תביעה של 11 מיליון שקל: הסכסוך בחברת ההתחדשות העירונית מת"א מגיע לביהמ"ש

עדי נחום שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת קונטמפו הגיש תביעה נגד בעלי החברה, יזם הנדל"ן שחר רז, בטענה כי הפר הסכמים המקנים לו כ-50% מהון מניות החברה • זאת, לאחר שלטענתו, העמיד כספים והלוואות בסכום של 15 מיליון שקל לחברות בקבוצה • מנגד, הודיע רז כי בכוונתו להגיש תביעה נגד נחום, בטענה כי פוטר על רקע אי־סדרים, והצהיר כי "אין לו כל מעמד בחברת קונטמפו"

יזם הנדל''ן שחר רז / צילום: יח''צ
יזם הנדל''ן שחר רז / צילום: יח''צ

סכסוך בין יזם הנדל"ן שחר רז, בעלי חברת קונטמפו, העוסקת בהתחדשות עירונית, למנכ"ל לשעבר עדי נחום מגיע לבית המשפט. נחום הגיש בשבוע שעבר תביעה לבית המשפט המחוזי נגד רז וחברות שבקבוצה על סכום של 11 מיליון שקל. לטענתו, העמיד כספים והלוואות בסכום של 15 מיליון שקל לחברות בקבוצה, ונקבע בהסכמים שיקבל כ-50% מהון המניות של החברה ומניות בחלק מחברות הפרויקט, אך זכויותיו קופחו.

השבוע בנדל"ן: האם חסרות דירות מגורים בישראל?
ערים עניות: כך מנציחה הארנונה את התלות בממשלה
המועמדים לעיריות מבטיחים לבטל את הנת"צ? זה כנראה לא יקרה

מנגד, הודיעו רז וחברת קונטמפו כי בכוונתם להגיש תביעה נגד נחום השבוע ותלונה במשטרה, בטענה כי המנכ"ל לשעבר פוטר על רקע אי־סדרים במהלך תפקידו, ומעל בתפקידו במטרה לגזול פרויקטים.

חברת קונטמפו אחראית לעשרות פרויקטים של התחדשות עירונית ברחובות מבוקשים במרכז תל אביב, בגבעתיים, בגבעת שמואל, ברעננה, בבת ים וברמת השרון. אלו כוללים יותר מ-2,500 יחידות דיור בשלבים שונים. נחום שימש כמנכ"ל בין דצמבר 2018 ועד ינואר 2023, אז הוחלף בערן מגור.

"כשעדי 'הפריע' לשחר עם שאלות - פעל להוציאו מהקבוצה"

בתביעה, טוען נחום כי השניים הכירו בשנת 2014 במסגרת עבודה משותפת בתחום הנדל"ן, ונרקמה ביניהם שותפות עסקית לניהול משותף של קונטמפו. כך, נחום וחברות מטעמו יכנסו כשותפים וכבעלי מניות בחברות בקבוצה, כאשר נחום העמיד, לטענתו, כספים והלוואות, וקיבל אופציות לבעלות במניות. לפי התביעה, נחום ניהל פרויקטים והיה בעל זכויות חתימה בחשבונות; אך לטענתו, מתחילת השנה הנוכחית, ועל רקע שאלות שהחל להעלות בפני רז על התנהלותו הפיננסית, האחרון הפנה לו עורף והתכחש לזכויותיו בפרויקטים.

לטענת נחום, נמנע ממנו מידע ובוצעו פעולות מאחורי גבו. בין היתר, הזיז אותו רז מניהול הקבוצה עד כדי סילוקו המוחלט ושלל ממנו זכויות, החליף סיסמאות למערכות המחשוב ומנע ממנו גישה למידע. השיא, לטענת נחום, היה כאשר שונו זכויות החתימה בחשבונות הליווי של חברות הפרויקטים.

בתביעה נכתב כי "כששחר היה צריך את עדי לצדו לצורך הזרמת כספים לקבוצה, הוא הבטיח לו זכויות בקבוצת קונטמפו ושותפות מלאה בקבוצה; אולם, כשעדי החל בשאלותיו ובדרישותיו, "להפריע" לשחר לעשות ככל העולה על רוחו בקבוצה - או אז החליט שחר לפעול להוצאתו של עדי מהקבוצה, תוך ביצוע פעולות חד־צדדיות".

"לנחום אין כל מעמד בחברת קונטמפו"

מקונטמפו נמסר בתגובה כי "מדובר בתביעת סרק שהגיש עדי נחום לאחר שפוטר על רקע טענות לאי־סדרים שנחשפו בהתנהלותו כמנכ"ל קונטמפו. לנחום אין כל מעמד בחברת קונטמפו, הוא אינו בעל מניות בה או דירקטור ומעולם לא היה. ברגע שנודע לנחום כי מעשיו החמורים נחשפו בחקירה שמתנהלת נגדו, הוא מיהר לתבוע בניסיון קלוש להקדים תרופה למכה".

עוד נמסר כי "נחום מעל בתפקידו ופעל תוך ניצול ציני של אמון בעלי החברה, שחר רז, במטרה לגזול מהחברה פרויקטים המטופלים על־ידה ולהעבירם לחברה בבעלותו. עוד נמצא כי נחום העלים מסמכים מהותיים של החברה, ומנע גישה אליהם במטרה לחבל בפעילות החברה. על רקע המעשים החמורים של נחום, לצד הנזק שהסב לחברה ולבעליה, יוגשו נגדו תביעה ותלונה במשטרה. מאז הפסקת עבודתו של נחום, קודמו הפרויקטים הרלוונטיים. חברת קונטמפו היא מהוותיקות בתחום ההתחדשות העירונית ונמצאת בצמרת דירוגי BDI ו-D&B. לחברה עשרות פרויקטים ברחבי גוש דן והשפלה עם צבר הכנסות צפוי של מיליארדי שקלים".

נחום דוחה את ההאשמות באמצעות עורכי דינו ממשרד ברנע ג'פה לנדה: "הטענה לאי־סדרים ויתר הטענות (המוכחשות) לגבי פעולות פסולות כביכול מצד עדי הן טענות כבושות ומופרכות. הטענות לא נשמעו בזמן אמת. העלאת הטענות כיום, לאחר שהועלו הטענות מצד נחום ולאחר שביקש לעמוד על זכויותיו, נועדה לייצר טענות נגד יש מאין ולטשטש את העובדות, להסיט את העניין מהטענות החמורות כלפי רז וקונטמפו, ובעיקר מעידות כי תשובה עניינית לזכויות המפורשות של התובעים - אין בידי שחר רז ומי מטעמו. לא ידוע לנחום על תלונה או על תביעה נגדו ואלה לא הוגשו עד היום, ולא בכדי".

את נחום והחברות בבעלותו מייצגים עורכי הדין זוהר לנדה, ערן וינר, לינה מחולה וחן סגל ממשרד ברנע ג'פה לנדה. את רז והחברות מייצג עו"ד חיים אייש.

5600-08-23