פרופ' בעברית חתמה על עצומה התומכת בעזה, ללא התייחסות ל-7 באוקטובר. הקולגות לא שותקים

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן חתמה על עצומה שמייחסת לישראל רצח עם בעזה ומתעלמת מטבח ה-7 באוקטובר • 30 פרופסורים, בהם מומחים למשפט בינלאומי: "אנו מחויבים לפעול לקידום שוויון בין ערבים ליהודים ולסובלנות. מביעים שאט נפש מהעצומה והבחירה של חברת סגל בפקולטה להזדהות עם האמור בה"

האוניברסיטה העברית בירושלים / צילום: Shutterstock
האוניברסיטה העברית בירושלים / צילום: Shutterstock

סערת העצומה שעליה חתמה פרופ' נדירה שלהוב-קיבקוריאן מהחוגים לקרימינולוגיה ולעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית נמשכת: לאחר שהנהלת האוניברסיטה קראה לה לשקול לעזוב את משרתה, נשלח הערב (ג') מכתב בחתימתם של חברי סגל רבים מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, מרביתם בכירים, שבה הם מציינים את סלידתם מתוכן העמותה שעליה חתמה הקולגה שלהם, ומתייחסים לתוכנו. בין האקדמאים החתומים ישנם מומחים לכלל ענפי המשפט, ורבים מהם אינם חותמים לרוב על עצומות הדומות לזו.

"העצומה מתארת את אירועי אוקטובר 2023 באופן שקרי", ציינו חברי הסגל. "העצומה מאפיינת את מעשיה של ממשלת ישראל כ'רצח עם' ומתארת את סבלם של תושבי רצועת עזה עקב המלחמה. העצומה מעלימה במכוון כל אזכור לסיבה למלחמה - מעשי הזוועה שעשו אלפי פלסטינים תושבי עזה, בהובלת ארגון הטרור חמאס, שנכנסו לשטח מדינת ישראל וטבחו באזרחי ישראל, ומחזיקים למעלה מ-200 חטופים, ובהם ילדים וקשישים. העצומה מתעלמת ממדיניות של ישראל להימנע מפגיעה מכוונת באזרחים שאינם מעורבים בלחימה ולצמצם ככל האפשר את הפגיעה הבלתי מכוונת במי שאינם מעורבים".

עוד צוין במכתב כי "בצד ייחוס אשמה בלעדית לישראל בגין "הסבל שסובלים תושבי עזה, והתעלמות מוחלטת מן הפוגרום האכזרי שעשו מחבלי החמאס, העצומה גם שוללת במשתמע את קיומה של מדינת ישראל ומצדיקה במשתמע את הטבח, בקביעה שמעשיה הנוכחיים של ישראל הם ביטוי ל-75 שנים של כיבוש קולוניאלי מיישב בפלסטין. אף זו קביעה שקרית בעליל.

"העצומה עומדת בסתירה לערכי היסוד של אנושיות, וממילא לערכי היסוד של האוניברסיטה העברית. העצומה מסוכנת, משני טעמים לפחות: העצומה עלולה לגרום לאנשים להאמין שישראל מבצעת את הפשע הנורא של רצח עם, ולפיכך מוצדק לפעול נגד כל ישראלי באשר הוא; והעצומה עלול לגרום לעוינות ולמתח בין יהודים לערבים, מחמת זיהוי שגוי בין העמדות שמביעה בה פרופ' שלהוב קיבורקיאן לבין עמדות הציבור הערבי בכללו. אנו מחויבים לפעול לקידום שוויון בין ערבים ליהודים ולסובלנות. על רקע זה, אנו מביעים שאט נפש מהעצומה ומבחירה של חברת סגל בפקולטה להזדהות עם האמור בה".

על המכתב חתומים החוקרים עינת אלבין, אסף אקשטיין, ברק אריאל, אילן בנשלום, נטע ברק-קורן, יהונתן גבעתי, אהוד גוטל, נתנאל דגן, יואב דותן, משה הירש, אורי הרשטיין, מיכאל וולפוביץ, דיויד וייסבורד, קרן וינשל, איל זמיר, באדי חסייסי, דורון טייכמן, טל יונתן-זמיר, עדי ליבוביץ, ברק מדינה, עופר מלכאי, בני פורת, דוד פלאטו, רוני פקטור, גדעון פרחמובסקי, גלי פרי, סימון פרי, רננה קידר, נעמי קפלן דמרי, ראם שגב, מיכל שור עופרי, יובל שני, שרון שקרג'י.