקן שמתאפיין בחדשנות טכנולוגית.

דרור בהט / צילום: רמי זרנגר
 דרור בהט / צילום: רמי זרנגר

לאה ריינר, גלידות נסטלה: החיבור של אל על לעידן חדש, ורטיקלי ואינסטגרמי 

המיתוג החדש של אל על הוא ביצוע מעולה לאסטרטגיה מדויקת. השפה התקשורתית מייצגת חיבור לעידן חדש, ורטיקלי ואינסטגרמי, ומציגה חוויה דרך צוהר החלון - סימבול כה בסיסי, שמקבל ערך רגשי עמוק. לצד החדשנות, השפה החדשה שומרת ואף מחזקת את אל על כמותג ישראלי. מעטפת 360 של פרסום, פעילות שטח, בחירת פרזנטור מתאים, נבחרת מגוונת שעונה על תובנה אסטרטגית נכונה ושילוב הדיילים והדיילות בפרסום, מחזקים את העובדה שמדובר במהלך ראוי ומוערך. 

לאה ריינר / צילום: רן יחזקאל
 לאה ריינר / צילום: רן יחזקאל

ענבל כץ אמסלם, קבוצת ח.י: משפיעני הרשת יכולים לקנא באקדמיה ללשון 

​בשנים האחרונות האקדמיה ללשון העברית מדגימה איך עבודת שיווק נכונה מצליחה להפוך מותג שנתפס כמיושן וכבד למעניין, רלוונטי וצעיר - ולהנגיש אותו לקהלים חדשים. קריאייטיב מדויק, עקבי ומצחיק, שימוש מושכל בפרזנטורית (דורין מנדל) ובחירה במדיה נכונה (סושיאל) הקפיצה את כמות העוקבים, הצפיות והשיתופים לרמות שמשפיעני הרשת למיניהם חולמים עליהם.

ענבל כץ אמסלם / צילום: עופר חג'יוב
 ענבל כץ אמסלם / צילום: עופר חג'יוב