בעקבות גל התרומות: בנק ישראל אפשר לפייבוקס להגדיל את סך הכספים שנאספים בקבוצות

בעקבות התרומות העצומות שנאספות בשל המלחמה בדרום, פנו בפייבוקס לבנק ישראל, כפי שנחשף בגלובס לראשונה • הבנק המרכזי אישר להגדיל מ-20 אלף ל-100 אלף שקל את הסכום שאפשר להחזיק ברגע נתון ללא צורך במשיכה

עמדות איסוף בדיזנגוף סנטר / צילום: אלכס קפלן
עמדות איסוף בדיזנגוף סנטר / צילום: אלכס קפלן

אפליקציית פייבוקס בה מחזיקים בנק דיסקונט ושופרסל קיבלה אתמול (ג') את אישור בנק ישראל להגדיל את תקרת הכספים שניתן לאסוף ולקבל באמצעות האפליקציה. על הבקשה שהגישה פייבוקס לבנק ישראל, בעקבות הגידול המשמעותי בתרומות לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל, פורסם לראשונה בגלובס ביום שני. האישור ניתן באופן זמני, כרגע  עד סוף השנה הנוכחית.

ניתוח גלובס | כשהמדינה בשיתוק, האם אנחנו בדרך לדפלציה?
ראיון | הפרופסור שדורש: תקציב חירום של 14 מיליארד שקל, ועכשיו

כיום, כאשר אדם מקים קבוצה בפייבוקס, הוא נתון לשתי מגבלות. הראשונה היא שכאשר הוא מקים קבוצה, כל תשלום שמתקבל באפליקציה נרשם כאילו המקים עצמו מקבל את הכסף וסכום זה מוגבל עד 100 אלף שקל בשנה. בשל ריבוי התורמים, אתמול, נעתר בנק ישראל לבקשת פייבוקס להגדיל באופן זמני את ספי הפעילות ללקוח, כך שניתן יהיה לאסוף עד 200,000 שקל.

המגבלה השנייה מאפשרת להחזיק בכל נקודת זמן עד 20 אלף שקל באפליקציה. כשהציבור מתחיל לתרום הכסף נאסף בקבוצה ונעצר כשהוא מגיע לרף של ה-20 אלף שקלים. בקבוצה, עדיין אפשר לעמוד במגבלת ה-100 אלף שקלים השנתית, אבל מקים הקבוצה צריך למשוך את הכסף ולהתחיל לקבל מחדש את התרומות, ולכן בפייבוקס ביקשו לשחרר גם את המגבלה הזו לתקופה קצובה.

"בימים האחרונים, אנו עדים להתגייסות עצומה ומרגשת של הציבור הרחב לסייע לכוחות הביטחון ולתושבי העוטף. גיוס הכספים בקבוצות תרומה בפייבוקס עלה במאות אחוזים. על־מנת לתת מענה לצורך הזה וכדי להקל ולו במעט על הלוחמים ועל תושבי העוטף, פנתה פייבוקס בבקשה לאישור מיוחד מבנק ישראל להגדלת ספי הפעילות", הסבירו בפייבוקס.

ההקלה תיושם החל מהיום (רביעי). ספי הפעילות המוגדלים יחולו לגבי משתמשים שיסרקו תעודה מזהה באפליקציה.