בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; סולאראדג' ירדה בכ-5%

ה-S&P 500 עלה בכ-0.2% • התיאבון של המשקיעים לסיכון עולה: לאחר החלטת הריבית בארה"ב ופרסום נתוני התעסוקה, בורסות אסיה ננעלו בעליות • בורסות אירופה ננעלו בירידות • גם השבוע יפרסמו מספר חברות בולטות דוחות רבעוניים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה חיובית בוול סטריט: ה-S&P 500 עלה בכ-0.2%, הנאסד"ק הוסיף כ-0.3% והדאו ג'ונס התקדם בכ-0.1%.

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן הזהיר שרצף העליות של ה-S&P 500 בשבוע שעבר לא יחזיק מעמד, ובקרוב יתהפך. מרקו קולנוביץ', אסטרטג בבנק ההשקעות, כתב ללקוחות כי "אנו מאמינים שמניות ישובו בקרוב ליחס לא אטרקטיבי של סיכון מול סיכוי, בעוד הפד צפוי להשאיר את הריביות גבוהות למשך זמן ארוך יותר, הערכות שווי הן יקרות והציפיות לרווחים נותרות אופטימיות מדי". קולנוביץ' הוסיף כי "קשה להבחין בין האטה בריאה לבין השלבים הראשונים של מיתון כשלא מדובר בחוכמה שבדיעבד". 

22:00

המסחר בוול סטריט שוב עובר לעליות: מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים קלות בכ-0.1%, בעוד הנאסד"ק מתקדם בכ-0.2%.

מניית הילטון גרנד וויקיישנס  יורדת בכ-7%, לאחר שחברת בתי המלון אמרה שתרכוש את חברת Bluegreen Vacations בתמורה ל-1.5 מיליארד דולר. הילטון גם פרסמה לאחרונה את הדוחות שלה לרבעון השלישי, ודיווחה על הכנסות של 1.02 מיליארד דולר, לעומת 1.12 מיליארד דולר שהכניסה ברבעון המקביל.

ג'ון שטולצפוס, אסטרטג השקעות ראשי באופנהיימר, אמר היום (ב') כי מניות הן עדיין מקום טוב לשים בו את הכסף, על אף העלייה המשמעותית בתשואות האג"ח. בהודעה שמסר ללקוחות החברה, אמר שחשוב שמשקיעים יקפידו על השקעה בגיוון הפורטפוליו שלהם; מניות, לדבריו, נותרות אטרקטיביות, בעוד שהשקעה באג"ח יכולה להיות כ"צעד משלים, אך לא תחרותיות למדי עם הפוטנציאל שלהן להערכת הון". 

20:30

המסחר בוול סטריט עבר לירידות: מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 יורדים שניהם בכ-0.2%, בעוד הדאו ג'ונס נסוג בכ-0.1%.

סולאראדג'  יורדת בכ-8.4%, לאחר שחברת הפיננסים Wells Fargo הורידה את דירוג המניות שלה ממשקל יתר למשקל שווה, וחתכה את מחיר המטרה שלהן ל-82 דולר מ-190 דולר. הורדת הדירוג באה על רקע התחזית הגרועה שסיפקה החברה לתוצאות הרבעון הרביעי, בשל היחלשות בביקוש.

פרמאונט גלובל נופלת גם היא בכ-8%, לאחר שבנק אוף אמריקה הוריד את דירוג המנייה שלה פעמיים בבת אחת, באופן חריג. בנק ההשקעות הוריד את דירוג המנייה מ-buy ל-underperform, וציין שאין הזדמנויות משמעותיות למכירת חלקים מהחברה באופק.

ברקשייר האת'וויי  יורדת בכ-1.75%, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי. המניה יורדת על אף הדוחות הטובים שפרסמה החברה, המראים על זינוק של כ-40% ברווחי התפעול והגדלה של מאגר המזומנים.  עם זאת, החברה דיווחה גם על הפסד רבעוני של 12.8 מיליארד דולר, לעומת 2.8 מיליארד ברבעון המקביל.

מניות נוספות שיורדות כעת: טסלה , AMD , אקסון מובייל , פאלו אלטו נטוורקס , וולט דיסני , שופיפיי  ודאטה דוג .

מניות שעולות כעת: אפל , סטארבקס , דומיניון אנרג'י , וג'נרל אלקטריק .

