טסלה וקבוצת האנרגיה המתחדשת "המאור הגדול" בשת"פ ירוק

"המאור הגדול" תשיק יחד עם טסלה פרויקט חדש בקליפורניה, במסגרתו משק המים ינוהל באמצעות חשמל סולארי וטכנולוגיית AI • ישראכרט וויזה חוברות לשיתוף פעולה עם באפ טכנולוגיות ומשיקות כרטיס אשראי חוץ בנקאי המיועד לגיימרים • וטויוטה עורכת תחרות ליזמים וליזמות במטרה למצוא מיזמים חדשניים לקידום אחריות סביבתית • אירועים ומינויים

הדר גולדמן / צילום: עידו איזק
הדר גולדמן / צילום: עידו איזק

קבוצת האנרגיה המתחדשת "המאור הגדול" של הדר גולדמן וקבוצת BRM של אלי ברקת משתפת פעולה עם טסלה של אילון מאסק: השתיים משיקות פרויקט חדש במחוז ברנדה מסה בקליפורניה בהשקעה של 28 מיליון דולר, שבמסגרתו משק המים ינוהל באמצעות חשמל סולארי וטכנולוגיה מבוססת AI.

מדובר בפרויקט שעתיד לחבר את משק המים של כ-15 אלף תושבים באמצעות חשמל סולארי. סך החשמל שיופק מהמערכות החדשות יעמוד על כ-14 אלף קילו וואט ביום. המאור הגדול, שהוקמה ב-2020 ופועלת בעיקר בארה"ב, השלימה מתחילת השנה חיבור של כ-40 מערכות לרשת החשמל.

"הקשר עם טסלה התחיל דרך חברת הנדל"ן שלי, גולדמן השקעות, שנוסדה לפני 14 שנה ומעסיקה כ-80 עובדים", מספר גודלמן, שהתפרסם כמוזיקאי וכפרסומאי, אך שינה כיוון לחלוטין.

"בשנים האחרונות ייסדנו את Utopia homes - שכונות מגורים בארה"ב עם טביעת אצבע פחמנית אפס, שבהן, על פי רוב, טסלה עושה את החיתום ואת ניתוח העסקה. במסגרת שיתוף הפעולה, אנו משתמשים בחלק ממוצריה, והיא נשארת לנהל את כל מה שקשור בסוללות אגירת האנרגיה".

גולדמן השקעות פועלת בלוס אנג'לס, יוסטון, שיקגו ומנהטן. לפי גולדמן, שכר הדירה השנתי שגובה החברה בפרויקטים של מולטי פמילי עומד על כ-40 מיליון דולר בשנה, ושווי הפרויקטים שלה עומד על כ-800-880 מיליון דולר.

ישראכרט מאמינה בגיימרים

מאות אלפי גיימרים ישראלים מעל גיל 18 הם קהל יעד אטרקטיבי ללא מעט חברות, ובהן גם ישראכרט וויזה העולמית. כעת חוברות השתיים לשיתוף פעולה עם באפ טכנולוגיות, שפיתחה ומתפעלת פלטפורמת מועדון נאמנות לגיימרים ברחבי העולם.

במסגרת המהלך מושק כרטיס האשראי החוץ בנקאי Buffpay, שמלווה בתוכנית נאמנות ייעודית לגיימרים. בין היתר, מדובר בהטבות שניתן לממש בחנות אונליין שהוקמה עבור המועדון, ומציעה מחשבים, מוצרי גיימינג, גאדג'טים ומוצרים דיגיטליים הקשורים למשחקים כמו סקינים ומנויים לשירותים שונים. בנוסף, חברי המועדון יוכלו ליהנות בעתיד ממפגשים עם משפיענים וגיימרים, תחרויות ראש בראש מול הגיימרים הגדולים בארץ ועוד.

