וול סטריט | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות; המתחרה של אנבידיה קפצה ב-4.8%

דאו ג'ונס טיפס 0.4%, S&P 500 הוסיף 0.6% ונאסד"ק עלה ב-0.8% • בורסות אירופה ננעלו בעליות • מניית המם גיימסטופ מדשדשת ברקע הודעת החברה לפיה המיליארדר ריאן כהן ייכנס לתפקיד המנכ"ל באופן מיידי • ענקיות הטכנולוגיה התחזקו

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:10

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות. דאו ג'ונס התחזק ב-0.4%, S&P 500 הוסיף 0.6% ונאסד"ק עלה ב-0.8%.

ענקיות הטכנולוגיה התחזקו: טסלה  התקדמה 2.7%, מטא (פייסבוק)  עלתה ב-2.1%, גוגל  הוסיפה 1.4% ואינטל  עלתה ב-1.7%.

חברת השבבים AMD  קפצה ב-4.8% לאחר שקווין סקוט, ה-CTO של מיקרוסופט, אמר כי החברה מחזקת את מעמדה בתחום שבבי הבינה המלאכותית, בו שולטת אנבידיה  (שהוסיפה היום 1.5%). "הם מציעים רכיבי GPU משכנעים יותר ויותר, שלדעתי יהפכו להיות חשובים יותר ויותר לשוק בשנים הקרובות", אמר סקוט בוועידה בקליפורניה. 

21:50

נאסד"ק מוסיף 0.7%, S&P 500 מתחזק ב-0.5% ודאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

מניית המם גיימסטופ  מאבדת 1.6% ברקע הודעת החברה לפיה המיליארדר ריאן כהן ייכנס לתפקיד המנכ"ל באופן מיידי. כהן, יהודי-קנדי, הוא גם יו"ר החברה והמשקיע הגדול ביותר בה. הוא מונה ליו"ר החברה לאחר שהמנכ"ל לשעבר מאט פורלונג הודח מתפקידו. מהחברה נמסר לרויטרס כי הוא צפוי לוותר על תפקידו כיו"ר.

20:15

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הנאסד"ק מוסיף לערכו כ-1%, ה-S&P 500 עולה בכ-0.7% והדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.4%.

תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נגעה היום בשיא חדש של 15 שנה, לאחר פרסום נתונים חדשים שמאותתים ששוק העבודה האמריקאי עדיין הדוק. בשעות הצהריים התשואה עמדה על 4.688% - הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2007. בשעות האחרונות היא ירדה מעט, וכעת התשואה לאג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 4.618%. מוקדם יותר היום פורסם מספר התביעות השבועיות לדמי האבטלה, שהתסכם ב-204 אלף בעוד הצפי היה ל-215 אלף בקשות.

מניית חברת ההשקעות דיגיטל-ברידג' גרופ  רשמה עלייה של כ-5.6% לאחר שג'יי. פי מורגן שדרגה את ההמלצה שלה לגביה מ-Neutral ל-Overweight.

מניית החברה ללימוד שפות דואולינגו רשמה עלייה של כ-4.5%, לאחר שאתמול (ד') UBS נתנה לה את הדירוג Buy, וציינה כי המוצר שלה הוא "בין הטובים בתחום".

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות. הדאקס הוסיף לערכו כ-0.7%, הקאק טיפס בכ-0.6% והפוטסי עלה בכ-0.2%.

העליות בוול סטריט נמשכות. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.8%, ה-S&P 500 עולה בכ-0.7% והדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.5%.

18:30

עליות בוול סטריט. מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 עולים שניהם בכ-0.5%, בעוד מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.3%.

בין המניות הבולטות לחיוב במסחר ניתן למצוא את ניאו , נורווג'יאן קרוז ליין הולדינגס , קוינבייס  ו-AMD .

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את קארוונה , ג'יי.די.קום , קארמקס  ואינפוסיס 

באירופה, המדדים המרכזיים רושמים עליות. הדאקס והקאק מוסיפים לערכם כ-0.6%, בעוד הפוטסי עולה בכ-0.2%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק בכ-0.6% מול הדולר. הליש"ט מתחזק מול המטבע האמריקאי גם הוא בכ-0.6% והין מתחזק מול הדולר ב-0.2%.

