איך לבחור את השעון החכם הכי מתאים עבורכם

סמל הסטטוס העכשווי צריך להתאים לסוג הסמארטפון שלכם, אבל יותר מזה להעדפות שלכם - בריאות וספורט או זמינות והתעדכנות • טווח המחירים של השעונים החכמים רחב, אך רובם עולים 1,000–2,000 שקל

גרמין fenix 7S Pro ואפל ווטש 8 / צילום: יח''צ
גרמין fenix 7S Pro ואפל ווטש 8 / צילום: יח''צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

אם בעבר אנשים נהגו להסתכל על הסמארטפון של מי שיושב מולם ולבחון את הבחירה שלו, כיום סמל הסטטוס הוא השעון החכם. כבר לא מדובר באמצעי להצגת השעה בעיצוב יוקרתי או קצת פחות, אלא בכלי שמסייע לנו להיות יותר יעילים מול כל העדכונים ומידע שזורם, ולצלוח משימות.

לשעונים הללו יש מאפיינים רבים, שרובם קשורים לבחירות העכשוויות של הלקוח, וחלקם לבחירות שנעשו בעבר. אז איך בוחרים שעון חכם חדש? 

בדיקה טכנולוגית | כל מה שצריך לעשות כשהטלפון או המחשב נגנבים 
בדיקה טכנולוגית | האם הסמארטפון החדש והמתקפל של סמסונג מביא בשורה לשוק?
בדיקה טכנולוגית | מחשבוני טיסות ותכנון עם ChatGPT: כל הכלים להוזיל את החופשה הבאה

הבסיס: מהו הסמאטרפון שלכם

עוד לפני שבוחנים את הפיצ'רים השונים, צריך להבין האם השעון שאתם רוצים בכלל מתאים לסמאטרפון שלכם. עקרונית, חלק מהשעונים החכמים יכולים לעבוד אך ורק עם מכשירי אנדרואיד, בעוד שאחרים מתאימים גם למכשירי האייפון. אם יש לכם מכשיר אנדרואיד לא תוכלו לבחור ב־Apple Watch, מפני שלא יהיה ניתן לחבר ביניהם ולבצע סנכרון.

לדברי רונן חזן, מנכ"ל רונלייט, היבואנית הרשמית של Garmin בישראל, "השעונים של יצרניות כמו סמסונג ושיאומי לא יעבדו טוב עם אפל. חלקם לא עובדים בכלל, וחלקם עם התאמה לא טובה. זה קורה גם הפוך: אם יש לכם מכשיר של אחד מיצרניות הסלולר לאנדרואיד, השעון החכם של אפל לא יעבוד איתו".

לצד בחינת ההתאמה, חשוב לבדוק לפני הרכישה האם השעון תומך בשפה העברית - לא כל המותגים הפועלים בישראל עושים זאת.

בחינה ראשונית: השימושים והצרכים

בשוק יש הרבה מאוד חברות והרבה דגמים לבחור בהם. כדי לצמצם את האפשרויות, צריך לשאול מה אנחנו רוצים שהשעון יעשה עבורנו: האם השימוש המרכזי הוא מעקב אחר בריאות ופעילות גופנית? האם מדובר בפלטפורמה לקבלת הודעות בצורה מהירה יותר או שליטה במכשירים חכמים אחרים? ברגע שנאפיין בצורה ברורה את השימוש העיקרי שלנו בשעון החכם, נוכל לבחור את זה שהכי יתאים לנו.

אחרי אפיון השימושים, נבין מה אנחנו צריכים במכשיר. אם השימוש המרכזי הוא בריאות וכושר, נחפש את השעונים עם רכיבי GPS, מד דופק ועוד. אלו שמחפשים שעון לזמינות גבוהה יותר או קבלת התראות, יצטרכו מסך גדול יותר שבו יש מספיק מקום להודעות או למענה לשיחות.

בשני המקרים, ישנה חשיבות גבוהה לסוללה, ולכן צריך לשים לב לגודל שלה ולבחון למה החברות מתחייבות. יש שעונים שמסוגלים להחזיק יום עבודה בשימוש רגיל, ואילו אחרים יכולים להחזיק אפילו הרבה יותר (מתאים לאלו שרוצים לנטר את השינה שלהם, ולא להוריד את השעון במהלך הלילה לטעינה). יש גם שעונים ודגמים שמחזיקים מעמד מספר ימים, וזקוקים להטענה רק פעם בשבוע.

עיצוב ומסך: קלאסי, יוקרתי או ספורטיבי

מסכי השעונים השונים כוללים לרוב שתי טכנולוגיות מרכזיות: LCD או AMOLED. מסכי ה־AMOLED צבעוניים וחדים יותר, ואילו מסכי ה־LCD צורכים פחות סוללה אך רמת ה"חיות" של המסך נפגעת.

