חילוקי דעות בליגה הערבית והפוסט הוויראלי של הרב הראשי בדנמרק

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם - הפוסט הוויראלי של הרב הראשי של דנמרק שהותקף ברחוב, חילוקי דעות בליגה הערבית כלפי התגובה לישראל והפרבר השקט בארה"ב שהושפע ממתחי המלחמה • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: חילוקי דעות בוויעדת הפסגה של הליגה הערבית בריאד, איך התגובה הפושרת של סין לפשעי חמאס תשפיע על ההשקעות שלה בהייטק ישראלי, וסיפורו של פרבר ניו יוקרי שמתחי המלחמה הגיעו עד אליו.

"הוכיחה שיש לה את היכולת": בבריטניה חושבים שישראל בדרך לניצחון
WSJ | אלפי רחפנים עושים את דרכם לישראל. כך הם יסייעו במלחמה  

1חוסר הסכמה בפסגת הליגה הערבית

במסגרת ועידת הפסגה של הליגה הערבית והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי שנערכה בשבת בריאד, מנהיגים ערבים ומוסלמים גינו את הפעולות של הכוחות הישראליים בעזה, אך סירבו להסכים על צעדים כלכליים ופוליטיים ענישתיים נגד המדינה בשל המלחמה בחמאס, דיווח עיתון "לה מונד" הצרפתי. בוועידה, בה השתתפו מנהיגים ומשלחות ממדינות ערב כדי לדון ב"הפסקת האלימות בעזה", הדיונים הדגישו את המחלוקות האזוריות לגבי אופן התגובה למלחמה, נכתב.

כמה מדינות, כולל אלג'יריה ולבנון, הציעו להגיב באיום של שיבוש אספקת הנפט לישראל ובעלות בריתה וכן ניתוק הקשרים הכלכליים והדיפלומטיים שיש לכמה ממדינות הליגה הערבית עם ישראל. עם זאת, לפחות שלוש מדינות - כולל איחוד האמירויות ובחריין, שנורמלו את הקשרים עם ישראל ב-2020 - דחו את ההצעה, דווח.

מאמר מערכת מתוך "לה מונד". לקריאת הכתבה המלאה. 

2לאחר שנים של עוינות, ראיסי מגיע לערב הסעודית

באותה ועידה בירך נשיא איראן, אברהים ראיסי, את חמאס על מלחמתו נגד ישראל והפציר במדינות האיסלאמיות לפתוח בסנקציות נגד ישראל, נכתב בעיתון האירני הפופולארי "אירן אינטרנשיונל". "אין דרך אחרת מלבד להתנגד לישראל, אנחנו מנשקים את ידיו של חמאס על התנגדותו לישראל", צוטט ראיסי מתוך נאומו בוועידה. הוא גם קרא למדינות האיסלאם להטיל סנקציות על נפט וסחורות על ישראל.

אך חשובה מכך העובדה שנסיעתו של ראיסי לערב הסעודית היא הראשונה של ראש מדינה איראני מאז שטהרן וריאד סיימו שנים של עוינות במסגרת עסקה בתיווך סיני במרץ, צוין.

מאמר מערכת מתוך איראן אינטרנשיונל. לקריאת הכתבה המלאה. 

3מה יהיה המשך השפעתה של סין על המזרח התיכון?

במשך רוב העשור האחרון, המעורבות של סין במזרח התיכון התאפיינה בגידול מתמשך של השקעות, סחר והשפעה כוללת. אמש בוול סטריט ג'ורנל הועלתה השאלה על העתיד הקרוב של המעורבות הזו. כעת, על אף שמילאה תפקיד מתווך בחיזוק היחסים הדיפלומטיים בין ערב הסעודית לאיראן, ניהלה קשרים כלכליים חזקים עם ישראל, ומצאה את עצמה באור הזרקורים כשהסכסוך בעזה רתח, ייתכן שהשפעתה הכלכלית על המזרח התיכון לא מתקדמת לכיוון סין באותה מהירות כפי שנדמה היה לפני כמה שנים, נכתב.

חוסר הרצון של סין לגנות בחריפות את המתקפה של חמאס עשוי להפחית את סיכוייה לבצע השקעות נוספות במגזר ההייטק של ישראל בעתיד. עם זאת, סביר להניח שהסחר הכולל בין סין לישראל יישאר משמעותי, צוין. עוד הוזכר כי כיום, סין היא שותפת הסחר השנייה בגודלה של ישראל.