ליסה קוק, בכירה בבנק המרכזי בארה"ב אמרה היום שהמערכת הפיננסית נותרת יציבה למדי, אך הזהירה מפני סכנות באזורים מסוימים. באופן ספציפי, הזהירה קוק מפני מוסדות פיננסיים שאינם בנקים, כמו קרנות גידור ושוקי כספים "שעלולים לשחק תפקיד מפתח בהגברת המתח המשויך לתנאים פיננסיים מתהדקים ולהאטה בפעילות הכלכלית". קוק הוסיפה כי משקי הבית נמצאים במצב טוב יחסית, אם כי ניכרים מתחים מסוימים בקרב משקי בית בעלי הכנסות נמוכות יותר.

19:00

עליות קלות בוול סטריט: מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מתקדמים שניהם בכ-0.2%, בעוד הנאסד"ק מוסיף לערכו כ-0.3%.

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים: מדד הדאקס ירד בכ-0.3%, הקאק איבד מערכו כ-0.5% והפוטסי ננעל ללא שינוי.

מומחה השוק הידוע ג'רמי סיגל חושב שעל הבנק המרכזי בארה"ב להתחיל להכין את עצמו לצורך להוריד את רמות הריבית. לדבריו, יו"ר הפד, ג'רום פאוול, "צריך להיות בדריכות גבוהה", בעקבות סדרה של נתונים כלכליים חלשים מהמצופה - בעיקר נתונים המראים על האטה בכמות העבודות החדשות שנוצרות ועל התכווצות בכלכלת הייצור.

סיגל אמר ל-CNBC כי "אני לא אומר שנראה פה מיתון או משהו בסגנון הזה. אם הנתונים ימשיכו להיות חלשים, הוא יצטרך לשקול להוריד ריבית בשנה הבאה, על אף שהאינפלציה תישאר דביקה".

17:30

עליות קלות בוול סטריט: מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מתקדמים שניהם בכ-0.1%, בעוד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.2%.

מניית חברת הדייטינג באמבל יורדת בכ-7%, לאחר פרסום דבר עזיבתה של המנכ"לית והמייסדת, וויטני וולף הרד. החברה הודיעה כי בינואר הקרוב, תחליף אותה לידיאן ג'ונס, מנכ"לית חברת ההודעות מבוססת הענן של סיילספורס, סלאק.

מניות נוספות שיורדות כעת: רוקו , פלנטיר טכנולוג'יס , ברקשייר האת'וויי , פייפאל , אייר בי.אן.בי. , ריביאן אוטומוטיבס , טקסס אינסטרומנטס , און סמיקונדקטור , סנואופלייק , גולדמן סאקס גרופ , ניאו , ביל הולדינגס , אלבמארל , אנפייז אנרג'י  ומודרנה .

בין המניות הבולטות לחיוב במסחר: אנבידיה , מיקרוסופט , איליי לילי , בוקינג הולדינגס , קוינבייס , דראפטקינגס , קוסטקו , וורטקס פארמסוטיקלס , אן.אר.ג'י אנרג'י  ונובו נורדיסק .

בורסות אירופה נסחרות בירידות: מדד הדאקס יורד בכ-0.4%, הקאק משיל מערכו כ-0.5% והפוטסי עולה קלות בכ-0.1%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות. הנאסד"ק מטפס ב-0.4%, S&P 500 מוסיף 0.3%, ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.3% אף הוא.

באירופה, הבורסות ממשיכות להיסחר בירידות קטנות - היורו סטוקס 50 יורד ב-0.3%, הדאקס יורד ב-0.2% והקאק יורד ב-0.3%. לעומתם מדד הפוטסי עולה ב-0.3%.

תשואת האג"ח הממשלתית בארה"ב לעשר שנים עולה כעת בכ-7 נקודות ועומדת על 4.63%, התשואה על האיגרות לשנתיים עולה אף היא ב-6 נקודות לרמה של 4.89%.

15:50

הבורסות באירופה נסחרות עדיין בירידות קטנות - היורו סטוקס 50 יורד ב-0.3%, הדאקס יורד ב-0.3%, הקאק יורד ב-0.4% והפוטסי עולה ב-0.1%.

לקראות פתיחת שבוע המסחר בארה"ב, החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות קטנות של כ-0.1%.

המשקיעים בוול סטריט עדיין מעכלים את השפעת הנתונים הכלכליים האחרונים (ירידה במספר המשרות החדשות ועליה באבטלה) על המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב.

