למרות המלחמה: מיקרוסופט משיקה דאטה סנטר בישראל

מיקרוסופט הודעה על כוונתה להקים אזור ענן מקומי כבר ב-2020, כשהיעד היה לפתוח ולהפעיל את חוות השרתים המקומית כשנה לאחר מכן • המהלך מאפשר לחברות ולסטארט־אפים לנהל סביבות עבודה המממשות את יתרונות הענן בצורה יעילה יותר

מטה מיקרוסופט בארה''ב / צילום: Shutterstock, VDB Photos
מטה מיקרוסופט בארה''ב / צילום: Shutterstock, VDB Photos

חברת מיקרוסופט מעדכנת היום (א') כי תשתית הדאטה סנטר המקומית של החברה (מה שמתקרא גם ריג'ן) זמינה כעת לכלל המשתמשים. זאת כשלושה חודשים אחרי שאמזון השיקה את תשתית מחשוב הענן שלה בישראל. מיקרוסופט הודיעה על כוונתה להקים אזור ענן מקומי כבר בשנת 2020, כשהיעד היה לפתוח ולהפעיל את חוות השרתים המקומית כשנה לאחר מכן, ב-2021. רק שנתיים אחרי, הפרויקט יוצא לדרך.

"אתם מדהימים": החברה שתעניק לכל אחד מעובדיה בישראל 3,000 דולר
נשיא WIX: "ההדים מפיטורי העובדת באירלנד עברו אחרי 48 שעות"

למגפת הקורונה הייתה השפעה ישירה על דחיית השקת הריג'ן המקומי, זאת בשל עיכובים שנוצרו בשרשראות האספקה, מה שהוליד עיכובים בהקמה של דאטה סנטרס של מיקרוסופט מסביב לעולם, ביניהם ישראל. סיבה נוספת הינה העובדה שמיקרוסופט רצתה להגיע לארץ עם היצע רחב יותר של שירותים ממה שתוכנן במקור, מה שדרש ארכיטקטורה מורכבת יותר, כך לפי גורמים בתעשייה. עלות הקמת התשתית מוערכת במיליארדי דולרים.

המשמעות של תשתית דאטה סנטר מקומית היא, בין היתר, תמיכה ותמריץ לפיתוח כלכלי עבור המדינה בה היא ממוקמת, מה גם שהיא מאפשרת לחברות, לממשלות ולתעשיות מוטות רגולציה, כמו גם לסטארט־אפים, לנהל סביבות עבודה המממשות את יתרונות הענן בצורה יעילה יותר ומהירה יותר, כך לפי החברה.

כיום, מיקרוסופט מפעילה מעל 60 אזורים (ריג'נים) ברחבי העולם, כאשר ישראל, כאמור, הצטרפה היום לרשימה.