איך מסבירים את המלחמה הישראלית לצעירים בארה"ב ובאירופה

ההסברה הבינלאומית צריכה להתמקד באוכלוסייה הנוצרית ובאוכלוסייה המוסלמית המתונה, עם מסרים שמותאמים לבני דור ה־Z ודור ה־Y • שימוש בתוצרי בינה מלאכותית הוא מכפיל כוח משמעותי, אך צריך להיעשות במקביל לתמונות וסרטוני הזוועה מהשטח

דוגמה למסר המתאים לצעירים בכל הסגמנטים שנוצר באמצעות AI
דוגמה למסר המתאים לצעירים בכל הסגמנטים שנוצר באמצעות AI

הכותב הוא מנכ"ל פירמת הייעוץ האסטרטגי Success Code

המלחמה שמתחוללת כעת עומדת להיות ארוכה ומייגעת. ככל שהיא תתארך, גם מראות ההרס בעזה יתעצמו, והאהדה אלינו בעולם תפחת. לכן, כבר ברור שהקרב התודעתי העולמי חשוב לא פחות מהקרב בשטח. היינו רוצים לחשוב שניתן להילחם בלי שום לגיטימציה מהעולם, אבל מלחמות מאז ומעולם ניצחו תמיד הצבאות החכמים, ולא הצודקים.

צריך לומר: אנו ניצבים לא רק מול אויב אכזר, אלא גם מול מכונת שיווק משומנת, שמנסה לייצר לעולם נרטיב של דוד וגוליית. בד בבד, נעשו בצד השני טעויות הסברה קריטיות ברגע שנחטפו נשים, ילדים ומבוגרים, ומרגע שפורסמו סרטוני הזוועה בלייב.

הדבר הראשון שיש לעשות בהסברה הבינלאומית הוא להבין מי קהל היעד המדויק. ה־CNN ערך לאחרונה סקר בארה"ב, שכלל את השאלה האם ניתן להצדיק את התקפת חמאס על רקע היחס של ישראל לפלסטינים. 76% מכלל האוכלוסייה טענו שלא ניתן להצדיק, אך בחיתוך לפי דורות, עלה נתון מדאיג: בקרב דור ה־Y (גילאי 24־33) רק 58% מהאוכלוסייה טענו שלא ניתן להצדיק, ובקרב דור ה־Z (גילאי 18־23( הנתון כבר ירד ל־49% בלבד.

תחת ההנחה שאירופה המערבית דומה לארה"ב בתפיסותיה, אם לא קיצונית יותר בתפיסותיה האנטי ציוניות, ברור שמלחמת ההסברה חייבת להתמקד בשני הדורות האלו. אין טעם להתמקד בדורות מבוגרים יותר: חלקם גם ככה כבר איתנו, והחלק השני כנראה כבר לא יהיה לעולם.

באשר למיקום הגאוגרפי, קהל היעד המומלץ לפניה הוא האוכלוסיות הנמצאות בארה"ב ובאירופה המערבית, משום ששם נמצאים רוב גורמי הכוח המשפיעים על העולם. בתוכם יש לפנות לשני סגמנטים עיקריים: האוכלוסייה הנוצרית, והאוכלוסייה המוסלמית המתונה.

הסברה עם AI: הכלים הבולטים 

ברשת קיימים כלי בינה מלאכותית רבים שמסייעים בעבודת ההסברה, בתוך כמה דקות. הנה הבולטים מביניהם.

כלי AI

ליצירת סרטונים מהירים מתמונות/וידאו:
www.animoto.com

www.promo.com

www.lumen5.com


כלי AI

ליצירת סרטונים מהירים מטקסט:
www.synthesia.io

www.deepbrain.io

www.colossyan.com


כלי AI

לדיבוב וליפסינג ממגוון שפות:
www.heygen.com

www.d-id.com


כלי AI

ליצירת תמונות:
www.openai.com/dall-e-2

www.midjourney.com

www.jasper.ai 

לכל אחת מהאוכלוסיות צריך לייצר מסרים חדים וברורים, כשחמאס חייב להיות בפרונט. בפרסום הכללי על המלחמה, המסר המוביל צריך להמשיך להיות Hamas is ISIS. בפרסום שמטרתו החזרת החטופים, המסר צריך להשתנות ולהיות Kidnapped by Hamas, כדי להמחיש את המעורבות של ארגון הטרור ולגרום לעולם להבין מה עומד לעלות בגורלם אם לא נתעשת ונשחרר אותם מהר, בדיוק כפי שקרה לשבויי דאעש.

בפרסום למוסלמים המתונים, המסר המוביל צריך להיות Free Palestine from Hamas, וכך למעשה לצעוק לעולם שהמלחמה שלנו היא בכלל לא מול האסלאם ולא מול כל 2 מיליון תושבי עזה, אלא רק מול חמאס ותומכיו. לכן, ככל שיקיאו אותו מקרבם, יהיה לתושבי עזה עתיד טוב יותר.