בשוק מקווים שהפדרל ריזרב סיים את קמפיין העלאות הריבית למרות שיו"ר הבנק לא הכריז על כך. השבוע ידבר יו"ר הבנק ג'רום פאוול פעמיים והמשקיעים יחפשו רמזים בנושא.

גורם נוסף שעשוי להשפיע על השוק השבוע הוא הדוחות הכספיים שידווחו - ענקית המדיה וולט דיסני תדווח ביום רביעי אחרי הסגירה, כמו כן מחכים השבוע לדוחות של ריוט בלוקצ’יין ומרתון דיגיטל, שתי חברות קריפטו, לוסיד, ניו, לי וריביאן שיאירו על שוק המכוניות החשמליות, אובר ועוד. שני תאגידים יפנים גדולים שידווחו השבוע - סוני וסופטבנק גרופ.

בשבוע שעבר עלו כל מדדי וול סטריט - הדאו ג'ונס עלה כ-5%, מדד ה-S&P500 הוסיף 6% והנאסד"ק עם עלייה של כ-6.5%.

תשואות על אגרות הממשלה האמריקאית עולות - תשואת אג"ח לעשר שנים עולה כעת בשש נקודות ל4.62%.

14:20

אם כי ביציבות, אירופה נסחרת בירידות - מדד סטוקס 600 נסחר בירידה של 0.1%, הדאקס יורד ב-0.3%, הקאק 0.4% והפוטסי נסחר בירידה של 0.1%.

חברות התעופה באירופה בולטות לחיוב. ריינאייר האירית צופה רווחי שיא השנה, המניה עולה ב-7%. רינאייר הגדילה מאד את צי המטוסים שלה ביחס למתחרות ונהנתה מהפריחה התיירותית באירופה. איר פרנס עולה אף היא ב-2.3%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עליות - הנסדא"ק עולה ב-0.2%, ה-S&P 500 עולה ב-0.1%.

בשוק הסחורות, החוזים על נפט אמריקאי נסחרים בעליות של 1.4% ומחירו 81.66 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט מוסיף 1.3% ועומד על 86 דולרים. 

מחיר אונקיית זהב יורד ב0.25% ל-1,994 דולר. 

13:00

ירידות קלות באירופה. מדד הדאקס יורד ב-0.2%, הפוטסי נחלש ב-0.1%, והקאק יורד ב-0.3%. מדד סטוקס 50 הכלל אירופי יורד ב-0.2%.

אדידס  עולה באחוז, בדומה לסימנס  ובי.אמ.וו , אייר-פרנס מוסיפה 2% ווואדפון עולה ב-2.2%. פיליפס יורדת ב-1.86%, מרק אנד ספנסר יורדת ב-1.3% וטלקום איטליה יורדת ב-1.6%.

מדד ביטחון המשקיעים של סנטיקס - משאל בין 1600 אנליסטים ומשקיעים מוסדיים לדעתם על המצב הכלכלי באירופה - עלה החודש לעומת אוקטובר.

במסחר המוקדם על וול סטריט נרשמות עליות קלות, החוזים על הנאסד"ק עולים בכ-0.2%.

תשואת האג"ח הממשלתית בארה"ב לעשר שנים עולה כעת בכ-4 נקודות ועומדת על 4.59%, התשואה על האיגרות לשנתיים עולה אף היא ב-4 נקודות לרמה של 4.87%.

11:15

העליות באירופה נמחקות: הסטוקס-50, הדאקס, הפוטסי והקאק הצרפתי נסחרים סביב האפס.

מניית רנו ואייר-פרנס עולות ב-1.8% כל אחת. וודאפון הבריטית עולה ב-2.2%, טלקום איטליה יורדת ב-2.7%.

מניית ריינאייר (Ryanair) עולה ב-6% לאחר שהחברה הודיעה על ציפיותיה לרווחי שיא השנה והבטחתה לשלם השנה דיבידנדים, בפעם הראשונה.

10:15

השווקים באירופה נפתחו בעליות: הדאקס עולה כעת ב-0.17%, הפוטסי ב-0.15% והקאק מוסיף רבע אחוז.

המסחר באסיה נסגר בעליות שערים: הונג קונג ושאנגחאי נסגרו בעליה של 1.7% ו-0.9% בהתאמה. הקוספי נסק היום ב-5.66% לאחר שהממשלה אסרה על מכירת מניות בחסר (short).

מניית עליבאבא עלתה ב-2.41%, שיאומי הוסיפה 2%, פנסוניק עלתה ב-3.3% וסוני, שתדווח השבוע עלתה ב1.9%.