כרטיס אשראי באפ / צילום: באדיבות באפ
 כרטיס אשראי באפ / צילום: באדיבות באפ

באפ טכנולוגיות הוקמה ב-2018 על ידי עילי דה-בר (שמכהן כמנכ"ל), אופיר גרטנר ואופיר שרעפי, ומשרדיה ממוקמים בהרצליה. הפלטפורמה של החברה, הנתמכת במובייל ובדסקטופ, פועלת ברקע ואינה מפריע למשתמשים במשחקים כמו פורטנייט, League of Legends או Valorant.

"הגיימר הישראלי מבלה שעות כל שבוע במשחק על קונסולות, מחשב או מובייל", מציין דה-בר. 60% הם בגילאי 18-34, כאשר 55% גברים ו-45% נשים. זהו פלח הולך וגדל של דור ה-Z, שגם כשהוא מתבגר ממשיך לבלות זמן משמעותי במשחקים, וידוע בהרגלי הוצאה גבוהים על מוצרי צריכה - כולל חומרה, תוכנה ושרותים הקשורים למשחקים".

עילי דה בר, מנכ''ל באפ / צילום: אילן ספירא
 עילי דה בר, מנכ''ל באפ / צילום: אילן ספירא

התחרות החדשה של טויוטה

חברות רכב כבר מזמן אינן מסתפקות בתחום הפעילות ה"צר" שלהן, ושולחות זרועות לכיוונים נוספים במטרה לחזק את התדמית שלהן. כך, למשל, BMW פתחה חברת הפקות סרטים ובמאי האחרון הציגה סרט בכיכובה של אומה תורמן, במרצדס-בנץ מובילים אירועי אופנה ברחבי העולם, ואילו טויוטה מציגה תחרות ליזמי סביבה עם פרס בשווי מיליון שקל.

מדובר בתחרות Israel Earth Prize, היוצאת כעת לדרך בפעם השנייה ומיועדת ליזמים ויזמיות, ארגונים קטנים (שאינם ממשלתיים), סטארט-אפים, עמותות וארגוני מגזר שלישי. המטרה היא למצוא יוזמות יצירתיות, חדשניות וברות מימוש לקידום אחריות סביבתית, בשמונה תחומים, ובהם אנרגיה ואקלים, הפחתת פליטת פחמן, שימור וניהול משאבי טבע ועוד. המועד האחרון להגשה הוא ה-1 באוקטובר.

על אף שטויוטה (באמצעות קבוצת יוניון) יוזמת ומממנת את התחרות והפרס, תהליך הסינון והבחינה נעשה באופן עצמאי ובלתי תלוי, באמצעות ועדת שיפוט שהוקמה באופן ייעודי לצורך הפרויקט. השופטים הם פרופ' אופירה אילון, רון גונן, פרופ' ורד בלאס, חנה רדו, ד"ר מוחמד אלנאברי ואלי וורטמן.

בשנה שעברה הגישו מועמדות כ-200 חברות ועמותות, ובסופו של דבר זכתה עמותת "ונטעת" עבור "פרויקט המאה" - מיזם להקמת ריאות ירוקות במאה מוסדות שיקום בישראל.

חדשות טובות

תוכנית Woman2Woman של עמותת בוגרי 8200 בשיתוף סיילספורס, מנהלת עיר עולם ותיירות והרשות לחוסן ושוויון חברתי של עיריית תל אביב יפו, משיקה את האקדמיה לאימהות, שבה הייטקיסטיות בחופשת לידה ילמדו ניתוח דאטה במשך שלושה חודשים בעלות סמלית, במטרה לשדרג את הקריירה שלהן בעולם הטכנולוגי. בשלב ראשון התוכנית מתקיימת בתל אביב עם 20 משתתפות, אולם המטרה היא להרחיב אותה למקומות נוספים בארץ.

"הקריירה לא צריכה לעצור בזמן חופשת הלידה", מזכירה יוליה בסן, מנהלת W2W. "אנו מציעות לאימהות הזדמנות להתפתח, לגדול ולממש את הפוטנציאל המלא שלהן (האישי והמקצועי). התוכנית מהווה הזדמנות מעולה ללמוד משהו חדש, להעמיק את הידע בנושא קיים, וגם להכיר נשים אחרות שלא מוותרות על כלום".