המחיר של שטראוס: רוב השיח סביבה שלילי

לאחר ההודעה על הפסקת הפרסום בערוץ 14 רוב השיח ברשת על שטראוס היה שלילי: מחוללי השיח הם בעיקר פעילים חברתיים, חברי כנסת ועיתונאים • וגם: מכשירי הכושר של ריבוק ואדידס מגיעים לישראל • אירועים ומינויים

שי באב''ד, המנכ''ל החדש של קבוצת שטראוס / צילום: איל יצהר
שי באב''ד, המנכ''ל החדש של קבוצת שטראוס / צילום: איל יצהר

בשבוע שעבר הפתיעה קבוצת שטראוס את המשק הישראלי, כאשר שלחה מכתב שבו הודיעה לערוץ 14 כי תפסיק לפרסם בו, בעקבות התבטאויות פוגעניות שנשמעו בו. לאחר מכן נשלח מכתב דומה על ידי דלק מוטורס, וחברות נוספות הפסיקו גם כן לפרסם בערוץ, אולם בצורה שקטה, ללא הצהרות.

חברת יפעת מחקרי מדיה ניטרה עבור "גלובס" את השיח ברשתות החברתיות (30.7־7.8) בעקבות המהלך. מהניטור עולה כי כמות האזכורים של שטראוס עמדה על כ־4,000 שיחות, לעומת 150 בלבד בשבוע ממוצע רגיל. רוב השיח היה שלילי: 69% מהאזכורים היו נגד המהלך של החברה, 26% בעד ו־5% ניטרליים.

מחוללי השיח הם בעיקר פעילים חברתיים, חברי כנסת ועיתונאים. בקרב המתנגדים למהלך של שטראוס בלט פוסט בפייסבוק של נתנאל נאמן, פעיל חברתי שפתח עצומה נגד שטראוס וקרא להחרמתה. הפוסט הוביל ל-2,700 שיתופים, ו-273 תגובות חיזוק. ציוץ בטוויטר של מגיש "הפטריוטים" המשודרת בערוץ, ינון מגל, שבו העלה מכתב רבנים לחרם על שטראוס, זכה ל-355 ריטווטים.

בקרב מחוללי שיח בעד שטראוס בלט פוסט שהעלה בפייסבוק משה רדמן, ממארגני המחאות נגד הרפורמה המשפטית - הפוסט זכה ל-593 שיתופים ו-319 תגובות. בנוסף, פוסט שהעלה בפייסבוק יאיא פינק, מייסד דמוקרטTV, ובו קריאה לציבור לרכוש מוצרים של שטראוס, ולהעלות תמונות שלהם לרשתות החברתיות, קיבל 166 שיתופים.

לדברי מנכ"ל יפעת, מני אברהמי, "התבוננות על רשימת המפרסמים בערוץ 14 בשנת 2023 מעלה שלוש נקודות בולטות. הראשונה, היקפי הפרסום ביחס ל-2022 נמצאים בירידה. השנייה, רבים מהמפרסמים בערוץ הם מפרסמים קטנים, שאינם מפרסמים בערוצים אחרים - מה שיכול להעיד על מחירים נמוכים.

"הנקודה האחרונה והמעניינת ביותר היא שקיימת חוסר קורלציה בין היקף השיח שהערוץ מייצר בציבוריות הישראלית, ובעיקר ברשתות החברתיות, והעלייה בנתוני הצפייה - לבין היקפי הפרסום הנמוכים. הסבר אפשרי לתופעה קשור למחאה המשפטית - עושה רושם שחברות רבות אינן מפרסמות בערוץ, או עושות זאת בהיקפים קטנים, במחאה על הקו שבו הוא נוקט".

נציין כי גם השבוע המשיכו הדיונים בנושא ברשתות החברתיות, כאשר עוד שמות של חברות מסחריות עלו בהקשרים שונים - מפניות להפסיק לפרסם בערוץ, ועד קריאה לרכוש דווקא את מוצריהן כמי שמפרסמות בו.

אזור התעשייה

לעשות כושר עם ריבוק ואדידס

ריבוק ואדידס נכנסות לישראל עם מכשירי כושר אירוביים. חברת ספורטל, המתמחה בציוד כושר וספורט ביתי ומקצועי, חתמה על הסכם בלעדי עם שני מותגי הספורט על יבוא ושיווק מכשירי הכושר שלהם לישראל. שווי העסקה מוערך בכ-5 מיליון שקל. במסגרת ההסכם ספורטל תייבא ותשווק באופן בלעדי הליכונים, אליפטיקלים ואופניים של ריבוק ואדידס. הסדרות הראשונות יגיעו לארץ בעוד כשלושה חודשים.

לדברי מתן ריץ', מנכ"ל ספורטל ישראל, "הסכם זה מצטרף למגוון הסכמים חדשים שעליהם חתמנו בחודשים האחרונים, עם חברות כמו לייבפרו, טרו פיטנס, MYOKORE ועוד".

לקבל טלפון לבריכה

חברת הסלולר דינמיקה מציעה שירות חדש לנופשים באילת, הנקרא "שריון מכשיר": הלקוח יכול להזמין טלפון בצבע ובנפח הרצויים עוד כשהוא בבית, ולקבל אותו למלון, לבריכה או לחוף הים. "נערכנו לביקושי הקיץ עם חנות שישית באילת, וכעת אנחנו משיקים את השירות החדש, שמאפשר ללקוחות לנצל את החופשה עד הסוף", אומר אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה. "המהלך הוא חלק משורת מהלכים שהשקנו לאחרונה, כמו הטרייד-אין".

הקליניקה החדשה

מיזם משותף של חברת הפרסום והמדיה אייקון ישראל ואשת העסקים סיגלית רווה: קליניקה לאסתטיקה הוליסטית וטיפולי פנים שנפתחה בכיכר המדינה, בהשקעה של כ-3 מיליון שקל. הקליניקה מתמחה בשירותים חדשניים בתחום האסתטיקה, ושיפור וחידוש מראה העור והגוף. האירוע הופק על ידי אדם סרור ולהשקה הגיעו מגוון רחב של אנשי עסקים וביניהם דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב ובני הרמן מנכ״ל ביי אנד דרייב.

נזכיר כי לפני כשלושה חודשים רכש אבי עבדי, ממייסדי חברת השילוט טיימס סקוור, את השליטה באייקון ישראל, במטרה להפוך את החברה למשרד פרסום דיגיטלי המתמחה בעבודה עם משפיענים עבור מותגים מקומיים ובינלאומיים.

לא רק חניה

אפליקציית החנייה הסלולרית Cello משיקה שירות חדש שיאפשר ללקוחות לא רק לדעת מראש מהו החניון הקרוב ליעד שלהם, אלא גם מיקומי שטיפת רכב המעניקים הנחה לבעלי האפליקציה, עמדות טעינה חשמליות ושירותי קורקינט שיתופיים קרובים.

חדשות טובות

יפאורה תהיה נותנת החסות הראשית של האחיות הג'ודאיות גפן וכרם פרימו עם המותג תפוזינה, בהיקף מוערך של 300 אלף שקל לשנתיים (לשתיהן). זאת לקראת אליפות העולם ג'וניור 2023 ואולימפיאדת פריז 2024.

יניב פרנקו, ליהי קורנובסקי גפן וכרם פרימו חסות תפוזינה / צילום: רפי דלויה
 יניב פרנקו, ליהי קורנובסקי גפן וכרם פרימו חסות תפוזינה / צילום: רפי דלויה