ארבע החברות שהקימו חמ"ל ומגייסות מיליוני שקלים עבור חיילים

הנשים שהקימו את "לביאות הברזל" פועלות מול תורמים מהארץ ומחו"ל ו-24 עמותות של יחידות צבאיות • "התורם הוא כמו משקיע הון סיכון, ואנחנו עושות בשבילו את בדיקות הנאותות", הן מסבירות • ישראל מתגייסת

רוני וגנר, גל גינזבורג אלאלוף, נגה קפלושניק ואפרת קטש / צילום: תמונה פרטית
רוני וגנר, גל גינזבורג אלאלוף, נגה קפלושניק ואפרת קטש / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בשעות הראשונות של המלחמה נרשם רצון עז בעורף להתגייס לטובת צרכי החיילים שגויסו במהירות בצו 8. גם עו"ד גל גינזבורג אלאלוף, נגה קפלושניק, רוני וגנר ואפרת קטש חשו כך, במיוחד כאשר אל כל אחת מהן התנקזו בקשות רבות בנוגע לחוסרים ולציוד לחיילים. "מהר מאוד הבנו שיש פה אירוע שמצריך התנהלות מסודרת, וגם הרבה כסף", מספרת גינזבורג.

הגנה ללא ממ"ד: התחליפים שמציעים בשוק למיגון דירות 
יזם הנדל"ן בן ה־25 שגייס 20 מיליון דולר לציוד לחיילים 

הארבע, כולן בשנות ה-30 לחייהן ומאזור המרכז, הקימו את חמ"ל לביאות הברזל, שמנהל מערך תרומות מול עמותות צה"ליות משלל יחידות, ובמקביל עובד ישירות מול תורמים. "אף אחת מאיתנו לא מגיעה מעולם גיוס התרומות, ולמדנו שלתורמים מאוד חשוב לדעת לאן מגיע הכסף שלהם. שקיפות היא הכרחית", מספרת גינזבורג.

"הצלחנו לבנות תשתית תרומה ללא עמלות וללא מתווכים. אנחנו באופן אישי מדברות כל יום עם מנכ"לי העמותות, עוברות על החשבונות, ואם יש צורך, יוצרות קשר עם הגורמים המוסמכים".

כחלק מהיוזמה הן עובדות עם קרן חיפה ישראל, שמסייעת בין היתר בפריסה של תשתית העברות הכספים. "בתפיסה שלנו אנחנו רואות את התורם כמשקיע הון סיכון, שאנחנו עושות בשבילו את בדיקות הנאותות. למעשה, הרבה מאלה שהצלחנו להביא הם לא חד פעמיים, ובעצמם כבר מקיימים אירועי התרמה ומעבירים את הכספים שנאספו אלינו". עד כה הצליחה העמותה לגייס מיליוני שקלים.

"חמ"לים מתחילים להיסגר"

ניהול החמ"ל מתבצע על ידי הארבע בהתנדבות מלאה, במקביל למשרה מלאה וחיי בית שצריך להמשיך לתחזק. עם הזמן הצטרפו אליהן עוד נשים שמסייעות בפעילות. "אנחנו עובדות בלילות, אחר הצהריים או מתי שיש זמן. יש אפילו בייביסיטריות שמתנדבות לשמור לנו על הילדים, כדי שנוכל להתפנות לחמ"ל", מספרת גינזבורג.

לדבריה, החמ"ל עובד כיום עם 24 עמותות, בין היתר של יחידות כמו יהלום, גולני, גבעתי, שלדג, שייטת 13 ועוד. "חשוב לזכור שהצרכים בשבוע הראשון של המלחמה הם לא הצרכים בשבוע הרביעי, שבתורם לא יהיו הצרכים בשבוע השישי.

"בנוסף, כחודש מתחילת המלחמה, המון חמ"לים שהוקמו מתחילים להיסגר, כי כולם צריכים לחזור להתפרנס. כרגע כל החמ"לים מתקיימים בהתנדבות מלאה, ואף אחד לא מממן אותם".

להתגייסות לחמ"ל בתפקידים שונים ולתרומות, ניתן לפנות במייל: theironlionesses@gmail.com

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

פעמוני רוח

העמותה, המתמחה בשיקום ילדים ומבוגרים נפגעי פוסט טראומה ובשיקום בעלי חיים, מטפלת בימים אלה בנפגעי פוסט טראומה בני כל הגילאים מהעוטף, כמו גם בבעלי חיים מהעוטף.

לפרטים ותיאום הגעה: https://paamoney-ruach.org.il

מצודה נט

רשת החירום האזרחית, שהוקמה עבור מנהלי אבטחה וחירום, מצרפת אליה את כיתות הכוננות וצוותי הסיור השכונתיים. הרשת מאפשרת שיח בתוך כיתת הכוננות ובין כיתות ביישובים סמוכים זה לזה, וכן בינם לבין מפקדי הרובעים בערים וגורמי החירום הממלכתיים. זאת במטרה לשפר את הביטחון במרחב הציבורי.

הטכנולוגיה שעליה פועלת הרשת נקראת Easy Talk, ומוצעת על ידי קבוצת YTCOM המתמחה בפתרונות קשר למגיבים ראשונים, ומאפשרת הקמת מאות תתי רשתות על בסיס חלוקה גיאוגרפית או אחרת. Easy Talk אושרה על ידי רח"ל - רשות החירום הלאומית עבור הגורמים הממלכתיים, ולכן נבחרה גם כאן.

לפרטים נוספים: https://did.li/q9T5q או Info@Metzuda-Net.org.il

CareGivers

העמותה, שבשגרה תומכת בכ-1.5 מיליון בני משפחה מטפלים בישראל, מעניקה בימים אלו ייעוץ, הכוונה ואוזן קשבת לבני משפחה המטפלים בחולים, הורים מזדקנים ואנשים עם מוגבלויות. מרכז הייעוץ הטלפוני כולל 40 יועצים ויועצות, ובנוסף נערכים מפגשי זום לבני משפחה מטפלים ולעובדים זרים, גם באנגלית ורוסית. כמו כן, העמותה הקימה קבוצת תמיכה ייעודית לתקופה זו.

ניתן ליצור קשר בווטסאפ 055-9993311, או באתר www.caregivers.org.il

קונים דרום צפון - Wix

חברת וויקס הקימה את האתר הייעודי "קונים דרום צפון", במטרה לסייע למאות עסקים שמתקשים לפעול בצל המלחמה והפינוי מהיישובים בקווי העימות בדרום ובצפון. האתר מאפשר לבעלי העסקים למכור גיפט קארד לשירותים או מוצרים בעסק שלהם, ולקבל את התשלום באופן מיידי, תוך התחייבות לספק את השירותים או המוצרים בעתיד.

מטרת הפרויקט היא לאפשר לעסקים שנפגעו אופק פעילות עתידי, כמו גם תמריץ לשיקום העסק. האתר מופעל בשיתוף עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

לפרטים: https://www.buysouthnorth.co.il

קפטן קרדיט

אפליקציית דירוג האשראי הקימה מוקד לסיוע והכוונה פיננסית, על מנת לעלות על שאלות בכל הנוגע להתנהלות כלכלית נבונה בצל המלחמה. המוקד מאפשר לקבל מידע, להתייעץ או להבין נושא פיננסי, באמצעות שיחה עם יועצי החברה בטלפון או בצ'אט בווטסאפ. בין הנושאים שעליהם ניתן להתייעץ: קצבאות ביטוח לאומי, החזרי משכנתאות, מיסים לעצמאים ושכירים ועוד.

טלפון המוקד: 073-3679056. בוואטסאפ: 023764762