17:10

וול סטריט עוברת לעליות. הנאסד"ק והדאו ג'ונס רושמים עלייה של כ-0.1%, בעוד ה-S&P 500 עולה בכ-0.2%.

מניית חברת הביומד האוסטרלית ביונומיקס מזנקת במעל 300%, לאחר שדיווחה על תוצאות חיוביות בשלב השני של ניסוי בתרופה שהיא מפתחת לחולי PTSD.

תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים רושמת עלייה ונסחרת סביב 4.65%, בעוד תשואת האג"ח לשנתיים יורדת ונסחרת סביב 5.09%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בירידות. מחירה של חבית מסוג אמריקאי נסחרת סביב 92.7 דולר ומחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 93.7 דולרים.

16:45

פתיחה שלילית בוול סטריט. מדד ה-S&P 500 יורד בכ-0.1% והנאסד"ק יורד בכ-0.3%, בעוד שהדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

באירופה, המגמה המעורבת נמשכת. מדד הדאקס עולה בכ-0.1%, מדד הקאק מטפס בכ-0.3% והפוטסי רושם ירידה של כ-0.4%.

מניית גיים סטופ  רושמת עלייה, לאחר שהמיליארדר והאקטיביסט ריאן כהן מונה למנכ"ל החברה. המהלך מגיע לאחר שהמנכ"ל הקודם, מת'יו פורלונג, פוטר לפני כשלושה חודשים. החברה לא סיפקה תשובות באשר למניע לפיטורים, על אף שכמה חודשים לפני כן היא רשמה רווחים בדוח הרבעוני שלה בפעם הראשונה מזה שנתיים, בזמן שפורלונג כיהן כמנכ"ל.

מניית וורקדיי  צונחת בכ-9%, לאחר שהורידה את יעד הצמיחה של המנויים לטווח־ארוך שלה לבין 17% ל-19%, כאשר היעד הקודם עמד על 20%.

מניית מיקרון  רושמת ירידה, לאחר שהתחזיות שפרסמה לרווחי הרבעון הראשון של 2024 היו חלשות מהצפי. מיקרון מעריכה הפסד של 1.07 דולר למניה, בהתאם לדיווח Non-GAAP, בעוד שסקר אנליסטים שנערך על־ידי LSEG חזה הפסד של 95 סנט. התחזית שפרסמה החברה לרבעון הרביעי של 2023 הציגה הפסד נמוך מהציפיות והכנסות שהתעלו על הציפיות ממנה.

15:50

מאקרו ארה"ב: פורסם נתון הצמיחה הסופי של ארה"ב לרבעון השני. קצב הצמיחה השנתי עומד על 2.1%, בהתאם לתחזיות.

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. מדד הדאקס נסחר ביציבות, מדד הקאק מטפס בכ-0.2% והפוטסי רושם ירידה של כ-0.3%.

14:04

מגמה מעורבת באירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.1%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.2% והקאק הצרפתי מוסיף לערכו כ-0.4%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

מניית חברת הששבים מיקרון טכנולוג'י  יורדת בחדות במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר שפרסמה אמש תוצאות חלשות בדוחותיה הכספיים של הרבעון הפיסקלי.

חברת ביוליין אר אקס  הישראלית, העוסקת בפיתוח תרופות למגוון מחלות, דיווחה לפני זמן קצר על תוצאות מעודדות מחלקו הראשון של ניסוי קליני Phase 2 לבחינת טיפול משולב הכולל Motixafortide עבור חולי סרטן לבלב גרורתי.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק בכ-0.4% מול הדולר. הליש"ט מתחזק מול המטבע האמריקאי ב-0.5% והין מתחזק מול הדולר ב-0.2%.

11:54

בורסות אירופה נסחרות בירידות קלות: מדד הדאקס יורד בכ-0.4%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.8% והקאק הצרפתי יורד בכ-0.3%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים לפי שעה בירידות קלות. במסחר המוקדם בארה"ב  מניות מטא  אמזון   ומיקרוסופט  נסחרות בעליות קלות. מנגד, מניות טסלה , אנבידיה  ואפל  נסחרות בירידות שערים קלות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים קלות. מחירה של חבית מסוג אמריקאי נסחרת סביב 93.9 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 94.4 דולרים.

בהמשך לזינוק במחירי הנפט, מדד האנרגיה ב-S&P 500 רשם את התשואה הגבוהה ביותר עד כה ברבעון השלישי של השנה כאשר טיפס בכ-13.5%.