8:30

לאחר שבשבוע שעבר התפרסמו נתוני תעסוקה של ארה"ב לחודש אוקטובר לפיהם התווספו למשק ב-150 אלף משרות (לעומת צפי לתוספת של 170 אלף) ולאחר החלטת הפד שלא להעלות את הריבית בארה"ב בפעם השנייה ברציפות - נראה כי התיאבון של המשקיעם לסיכון עולה: התשואת על אגרות החוב הממשלתית יורדת וכך גם מחיר הזהב שמהווה חוף מבטחים לימים של אי וודאות.

וכך, שוק המניות באסיה נוסק: הניקיי 225 ננעל בעלייה של 2.33% - נתמך על ידי מדד סקטור השירותים שפורסם הלילה ושעלה יותר מהצפוי. המניות היפניות סוגרות רצף עליות של ארבעה ימים. הונג קונג מוסיף כ-1.4% ושאנגחאי עולה בכ-0.7%. הקוספי הדרום קוריאני בולט באסיה עם זינוק של כ-4.5%, לאחר שהממשלה אסרה על מכירת מניות בחסר (short). מדובר בזינוק הגבוה ביותר בשלש השנים האחרונות.

המניות הבולטות בעלייה הן המניות הדואליות (שנסחרות גם בארה"ב), לי אוטו (Li) עולה בכ-10%, אקספנג עולה בכ-6%, ביידו עולה בכ-2% ועליבאבא עולה בכ-1.8%.

החוזים העתידיים בוול סטריט (נסדא"ק, דאו ג’ונס ו-S&P500) נסחרים כעת ללא שינוי.

שבוע המסחר בארה"ב יתחיל היום אחר הצהריים כשזה שלפניו היה השבוע הכי טוב השנה - שבוע בו התחזק הביטחון של המשקיעים בכך שהפדרל ריזרב סיים את העלאות הריבית - הדאו ג'ונס עלה כ-5% בשבוע שעבר, מדד ה-S&P 500 הוסיף 6% והגדיל לעשות הנסדא"ק עם עלייה של כ-6.5%.

נתוני התעסוקה שהתפרסמו ביום שישי הצביעו על התקררות שוק העבודה - כלכלת ארה"ב הוסיפה 150 אלף משרות באוקטובר והאבטלה הגיע לשיאה מאז ינואר 2022 - 3.9%.

ההאטה בשוק העבודה היא סימן מעודד לפדרל ריזרב בניסיונו להקטין את האינפלציה. אך למרות זאת, יו"ר הפד ג’רום פאואל לא הבטיח שלא יהיו העלאות ריבית נוספות. לדבריו,  "יתכן, לא בטוח אבל יתכן, שנראה האטה בשוק העבודה שתחזיר את יציבות המחירים".

גם השבוע הזה צפוי להיות עמוס בדוחות רבעוניים מסקרנים ובראשן ענקית המדיה וולט דיסני שתדווח ביום רביעי אחרי הסגירה. כמו כן ידווחו ריוט בלוקצ’יין ומרתון דיגיטל, שתי חברות קריפטו, לוסיד, ניו, לי וריביאן שיאירו על שוק המכוניות החשמליות, אובר ועוד.

שני תאגידים יפנים גדולים שידווחו השבוע - סוני וסופטבנק גרופ.

אג"ח ארה"ב לעשר שנים נסחר בתשואה של 4.58%, והתרחק מה-5.02% של שבוע שעבר.

נתוני מאקרו

בין הנתונים החשובים שיתפרסמו השבוע צפויים החלטת הריבית באוסטרליה, מדד המחירים לצרכן בגרמניה, נתוני המכירות הקמעוניות בגוש היורו, התוצר הלאומי הגולמי בבריטניה, ובסין מדד המחירים לצרכן ונתונים על מאזן הסחר.

נתונים כלכליים שפורסמו בשבוע שעבר בכלכלה הגדולה באסיה גרמו לממשלת סין להכריז על הרחבה כמותית ברבעון הרביעי, הממשלה תנפיק 140 מיליארד דולר באגרות חוב ממשלתיות.

הביטקוין (34,770$) והאת'ריום (1873$) נסחרים בירידות קטנות.

הנפט הגולמי נסחר בירידה קטנה - 86 דולר לחבית ומחיר אונקיית זהב יורד בחצי אחוז ל-1986 דולר. בשוק המטבעות, הדולר נסחר ללא שינוי כמעט מול המטבעות המובילים האחרים.