זה כמובן מצטרף לחוויית העיצוב והמראה הכללי של המכשיר. "מדובר במכשיר שנמצא עלינו לאורך כל היום - אנשים יוצאים איתו לכל מקום, ולא מחליפים את השעון שלהם", מזכיר פריז. "לכן חשוב שהוא ייראה טוב ויהיה אלגנטי".

ניתן לבחור בין עיצוב קלאסי, יוקרתי או ספורטיבי. דוגמה לכך יכולה להיות שעון הספורט החכם של Garmin, fenix 7S Pro Solar, בעיקר בזכות החומרים וגימור המוצר. בכל מקרה, השעונים מגיעים בצבעים שונים, וניתן להחליף את הרצועות ברוב השעונים המוכרים.

השימוש המרכזי: בריאות וספורט

הרבה אנשים רוכשים שעון חכם במטרה להכניס לחייהם אורח חיים יותר בריא וספורטיבי. השעון יכול למדוד דופק ומדדים מרכזיים כמו לחץ דם, אק"ג וחמצן בדם, לצד אימון שינה מתקדם ועוד - ובכך לספק מידע מסייע. בין הפיצ'רים שכדאי להכיר, רכיב ה־GPS חשוב במיוחד למעקב אחרי הפעילות הגופנית.

יתרה מכך, כשבוחרים שעון חכם, יש לבדוק אם הוא עמיד לזיעה ומים - רלוונטי בריצה, בפעילות בגשם או בבריכה. עומר הראל, סמנכ"ל שיווק בדינמיקה, מצביע על האפשרויות המתאימות: "לסמסונג יש את Watch5 Pro שמתאים לפעילויות אקסטרים וזקוק למגוון רחב של יכולות.

"באפל יש את ה־Watch Ultra, שמגיע עם מסך גודל של 49 מ"מ, שכולו עשוי מטיטניום. מדובר בשעון עם סוללה של 36 שעות עבודה, והוא אף כולל בתוכו מחשב צלילה מתקדם - כך שהשעון יכול לחסוך לא מעט כסף לצוללנים. זהו שעון מצוין לבעלי אייפון שמחפשים מענה לפעילויות אקסטרים".

אגב, באירוע המפתחים האחרון הדגימה אפל עד כמה חשוב לה התחום, והכריזה על פיצ'ר שמשתמש בשעון החכם שלה כדי לעקוב אחרי מצב הרוח והרגשות, לסייע למשתמש אם צריך בכך - ואף להפנות לאיש מקצוע.

החיבוריות: בלוטות' או LTE

בשוק קיימות שתי גרסאות של שעונים: גרסת בלוטות', וגרסה הכוללת קישורית נוספת - LTE. מדובר בקישוריות סלולר, כך שניתן לבצע שיחות או לשמוע מוזיקה ישירות מהשעון, ללא תלות בסמארטפון. כך, לדוגמה, אפשר לחבר אוזניות לשעון ולהאזין לאפליקציות סטרימינג.

אם אתם נוהגים לצאת לריצות או להליכות ומעדיפים להשאיר את הסמארטפון בבית, אך מפחדים להתנתק, שעון עם קישורית סלולרית יספק את המענה הרצוי.

המחיר: טווח רחב

ניתן לרכוש שעון חכם במחיר של החל מ־200 שקל (הדגם הפשוט, שלרוב מתאפיין במיתוג סיני ופיצ'רים שאינם הכי מתקדמים) ועד ל־10,000 שקל (כאשר מדובר בעיצוב ייחודי של מעצב מוכר). עם זאת, מחירם של רוב השעונים החכמים בשוק עומד על 1,000-2,000 שקל.

השורה התחתונה אביזר בהתאמה אישית

שעון הוא לא רק כלי פרקטי, אלא גם אביזר לבוש שאפשר וצריך להתאים, והדבר נכון אף יותר כשמדובר בשעונים חכמים, שמגיעים עם מגוון רחב של עיצובים ופיצ'רים.

המכשירים הללו מאפשרים מעקב אחר הבריאות והיכולות הספורטיביות, קבלת עדכונים ישירים במקום להרים את הטלפון כל כמה שניות או ביצוע משימות מהירות דרך המכשיר, ובכלל, הם הופכים אותנו להרבה יותר יעילים. ענקיות הטכנולוגיה משיקות דגמים מגוונים ואף יקרים יותר, כדי להצליח להתאים את החוויה למשתמש בצורה הטובה ביותר.