מתוך הוול סטריט ג'ורנל, מאת נתניאל טפלין. לקריאת הכתבה המלאה.

4ממשלת בריטניה בסוגיית החקירה של ה-ICC

ממשלת בריטניה מתחבטת בשאלה האם לתמוך בחקירה של בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) לגבי פשעי מלחמה פוטנציאליים על ידי ישראל, פורסם אמש בגארדיאן. מפלגת הלייבור תומכת בחקירה, וקוראת לכל הצדדים לפעול לפי החוק הבינלאומי. התובע ב-ICC הגנרל קארים חאן, אומר שיש לו את הזכות לחקור, אך תחת הנהגתו של רישי סונאק ממשלת בריטניה, טוענת שלבית המשפט אין את הסמכות החוקית להתערב.

מתוך הגארדיאן, מאת פטריק ווינטור. לקריאת הכתבה המלאה. 

5מתחי המלחמה הגיעו עד פרבר שקט בניו יורק

אמש סיפר הוושינגטון פוסט כיצד הגיע המתח של מלחמת ישראל-חמאס עד פרבר שליו וציורי בניו יורק, שעד היום ראה את עצמו כאות ומופת לאחדות. הקהילה בת 40 אלף התושבים של טינאק, עיירה במחוז ברגן, ניו ג'רזי, הפכה לעצבנית וחסרת שקט לאור התגברות תקריות ועימותים ברחובותיה, במיוחד מול מסעדתו של אמרן עוודה (32) יליד ירדן, הבעלים של "פלטר האוס", מסעדה ים תיכונית באזור המסחרי של העיירה. ברחוב הידוע במסעדות היהודיות והמוסלמיות שלו נראים פחות ופחות אנשים, והעוברים ושבים בעיקר מנסים להתחמק אחד מהשני. "אתה שם לב ללחץ", סיפר עוודה לעיתון. "אני יכול לראות את זה אצל כולם - לכל אחד יש משהו בעיניים". חצי רחוב משם, נועם סוקולוב, בעל מעדניית "תיבת נח", אמר שהוא ראה ירידה של 35% בעסקים לאחרונה.

מתוך הוושינגטון פוסט, מאת טים קרג. לקריאת הכתבה המלאה. 

6הפוסט הוויראלי של הרב הראשי של דנמרק שהותקף ברחוב

הרב הראשי של דנמרק, יאיר מלכיאור, אחראי לפוסט שהפך לוויראלי במרחבי פייסבוק הדני, לאחר שפנה אמש (א') לציבור הדני וביקש סיוע במציאת האדם שתקף אותו בשבוע שעבר לשם הידברות. הסיפור החל ביום חמישי האחרון, אז עשה מלכיאור את דרכו לאולפני ערוץ הטלוויזיה TV2 בקופנהגן כדי לדבר על האירוע הענק שהתקיים באותו ערב לציון 85 שנה לליל הבדולח. כבר בתחילת הראיון, כשנשאל על מצב האנטישמיות בדנמרק, סיפר הרב הראשי כי בדרכו לאולפן, בתחנת המטרו הקרובה, איש בעל חזות ערבית דחף אותו, ירק עליו וסימן לו עם אצבע משולשת. המאורע סוקר יחסית בהרחבה בתקשורת הדנית בסוף השבוע, ואתמול החליט מלכיאור לפנות בפומבי אל מי שתקף אותו.

"חשוב לי לפגוש את האדם שעשה לי את זה", הוא פותח את הפוסט שלו בפייסבוק שמצוטט כעת בכל אתרי החדשות המרכזיים במדינה. "אני מרגיש טוב ואינני כותב את הפוסט הזה כדי לזכות בסימפטיה שלך. אבל אני זקוק למשהו אחר, וזה תקווה ופיוס".

מלכיאור ממשיך את הפוסט ופונה אל הציבור הדני כדי לשתף את הטקסט שלו ולנסות להגיע אל האדם שדחף אותו ומסביר מדוע: "אני כבר לא כועס עליך ואינני זקוק להתנצלות שלך. אני רוצה לפגוש אותך ולשמוע את סיפורך. אני רוצה להבין מי אתה ומדוע בחרת לעשות זאת. אני רוצה שנדע שאנו יכולים להיות טובים מזה", הוא מסכם. מאז פורסם הטקסט הוא זכה לאלפי שיתופים ותגובות, ולסיקור נרחב בתקשורת. נמשיך לעדכן כאן, אם תהיינה התפתחויות.

מתוך ברלינסקה, מאת קספר פיקסל. לקריאת הכתבה המלאה.