מעל מאה חיילים סורים נהרגו במתקפת מל"טים בחומס

מתקפת המל"טים, מהחמורות שספג צבא סוריה ב-12 שנות מלחמת האזרחים, התרחשה במהלך טקס שהתקיים באקדמיה הצבאית בחומס • הסורים מדווחים שמבצעי המתקפה הם "ארגוני טרור", ולפי המרכז הסורי לזכויות אדם נפצעו גם 125 בני אדם נוספים

מעל מאה חיילים סורים נהרגו היום במתקפת מל''טים בחומס / צילום: Shutterstock
מעל מאה חיילים סורים נהרגו היום במתקפת מל''טים בחומס / צילום: Shutterstock

יותר ממאה חיילים סורים נהרגו היום (ה') במתקפת מל"טים שהתרחשה באקדמיה הצבאית במחוז חומס. בניגוד לשגרה, בדמשק לא מיהרו לייחס את המתקפה לישראל - כזו שהיא מהחמורות ביותר שספג צבא סוריה ב-12 שנות מלחמת האזרחים. לפי הסורים, מדובר בארגוני "טרור" שביצעו את המתקפה.

השבוע בתעשיות הביטחוניות | הרכבת האווירית הישראלית שסייעה לאזרבייג'ן לנצח בקרבאך
אוקראינה תקבל אמל"ח מתוצרת איראן. כך זה יקרה

המתקפה הייתה עלולה להיות חמורה אף יותר לולא שר ההגנה הסורי, עלי מחמוד עבאס, שנכח בטקס שבמהלכו התבצעה המתקפה - לא היה עוזב את המקום דקות ספורות לפני המתקפה. לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, מקור אופוזיציוני, חוץ מיותר ממאה הרוגים נפצעו לפחות 125 אנשים.

במלחמת האזרחים בסוריה יש מעורבים רבים, כאשר אחת הדוגמאות לכך היא הפיגוע שביצעה המחתרת הכורדית (PKK) ממש השבוע באנקרה. בתגובה, צבא טורקיה תקף יעדים כורדיים הן בצפון עיראק והן בצפון סוריה. מעבר לכך, שטחים נרחבים בצפון סוריה נמצאים בשליטת מיליציות פרו-טורקיות - חלקם נמצאים במרחק לא רב מחומס.

הפעילות הטורקית נגד הכורדים הובילה לתקרית חריגה, בה מטוס F-16 אמריקאי יירט היום מל"ט טורקי שחלף בסביבת כוחות אמריקאיים. תקרית זו, שנבעה כנראה מהפעילות הטורקית נגד המחתרת הכורדית, מבהירה עד כמה העצבים חשופים במצב הנוכחי בכל רחבי סוריה.

בד בבד, רוסיה מפעילה בסיסים צבאיים בלטקיה ובטרטוס, כאשר הכוחות הקבועים שמוצבים שם מיועדים להבטיח את המשך משטרו של בשאר אסד, מקורבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. במסגרת זאת, כ-1,500 צנחנים מצבא סוריה קיימו היום באזור לטקיה וחאלב תרגיל משותף, שבו הם קפצו ממטוסים רוסיים.

"הרוסים הבטיחו את הביצוע המוצלח של תרגיל הכוחות המיוחדים הסוריים", נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. עם זאת, מה שמטריד את ישראל יותר מכל - זה שאיראן שואפת כל העת להרחיב את דריסת רגלה במדינה. היא מנסה כל הזמן להעביר לסוריה אמצעי לחימה מתקדמים, הן כדי שישרתו את האינטרסים שלה בשטח סוריה והן במטרה שההעברות יגיעו לחיזבאללה בלבנון.