ועדת האיתור של רשות המטרו התחילה לפעול, אבל לא בטוח שנשארו מועמדים

אחרי שפעילותה הוקפאה בגלל אולטימטום שהציבה שרת התחבורה מירי רגב, ועדת האיתור לבחירת ראש רשות המטרו התחילה לעבוד • עם זאת, שנה לאחר הגשת המועמדות, ספק אם נשארו מועמדים רלוונטיים לתפקיד • לגלובס נודע כי דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון לשעבר, הגיבה בשלילה לבדיקת הוועדה

המנהל שייבחר יהיה אחראי על הפיקוח על פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע אי-פעם בישראל / אילוסטרציה: Unsplash, joel de vriend
המנהל שייבחר יהיה אחראי על הפיקוח על פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע אי-פעם בישראל / אילוסטרציה: Unsplash, joel de vriend

ועדת האיתור לבחירת ראש רשות המטרו מתחילה לפעול לאחר שפעילותה הוקפאה מאז הקמת הממשלה ופונה למועמדים, אך שנה לאחר הגשת המועמדות, ספק כמה מהם עוד יהיו רלוונטיים.

●  "לא אאפשר נתיבים ריקים": רגב מכניסה את המוניות לנת"צים 
הטיסות יצטמצמו, המחירים יזנקו והעומסים יתגברו: הכאוס בנתב"ג בסוף השבוע האחרון היה רק הפרומו | ניתוח

הפנייה להגשת מועמדות מטעם ועדת האיתור תיארה את תפקיד מנהל רשות המטרו כמי שיהיה או תהיה אחראי/ת על ניהול וקידום רשות המטרו, איוש תפקידים והקמת צוותי עבודה, ניהול תקציב של 150 מיליארד שקל - עלות הפרויקט, וכן ניהול היחידה שצפויה למנות כ-30 עובדים.

ניסיונו הנדרש של המועמד עומד על שמונה שנים בתפקיד ניהולי וניסיון מקצועי של חמש שנים בתחומי האסדרה שנדרשים למטרו, או ניסיון מקצועי של שמונה שנים בתחום התשתיות או האסדרה וכן חמש שנים בתפקיד ניהולי בכיר.

מועמדת אחת כבר סירבה

לתפקיד ניגשו למעלה מ-50 מועמדים, אך מאחר שחלפה שנה מאז הגשת המועמדות והקפאת הוועדה בשל התעקשותה של שרת התחבורה מירי רגב לקחת את הפרויקט ב"שבי" עד שתקודם תוכנית ממשלתית לרכבות לקצוות הארץ, ולנוכח אי שביעות רצונה מהרכב הוועדה, ספק אם כל המועמדים עדיין רלוונטים. בנתיים נודע לגלובס כי מי שהגיבה בשלילה לבדיקת הוועדה היא דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון לשעבר, שמעדיפה, בחלוף הזמן, קריירה בשוק הפרטי.

הוועדה מורכבת מנציג אגף תקציבים, נציגת אגף חשכ"ל במשרד האוצר, נציג הנציבות ונציג ציבור. נציג הציבור שנבחר בתקופת הממשלה הקודמת הוא איל גבאי, יו"ר קופת חולים מאוחדת ובעבר מנכ"ל משרד רה"מ ומנהל רשות החברות, והוא הוחלף בעופר מלכה, שכיהן כמנכ"ל משרד התחבורה בקדנציה הקודמת של מירי רגב במשרד ונוהג לפרגן לעשייתה בראיונות לתקשורת. יו"ר הוועדה הוא מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, ששימש כראש המטה של רגב בקדנציה הקודמת שלה והוא פעיל במפלגת הליכוד.

בסמכות הוועדה לפנות למועמדים גם אם לא הגישו את מועמדותם. בשל הזמן הרב שעבר, אם לא יהיו מספיק מועמדים, הוועדה לא תוכל להתקדם לשלב הראיונות - וייתכן שהליך האיתור יחודש. במקרה כזה, יוכלו להגיש את מועמדותם גם מועמדים נוספים. הליך המועמדות הסתיים בתקופת הממשלה הקודמת ויש גורמים בענף הסבורים שבמשרד התחבורה, תחת ההנהלה החדשה, ישמחו לראות מועמדים "משלהם".

המנהל שייבחר יהיה אחראי על הפיקוח על פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע אי-פעם בישראל במורכבותו, בגודלו ובתקציבו, לחפירת שלושה קווי מטרו באורך 150 קילומטרים מתחת ל-24 רשויות מקומיות.