אינטל פרסמה דוחות חזקים; המניה מזנקת בכ-6% במסחר המאוחר

אינטל רשמה הכנסות בהיקף של 12.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון, בעוד הרווח למניה עמד על 13 סנט • האנליסטים המסקרים את החברה ציפו בממוצע להכנסות של 12.03 מיליארד דולר והפסד של 4 סנט למניה ברבעון

אינטל / צילום: Reuters
אינטל / צילום: Reuters

אינטל  היכתה את התחזיות ודיווחה הלילה (ה') על הכנסות של 12.9 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 12.03 מיליארד דולר. מניית אינטל מזנקת כעת בכ-5% במסחר המאוחר בניו יורק.

החברה חזרה לפסים של רווחיות, כאשר הרווח הנקי עמד על חצי מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 13 סנט (Non-Gaap), בהשוואה לציפיות האנליסטים שחזו הפסד של 4 סנט למניה.

אינטל רשמה ירידה בכל תחומי העסקים שלה, למעט עסקי הפאונדרי, יצור השבבים עבוד חברות אחרות, שצמח בכ- 300% אך היקף פעילותו קטן למדי והוא עומד על 232 מיליון דולר.

את הירידה הגדולה ביותר רשמה בתחום שבבי התקשורת לחוות שרתים ורשתות טלקום (38%), בעוד שמובילאיי - חברת הבת הישראלית - ירדה רק ב-1% בהכנסות, אם כי יש לציין כי מובילאיי איננה רגילה לרשום נתוני ירידה. תחום המחשבים האישיים ספג ירידה של 12%, ואילו שבבים לשרתים, דאטה סנטר ובינה מלאכותית ירדו ב- 15% - נתון מצער בתקופה בה ענקיות הטכנולוגיה מתחמשות בשבבים וציוד חומרה לחוות שרתים, כחלק מצמיחת הטרנד של הבינה המלאכותית.

אינטל צופה שהכנסותיה ביחס לרבעון הנוכחי יעלו לטווח שצפוי לנוע בין 12.9-13.9 מיליארד דולר, אם כי נתון זה עדיין צפוי להיות נמוך ביחס לתוצאות אינטל ברבעון השלישי אשתקד (15.34 מיליארד דולר). אינטל הזכירה בדוחותיה את המפעלים שהיא עתידה לבנות בפולין ובגרמניה, ולא הזכירה את שדרוג המפעל בישראל - עליו הסכימה באופן עקרוני עם נציגי הממשלה לפני כחודש. 

מניית אינטל עלתה ב-30% מאז תחילת השנה, תקופה בה עלתה מניית המתחרה אנבידיה  ב-308%. מדד הנאסד"ק, הבורסה בה רשומה אינטל, עלה ב-35% באותה התקופה.  

ברבעון הקודם, חזתה אינטל כי הכנסותיה לרבעון השני יעמדו בין 11.5 ל- 12.5 מיליארד דולר, וכי ההפסד יעמוד על 4 סנט  למנייה. אינטל סובלת מהירידה המתמשכת בביקוש למחשבים אישיים - תופעה שבאה לידי ביטוי גם ביום שלישי האחרון עם הדיווח על המכירות המאכזבות של ווינדוס בדוחות מיקרוסופט.  

במקביל, אינטל סובלת מנטישת לקוחות לשעבר כמו אפל ואמזון שהחליפו את המעבדים המרכזיים שלה במעבדים חלופיים למחשבים אישיים ושרתים בהתאמה. בזירת הבינה המלאכותית, אינטל השיקה את מעבדי גאודי שזכו לביקורות חיוביות בתחום למידת המכונה והשיגו ביצועים טובים בהפעלת שירותים כמו GPT ומודלים אחרים, בעלות נמוכה ביחס לשבבים שמציעה אנבידיה. עם זאת, ענקית השבבים מסנטה קלרה, טרם הצליחה לשכנע את השוק שביכולתה להתחרות בהצלחה עם המעבדים וסביבת התוכנה של המתחרה הגדולה.

תקוות חדשות להשלמת עסקת טאואר 

אינטל שמה את כל יהבה בשנים הקרובות על הקמת ושדרוג מפעלים חדשים בארה"ב, ישראל, גרמניה, פולין ואירלנד ועל פתיחתם לייצור של חברות שבבים אחרות, בהן גם מתחרות. בחודשים האחרונים הכריזה אינטל על שיתוף פעולה בייצור עם המתחרה ARM וסמנכ"לית הכספים של אנבידיה, קולט קרס, הודתה בראיון לגלובס כי "אם אינטל תרצה לבסס את פעילותה כספקית שירות לייצור שבבים - נשמח לקחת בכך חלק".  

כחלק מהאסטרטגיה הזו, אותה היא מכנה IDM 2.0, רכשה אינטל לפני שנה ושבעה חודשים את טאואר הישראלית - אמריקאית תמורת 5.2 מיליארד דולר, עסקה שאישורה עוכב עד לימים אלה על ידי הרגולטור הסיני, לאחר שמקבילו בארה"ב ואירופה כבר אישר אותו. זאת, ככל הנראה על רקע ההגבלות על יצוא שבבים ומכשור לייצור שבבים חכמים לסין מצד ארה"ב.  

אינטל הבטיחה בשנה האחרונה כי היא צופה שהעסקה תסתיים עד סוף החציון בנוסף, אך לא הזכירה את השלמת רכישת טאואר סמיקונדקטור בדיווח הרבעוני. אתמול (רביעי), טיפסה בבת אחת מניית טאואר ב- 11% ולאחר מכן התייצבה על עלייה של 5.6%, זאת על רקע פרסום דוחות מעורבים ואישור שניתן מצד הרגולטור הסיני לרכישה של שתי חברות שבבים אמריקאיות אחרות.  

מוקדם יותר הבוקר דיווחה גם חברת הבת מובילאיי על תוצאותיה הכספיות לרבעון. מובילאיי אומנם היכתה את תחזיות האנליסטים, אך הציגה מעבר להפסד תפעולי והכנסותיה ירדו באחוז בהשוואה לרבעון המקביל. גם ההפסד הנקי גדל פי ארבע. מניית מובילאיי עלתה בכ- 41%  מאז תחילת המסחר בניו יורק.