האלוף במיל' עמוס גלעד: "חיזבאללה מנסה להחדיר מטעני נפץ מיוחדים ולמסור אותם לכנופיות הפשע בישראל"

האלוף במיל' עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, אמר היום בכנס עידן החשמל הירוק של גלובס כי "העשרת אורניום סעודית היא יעד של בן סלמאן שישראל לא יכולה לקבל", והזהיר כי "נשק גרעיני איראני יביא למרוץ גרעיני אזורי" • לגבי חיזבאללה אמר גלעד: "בניגוד למה שנשמע בתקשורת, אני לא חושב שהם מתכוונים לתקוף"

האלוף במיל' עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, בכנס עידן החשמל הירוק / צילום: שלומי יוסף
האלוף במיל' עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, בכנס עידן החשמל הירוק / צילום: שלומי יוסף

"העשרת אורניום סעודית היא יעד של מוחמד בן סלמאן שישראל לא יכולה לקבל. נשק גרעיני איראני יביא למרוץ גרעיני אזורי" - כך הזהיר האלוף (במיל') עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, במסגרת כנס עידן החשמל הירוק של גלובס בשיתוף עם דוראל אנרגיה, שמתקיים היום (ד') במרכז הכנסים הרצוג בתל אביב. 

● יו"ר רשות החשמל: הפסקת החשמל ביוני הייתה מקומית - באוגוסט משק החשמל הוכיח את עצמו | כנס עידן החשמל הירוק
מנכ"ל דוראל: "בעוד מספר שנים 30% מהחשמל בישראל יהיה ירוק. כל התעשייה מגויסת לזה" | כנס עידן החשמל הירוק
מנכ"לית e-NERGY: ישראל צפופה - איפה בונים פה 17,000 מגה-וואט סולארי? | כנס עידן החשמל הירוק

"נשק גרעיני איראני יוביל למצב שבו כאשר נרצה לתקוף את חיזבאללה, הם יגידו 'תיזהרו, נשתמש בנשק גרעיני", הסביר גלעד, שבמשך שנים היה אחראי על הערכת המודיעין של ישראל. "כבר מזמן הזהיר מנחם בגין ז"ל כי ישראל לא יכולה לקבל שמדינת אויב תפתח נשק גרעיני. ראינו את זה בעיראק ובסוריה. כיום לאיראן אין פצצות, ויש מי שאומר כי הם לא יעזו. במקרה של מי שחושב במונחים דתיים, לא כדאי לבנות על לוגיקה, כי ההיגיון שלהם הוא שישראל צריכה להיעלם".

לדברי גלעד, נשק גרעיני איראני יוביל לכך שגם נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן ישאף לפתח נשק גרעיני, וכך גם מצרים וטורקיה. "מוחמד בן סלמאן איש אלים מאוד, אבל יש לו חזון, שסעודיה תהיה מדינת-על", אמר אלוף (במיל') גלעד. "הנפט ייאזל בסופו של דבר, והוא חושב לטווח הארוך. הוא החליט שהוא רוצה ערבויות מארה"ב: ברית הגנה, קרי שחיילים יגנו עליו, נשק איכותי ומעגל העשרה גרעיני. 'גרעין לצרכים אזרחיים', הוא אומר". 

"לא חושב שחיזבאללה מתכוון לתקוף" 

גלעד ציין כי הוא חושש שראש הממשלה בנימין נתניהו יתעלם מעמדת מערכת הביטחון בנושא. "ראש הממשלה לבדו אישר לגרמניה למכור צוללות למצרים. נזכיר שכבר עלו שם בעבר האחים המוסלמים שרוצים שנהיה בתוך הים. אם לסעודיה תהיה יכולת גרעינית, לא טורקיה ולא מצרים יסכימו להיות מחוץ למשחק. אנחנו לא מוכנים למשכן את העתיד שלנו".

בנוגע לרפורמה המשפטית, גלעד הזהיר מהאופן שבו תופסים בטהרן את הסיטואציה בישראל. "האיראנים מביטים מהצד ורואים את ישראל משמידה את עצמה. בניגוד למה שנשמע בתקשורת, אני לא חושב שחיזבאללה מתכוון לתקוף - הם יודעים שזה יביא לעצמם אסון כבד. חיזבאללה מנסים להחדיר מטעני נפץ מיוחדים, והשב"כ כבר סיכל הברחות מירדן. הרעיון הוא למסור אותו לכנופיות הפשע כדי שישימו מטען כזה בכפר כלשהו, ובמקום להרוג את היעד - הוא יהרוג 40". 

*** גילוי מלא: האירוע בשיתוף דוראל ובהשתתפות הרצוג פוקס נאמן ומקורות