בארה"ב רוב התקציב מופנה בעיקר למדינות בעלות רוב דמוקרטי (שמאלני יותר), מכיוון ששם נדרש יותר להסביר על אירועי הזוועות וההשוואה מול דעאש. לעומת זאת, בקרב מדינות רפובליקניות (גישה ימנית יותר) יש אהדה פחותה לחמאס בפרט, ולרשות הפלסטינית בכלל. הקהל הרפובליקני נמצא בעיקר בדרום מזרח ארה"ב ובמרכזה, לעומת מדינות עם רוב דמוקרטי שנמצאות ברובן בצפון מזרח ובכל מערב ארה"ב.

מלחמת ה־AI הראשונה

המלחמה באוקראינה הייתה בפועל מלחמת הטיקטוק הראשונה בעולם, אשר עזרה מאד לאוקראינים בזירה ההסברתית. הפעם זו עומדת להיות מלחמת ה־AI הראשונה בעולם, ועצם היותנו חזקים בתחום ביחס לרוב המדינות ישרת אותנו בלחימה ההסברתית.

כיצד זה יבוא לידי ביטוי? בשתי יכולות עיקריות: הראשונה, ביצירת תמונות וסרטונים מהירים, בתדירות גבוהה ובמגוון שפות. כיום ישנם כלי AI פשוטים שניתן בעזרתם לבנות סרטונים ולדובב אותם למגוון שפות, כולל תנועות שפתיים מדויקות, תוך מספר דקות. כך, לדוגמה, אברי גלעד פרסם סרטון הסברה בגרמנית ואורי גלר פרסם סרטון הסברה בספרדית, ושניהם גרפו עשרות אלפי צפיות, לייקים ושיתופים.

היכולת השנייה היא שימוש בצבאות בוטים, כלומר שליחת פוסטים פרו ישראליים לקבוצות ווטסאפ ייעודיות, על מנת להדהד אותם ולאחר מכן צבא של בוטים ייצר להם תגובות חיוביות, לייקים ושיתופים, ושליחת פוסטים אנטי ציוניים, כדי שאותם בוטים ידווחו עליהם ולא יגיבו, על מנת לא לייצר טראפיק. דוגמה לאחת מהקבוצות הווטסאפ שפועלות כך, וכוללת הרבה חומרים פרו ישראלים, היא "הסברה ישראלית עצמאית".

טרגוט עם קו מקשר

המסר הראשון, Hamas is ISIS, צריך להיות מטורגט בקרב דור ה־Y וה־Z גם לנוצרים וגם למוסלמים מתונים בארה"ב ובאירופה המערבית. דורות אלו בדרך כלל לא צופים בטלוויזיה, ולכן המדיות המובילות הן יוטיוב, טיקטוק ואינסטגרם, ואופן הפעולה צריך להיות המשך חשיפת תמונות וסרטוני זוועה מישראל, חשיפת תמונות וסרטונים מאזורי נפילות הטילים, סרטוני עדויות של אנשי זק"א ותמונות AI מרגשות, המראות את הסבל שהעם היהודי חווה.

המסר השני, Kidnapped by Hamas צריך להיות גם כן מטורגט בקרב דור ה־Y וה־Z בארה"ב ובאירופה המערבית, אך לנוצרים בלבד. אופן הפעולה שם צריך להיות שונה: הצגת סרטוני החטיפה והיחס לחטופים, תמונות AI המדמות את הסבל שלהם בשבי, פרסום סרטוני השבויים טרום החטיפה כדי לגרום לציבור להזדהות, ורתימת סלבריטאים ואנשי עסקים יהודים ליצירת תוכן בנושא.

המסר השלישי, Free Palestine from Hamas, צריך להיות מטורגט למוסלמים מתונים בלבד בארה"ב ובאירופה המערבית. כאן כדאי לעבוד מול יוטיוברים בינלאומיים כמו בן שפירו, דן אולסון ואורן כהנוביץ, במודל של סרטוני תחקירים מושקעים של מספר דקות - שהפכו פופולריים בקרב דור ה־Z - אשר מספרים על זוועות חמאס כלפי האוכלוסייה בעזה.

בנוסף, עבור קהל זה כדאי להשתמש בתמונות וסרטונים המראים כיצד חמאס משתמש בתושביו כמגן אנושי, תמונות המראות כיצד חמאס גונב דלקים ומזון מבתי חולים, ותמונות וסרטוני AI המדמים מפקדות צבאיות מתחת לבתי חולים, מסגדים ובתי ספר.

לתפוס מקלדת

מיקוד בשלושת המסרים הללו לקהלי היעד הספציפיים, במדינות הספציפיות ובגילאים הספציפיים יכול לשנות את המשוואה, ולתת לצה"ל מרווח נשימה לפעולה ארוכת טווח.

נכון, מספר היהודים בעולם עומד על 15 מיליון בלבד, לעומת 1.4 מיליארד מוסלמים. אבל דווקא עכשיו, היכולות הייחודיות שלנו כאומת AI עולמית הן מכפיל כוח משמעותי. כל מי שיכול, זה הזמן לתפוס מקלדת ולהילחם.