10:13

פתיחה מעורבת בבורסות אירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.1%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.1% והקאק הצרפתי עולה בכ-0.2%.

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן בספרד עלה בחודש ספטמבר ב-0.2% בקצב חודשי (צפי: 0.3%). בקצב שנתי, המדד עלה ב-3.2% והפתיע את התחזיות המוקדמות שציפו כי האינפלציה השנתית תעמוד על 3.3%.

בשוק הפורקס העולמי האירו והליש"ט מתחזקים קלות מול הדולר. מול הין, הדולר נחלש ב-0.2%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות מטפסות: התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.61% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 5.12%.

08:15

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת. הניקיי צולל בכ-2%, ההנג סנג יורד בכ-1%, בורסת שנחאי עולה בכ-0.1% ומדד הקוספי עולה בשיעור דומה.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.2%, ה-S&P 500 ננעל סביב רמות הבסיס והנאסד"ק עלה בכ-0.2%. 

למה וול סטריט יורדת ואיך זה ישפיע על תיקי ההשקעות של הישראלים  

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

בשוק החוב, בארה"ב תשואות האג"ח יורדות קלות הבוקר לאחר שאמש זינקו בחדות. תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עומדת על כ-4.6%, ותשואות האג"ח לשנתיים עומדת על 5.12%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קופצים הבוקר ב-1%. מחירה של חבית נפט אמריקאי עומד על 94 דולרים, ומחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על כ-95 דולרים.

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, כתב בסקירתו כי "עליית מחירי הנפט נבלמה בשבוע החולף, ומחיר חבית מסוג ברנט ירד לכ־93.4 דולר - עדיין גבוה מאוד ביחס לרמת המחירים בראשית השנה, רמה הנתמכת על ידי הקיצוץ מרצון בתפוקת הנפט של ערב הסעודית והפחתת היצוא של רוסיה".

בהמשך לכך, ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מסביר בסקירתו השבועית כי "מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב בנוגע למכסות היצוא של כלל חברות הקבוצה וכן מהמשך הקיצוץ הוולונטרי בייצור או ביצוא הנפט של ערב הסעודית ורוסיה, מהלכים אשר עלולים להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, על אף הצפי לגידול מסוים במקביל בתפוקת הנפט של ארה"ב. הירידה בחששות מפני מיתון בכלכלת ארה"ב עשויה לתמוך בביקושים לנפט.

"מנגד, המשך הרעה במצב היציבות הפיננסית של ענף הנדל"ן בסין, תוך כדי פגיעה בצמיחת הביקושים, עלול להביא להאטת הביקושים. המשך התחזקות הדולר מהווה גורם נוסף הממתן את עליית מחיר הנפט, הנקוב בדולרים. במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של כ-85-95 דולר לחבית".

בגזרת המאקרו, בהמשך היום, צפויים להתפרסם מדד המחירים לצרכן בספרד והאומדן השני לנתוני הצמיחה של הרבעון השני בארה"ב.

למרות החלטת הבנק המרכזי של ארה"ב בשבוע שעבר שלא להעלות את הריבית, נאום ההחלטה של יו"ר הפדרל ריזרב (פד), ג'רום פאוול, רמז על השארת הריבית ברמתה הגבוהה לאורך זמן.

בהתייחס לכך זבז'ינסקי העריך כי "אם נוסיף את השפעת הירידה של סעיף הדיור (שחישובו צפוי להשתנות בקרוב) ואת השפעת ההאטה באינפלציה שמתרחשת בסעיפים רבים נוספים בארה"ב, במיוחד על רקע הירידה הצפויה בקצב הצמיחה, נגיע למסקנה שעולה הסיכוי לירידה מהירה באינפלציה בארה"ב".

בישראל, זבז'ינסקי, צופה שריבית בנק ישראל לא תעלה, אף ש"הירידה באבטלה על רקע עלייה בשכר, עשויה לחזק את השיקולים בעד המשך עליות הריבית על ידי בנק ישראל". בשלב זה, כמעט חודש לפני החלטת הריבית, "השיקולים בעד השארת הריבית ללא שינוי, בפרט החולשה הניכרת בצריכה הפרטית, חזקים יותר מאשר השיקולים בעד המשך ההעלאות".