"הוכיחה שיש לה את היכולת": בבריטניה חושבים שישראל בדרך לניצחון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בטלגרף מנתחים את ההתקדמות של צה"ל בעזה, ארסנל הנשק של חמאס גדל וההפגנות הפרו-פלסטיניות בלונדון עוררו זעם • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: ההפגנות הפרו-פלסטיניות בלונדון עוררו זעם, ארסנל הנשק של חמאס גדל וההתקדמות של צה"ל בעזה מפתיעה לטובה.

האיחוד האירופי נגד טורקיה, והאזרחים הבריטים שנתקעו בעזה
עסקת הענק הושלמה: נחתם החוזה למכירת מערכת קלע דוד לפינלנד

1"במקום להתקשות כפי שצפו, ישראל מנצחת ניצחון מהיר בעזה"

בניגוד לציפיות כי ישראל תשקע בבוץ של עזה וכי חמאס "יגבה מחיר אסטרונומי בחיי חיילים" אם תיכנס לרצועה, המבצע הישראלי עד כה מוביל אותה לניצחון מהיר בעזה; כך כותב ריצ'רד קמפ מה"טלגרף" הבריטי, בעל האוריינטציה השמרנית. קמפ, המנתח סוגיות ביטחוניות וגיאו-פוליטיות עבור העיתון, כותב כי ישראל נכנסה לעזה "בניגוד לעצות אמריקאיות" שהעדיפו תקיפות מן האוויר, "אך הוכיחה לכל מבקריה כי יש לה היכולת לעשות זאת". "הצבא הישראלי ניפץ אפילו את ההערכות של עצמו לגבי המהירות וההיקף של הרס חמאס" באזורים שבהם הוא פועל, נכתב. "ערים צפופות הן המקום הקשה ביותר להילחם בו... (ההישגים הישראלים) הם מרשימים מאוד".

מתוך ה"טלגרף", מאת ריצ'רד קמפ. לקריאת הכתבה המלאה.

2ההתקפות נגד טנקים ישראלים מציגות את "עומק" הארסנל של חמאס

ה"וושינגטון פוסט" מציין כי מניתוח קטעי וידיאו שמפרסם חמאס מאז הפלישה הקרקעית וממידע מודיעיני וצבאי, נראה כי חמאס "השתדרג משמעותית" ביכולת הצבאית שלו ובמיוחד בארסנל שהוא מכוון נגד צה"ל בשנים האחרונות. אם בעבר הצבא הישראלי "נתקל באבנים ובבקבוקי תבערה, כעת הוא מתמודד עם נשק מונחה-לייזר ונשק אנטי-טנקי", נכתב בדיווח. "חמאס חימש את עצמו מכף רגל ועד ראש", מצוטט מקור צבאי בכתבה. לפי העיתון, רוב הנשק עבר במנהרות ממצרים, דרך הים ובמעברי הגבול, ו"הוא תוצאה של עימותים בעיראק, לוב, סוריה וסודאן, וחלקו מיוצר באיראן או בצפון קוריאה". חלק מיוצר ברצועה עצמה. מומחים צבאיים שהתראיינו לכתבה מעריכים כי חמאס ינסה להמשיך ולשים דגש על פגיעה בכלים משוריינים ישראלים בשטח הבנוי והצפוף.

מתוך ה"וושינגטון פוסט", מאת וויליאם בות, ג'ודית סודילובסקי, אלן נקשימה ואלכס הורטון. לקריאת הכתבה המלאה.

3ההפגנות הפרו-פלסטיניות בלונדון עוררו זעם

"בזיון", זו הייתה הכותרת בת המלה אחת של הצהובון "סאן" הבוקר (א'), אחרי המראות שנרשמו אתמול ברחבי לונדון, בשל הפגנת ענק בעד הפלסטינים ונגד ישראל, אליה הגיעו כ-300 אלף משתתפים לפי הערכות המשטרה. כנופיות של הימין הקיצוני ואוהדי כדורגל ניסו להתעמת עם המפגינים, אך גם ללא עימותים פיזיים משמעותיים, הסיסמאות שנשמעו בהפגנה, הוויכוחים המילוליים וכרזות שנשאו משתתפים הראו שוב את הפן האנטישמי של הפגנות אלה.

"126 עצורים, 9 שוטרים נפגעו", כתב ה"סאן" והוסיף בידיעת השער שלו כי ראש הממשלה רישי סונאק גינה בחריפות "את הימין הקיצוני ומפגיני פרו-חמאס שהשתתפו בהפגנה". בין היתר, תיעדה המשטרה שלטים בהם צלב קרס משתלב במגן דוד, מפגינים רעולי פנים עם סרטי-מצח של חמאס וכן התקפות על מי שנשא שלטים בגנות חמאס.

מתוך ה"סאן", מאת מייקל המילטון וקייט פרגוסון. לקריאת הכתבה המלאה.

4פוטין מנסה לעורר אנטישמיות באירופה

טור דעה של אחד מעיתונאי "דאגנס ניהטאר", העיתון הנפוץ ביותר בשבדיה, מציג את התזה לפיה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עומד מאחורי רבות מהתקריות האנטישמיות המתרחשות כעת ביבשת, בניסיון להחליש את החברה ואת המערכות הפוליטיות. הכותב, בן למשפחה יהודית שהיגרה לשבדיה מפולין בשל אנטישמיות, מפציר בתושבי שבדיה להבדיל בין אנטישמיות לבין ביקורת על ישראל. "כאשר צלב קרס מצויר על עסק... אין לזה שום קשר לתהליך השלום במזרח התיכון... כאשר קוראים 'מהנהר עד הים, פלסטין תהיה חופשיה', המשמעות היא מחיקת ישראל מהמפה", נכתב. "ולדימיר פוטין בחר ברעל המסוכן ביותר בהיסטוריה", נכתב בכותרת, בהתייחס לאנטישמיות. בשבדיה התרחשו בשבועות האחרונים תקריות אנטישמיות רבות בעיקר על ידי מוסלמים קיצונים, שבין היתר שרפו דגל ישראל מחוץ לבית כנסת וצעקו "להפציץ את ישראל".

מתוך "דאגנס ניהאטר". מאת פיטר וולודרסקי. לקריאת הכתבה המלאה.